فایل رایگان بررسي آسيب شناسي رفتاري- اجتماعي دانش آموزان و نقش معلمان در کاهش آن | WORD
بررسی پژوهش حاضر بررسی آسیب شناسی رفتاری – اجتماعی دانش آموزان و نقش معلمان در کاهش آن می باشد که جامعه آماری پژوهش را دانش آموزان مقطع متوسطه شهرستان سنندج تشکیل می دهند که تعداد 100 دانش آموز دختر و پسر به عنوان نمونه انتخاب شدند که در نهاغیت با استفاده ازروش توصیفی – پیمایشی به به تجزیه و تحلیل آن پرداخته شده که در نهایت نتایج حاکی از تاثیرگذار بودن نقش معلم در جلوگیری از این نوع از آسیب شناسی ها می باشد که در این نوع از آسیب شناسی ها پرها بیشتر در معرض خطر قرار دارند.
فایل رایگان بررسي اثربخشي رابطه ي خلاقيت در فرآيند تصميم گيري و حل مساله (مورد مطالعه دانش آموزان پايه ششم منطقه 4 تهران) | WORD
ه منظور اندازه گیری خلاقیت از آزمون تورنس استفاده شد که ضریب پایائی بین 80% تا 90% وضریب اعتبار 63% ذکرشده است. روش تحقیق این پژوهش نیمه تجربی بود برای تحلیل های آماری آن از روشهای توصیفی میانگین- انحراف معیار و واریانس و متغیرهای جمعیت شناختی از قبیل جنسیت، سطح تحصیلات، سن در دو گروه آزمایش و گروه شاهد پرداخته شد و پس از آن در آمار استنباطی برای تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات مطابق اهداف ارائه شده برای مقایسه دو گروه آزمایش و شاهد در این پژوهش سطح معنی داری 5% انتخاب گردید.
فایل رایگان بررسي اثربخشي زوج درماني هيجان مدار در کاهش دل زدگي زناشويي زوجين داراي عضو معتاد در فرآيند درمان در شهر اصفهان | WORD
کننده به کلینیک ترک اعتیاد در شهر اصفهان به روش نمونه گیری در دسترس برای شرکت در پژوهش انتخاب شد و پس از ارزیابی اولیه، به صورت تصادفی در دو گروه کنترل و آزمایش قرار گرفتند. در این پژوهش برای بررسی متغیرهای پژوهش از پرسشنامه دل زدگی زناشویی پاینز استفاده شد. تجزیه وتحلیل داده توسط نرم افزار SPSS و تحلیل کوواریانس انجام شد. نتایج پژوهش نشان داد که روش زوج درمانی هیجان مدار بر دلزدگی-زناشویی و ابعاد از پا افتادگی عاطفی و روانی زوجین تاثیر معنادار دارد و باعث کاهش آن می شود .
فایل رایگان بررسي اثربخشي طرحواره درماني بر تاب آوري دانش آموزان دختر دوره اول متوسطه شهر کرمانشاه | WORD
نشان داد که تعامل بین گروه و پیش آزمون معنادار نیست، به عبارت دیگر داده ها از فرض همگنی شیب های رگرسیونی پشتیبانی می کند (0/369=sig) و می توان گفت شیب خط رگرسیونی برای متغیر تاب آوری دانش آموزان در گروه های آزمایش و کنترل تقریبا یکسان بوده و بین نمرات پیش آزمون و پس آزمون همبستگی مثبت و معنادار برقرار است. از این رو استفاده از تحلیل کوواریانس مجاز می باشد. که در نهایت یافته ها نشان دهنده اثربخشی طرحواره درمانی بر تاب آوری دانش آموزان دختر بوده و دارای تاثیر معناداری می باشد.
فایل رایگان بررسي اثربخشي مداخله درمان فراشناختي بر ميزان افسردگي متقاضيان جراحي زيبايي بيني | WORD
دگی بک 21 سوالی را تکمیل کردند. سپس افراد گروه آزمایش تحت درمان فراشناختی گروهی در 8 جلسه 60 دقیقه ای شرکت کردند. در نهایت اطلاعات جمع آوری شده بوسیله پرسشنامه با استفاده از روش آماری آنکوا مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتیجه حاصل از تحلیل داده ها نشان داد، مداخلات فراشناختی سبب بهبود در میزان افسردگی متقاضیان جراحی زیبایی بصورت معناداری شده است (P<0.05). در نهایت نتیجه حاصل از این پژوهش این بود که مداخلات فراشناختی سبب بهبود در میزان افسردگی متقاضیان جراحی زیبایی شده است.
فایل رایگان بررسي اختلال بيش فعالي و کمبود توجه در کودکان و دانش آموزان ودرمان هاي آن | WORD
ه، بیش فعالی و تکانشگری و ترکیبی می باشد و عوامل ژنتیکی، محیطی و عصب زیست شناختی دلایل اصلی این اختلال هستند. درمان سریع برای بیش فعالی وجود ندارد اما علایم آن قابل کنترل هستند. دارو درمانی به همراه روان درمانی و تغییراتی که در زندگی روزانه کودک ایجاد می شود می تواند شرایط را بهبود دهد. در این مقاله سعی شده است که اختلال بیش فعالی همراه با کاستی توجه ، تعریف علائم وانواع آن ،سبب شناسی ، چگونگی درمان و در پایان توصیه هایی به معلمان و والدین کودکان ADHD 1مورد بررسی قرار گیرد.
فایل رایگان بررسي اختلال شخصيت اسکيزوئيد و تاثير آن بر ارتکاب قتل عمدي | WORD
وده که در سال 96-1395 دوره محکومیتشان را در زندان مرکزی کرمانشاه می گذرانند. با توجه به حجم کم جامعه مذکور، با استفاده از روش نمونه گیری سرشماری، تمام افراد جامعه به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. روش پژوهش حاضر از نوع توصیفی بود. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه شخصیت میلون، استفاده شد. داده های گردآوری شده به روش آمار توصیفی که شامل میانگین و انحراف معیار بود تحلیل شد. یافته های پژوهش نشان داد که اغلب نمونه پژوهش دارای اختلالات شخصیت از نوع اختلال شخصیت اسکیزوئید بودند.
فایل رایگان بررسي ارتباط بين سبک هاي هويت و شادکامي در دانش آموزان دختر مقطع دبيرستان شهرستان بروجرد | WORD
بین سبک هویت اطلاعاتی و سبک هویت هنجاری با شادکامی رابطه معنی داری وجود دارد اما بین سبک هویت سردرگم با شادکامی رابطه ای وجود نداشت. همچنین نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که از میان سبکهای هویت، دو سبک اطلاعاتی و هنجاری بهترین پیش بینی کننده برای شادکامی هستند و موجب افزایش شادکامی می گردند. نتیجه گیری: با توجه به نتایج پژوهش می توان با آموزش سبک های مختلف فرزندپروری و با تغییر سبک های هویت، میزان شادکامی را به حد مطلوب رسانید و ابعاد آن را در راستای سلامت روان تغییر داد.
فایل رایگان بررسي ارتباط ميان شيو ه هاي فرزند پروري والدين و پرخاشگري در دانش آموزان دختر مدارس ابتدايي شهر همدان | WORD
رانه با 59/58 درصد در سطح نامطلوبی ارزیابی گردید. طبق نتایج بین سبک فرزند پروری سهل گیر و ابعاد رفتار پرخاشگرانه شامل خشم (0/001=P)، تهاجم (0/001=P) و کینه توزی (0/001=P) ارتباط معنی دار آماری مشاهده شد. نتیجه گیری: میزان پرخاشگری در دانش آموزان مورد مطالعه قابل توجه می باشد. همچنین آموزش مهارت روشهای فرزند پروری صحیح جهت والدین با انجام مداخلات مرتبط به منظور کاهش این مشکلات ضروری به نظر می رسد . لذا توجه بیشتر به اجرای اینگونه مداخلات مبتنی بر مدارس جهت حداکثر اثربخشی توصیه می گردد.
فایل رایگان بررسي اهميت رابطه ي معلم و دانش آموز و راهکارهايي براي نزديک شدن به وضع مطلوب در عصر حاضر | WORD
گی کاملا شبیه به هم هستند را در نظر بگیریم, متوجه می شویم که جو حاکم بر آن ها با هم فرق دارد. در این رابطه گر چه وضعیت فیزیکی کلاس درس و وضعیت روحی فراگیران به نوبه خود در شکل گیری جو روانی کلاس موثر هستند, اما می توان گفت که نقش معلم و رابطه او با دانش آموز در به وجود آوردن چنین فضایی به مراتب مهم تر و تعیین کننده تر است. در این مقاله سعی شده است تا با بررسی اهمیت جو روانی کلاس و رابطه ی معلم و دانش آموز ، راهکار های کاربردی و متناسب با شرایط حال حاضر جامعه ی آموزشی ارائه شود .
فایل رایگان بررسي تاب آوري رواني و کنترل خشم در معتادان عضو گروه هاي گمنام و عضو مراکز ترک اعتياد | WORD
اعتیاد انتخاب شدند. ابزار پژوهش، مقیاس تاب آوری روانی کونور و دیویدسون (2003) و سیاهه کنترل خشم حالت- صفت اسپیلبرگر2 (1999) بود. داده ها با استفاده از آزمونt مستقل تجزیه و تحلیل شدند. نتایج نشان داد که میانگین تاب آوری روانی و کنترل خشم در معتادان عضو گروه های گمنام به صورت معنی داری بیش از اعضاء مراکز ترک اعتیاد می باشد. با توجه به اینکه اصل گمنامی، باعث می شود تا معتادان بدون ترس از ممانعت های اجتماعی و قانونی، در جلسات شرکت کنند بر حمایت بیشتر از گروه های مذکور تاکید می گردد.
فایل رایگان بررسي تاثير آموزش هوش هيجاني برپرخاشگري و سازگاري فردي-اجتماعي بر دانش آموزان | WORD
ی باس و پری (1992) و سازگاری فردی-اجتماعی سینها و سینگ (1993)استفاده شد. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS و ضریب همبستگی پیرسون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.یافته های پژوهش نشان می دهد که بین هوش هیجانی و پرخاشگری رابطه منفی و معناداری (P0/05). و همچنین بین هوش هیجانی و سازگاری فردی-اجتماعی رابطه منفی و معناداری (P0/05). و بین پرخاشگری و سازگاری فردی اجتماعی رابطه مثبت و معنی داری وجود ندارد (0.05‹p) بنابراین با افزایش هوش هیجانی پرخاشگری و سازگاری فردی اجتماعی نیز افزایش می یابد.
فایل رایگان بررسي تاثير اثربخشي آموزش واقعيت درماني بر ميزان رضايت مندي زوجين شهر کرمانشاه | WORD
زمایش و کنترل تقسیم شدند. گروه آزمایش 7 جلسه 1 ساعت و 30 دقیقه ای نظریه واقعیت درمانی را آموزش دیدند. سپس از آنها پس آزمون گرفته شد. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه های رضایت زناشویی استفاده شد. داده ها با استفاده از نرم افزار24- SPSS و با روش آزمون تحلیل کواریانس چندمتغیره مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت. نتایج حاکی از آن بود که آموزش واقعیت درمانی اثربخشی معنی داری برافزایش رضایت زناشویی دارد. بنابراین می توان گفت آموزش واقعیت درمانی می تواند به بهبود رضایت زناشویی بیانجامد.
فایل رایگان بررسي تاثير ازدواج بر وضعيت تحصيلي دانش آموزان دبيرستان هاي دخترانه (مطالعه موردي: شهر کنارک) | WORD
انه برخی خانواده ها با بهانه ها و توجیهات مختلف، باعث این نوع ازدواج ها بخصوص برای دختران نوجوان می شود. از جمله عواملی که ازدواج زودرس را فراهم می آورند عبارتند از فقر، عوامل فرهنگی و اجتماعی، حفظ آبرو شرف خانوادگی، تفاوت های جنسی و ... این عوامل باعث افت تحصیلی و در ادامه بازماندن آنان از ادامه تحصیل می شوند. در نهایت ازدواج زودهنگام نوعی ظلم و عدم اعمال حقوق بشر برای دختران نوجوان می باشد، چون این دختران نوجوان از جسمی و روحی آمادگی کامل برای شوهرداری و باروری نیستند.
فایل رایگان بررسي تاثير رسانه هاي جمعي (ماهواره واينترنت) بر انحرافات اجتماعي نوجوانان و جوانان | WORD
است . بررسی اثرات رسانه های جمعی از پیچیده ترین مباحث انحرافات اجتماعی است . به همین دلیل ، جامعه شناسان در صحت نتایج و پژوهش هایی از این قبیل ، تردید نشان می دهند . البته علیرغم تاثیر انکار ناپذیر رسانه های جمعی در آموزش فرهنگ سازی ، القاء عقیده و غیره باید اذعان داشت که در زمینه اثر این وسایل در رفتار انسان ، تحقیقاتی بعمل آمده است که البته تحقیقاتی که بتواند اثرات ماهواره ،تلویزیون ،سینما ،اینترنت و مطبوعات را در انحراف و بزهکاری جوانان در کشور ثابت کند بسیار کم است .
فایل رایگان بررسي تاثير سبک هاي يادگيري بر نگرش دانش آموزان به محيط يادگيري الکترونيکي | WORD
یادگیری الکترونیکی با سبک های یادگیری دانش آموزان رابطه ی مستقیم دارد. بنابر این، در طراحی آموزش الکترونیکی می بایست به تفاوت های فردی دانش آموزان توجه داشت و با استفاده از ابزارهای متنوع فن آوری و استراتژی های مختلف یاددهی، کلیه علائق و سلایق یادگیری در دانش آموزان را پوشش داد. در دنیای امروز که علم با تکیه بر فن آوری ها با سرعت فراوان پیش می رود، ارتقاء نگرش دانش آموزان به محیط های یادگیری الکترونیکی می تواند به پیشرفت کمی و کیفی آموزش و پرورش کشور، کمک شایانی نماید.
فایل رایگان بررسي تاثير فناوري اطلاعات و ارتباطات در آموزش علوم | WORD
ای اطلاعاتی لازم برای یادگیری دارد و با خدمت گیری از کارکردهای دیگر زمینه طرح ریزی عمل و ارزیابی انعطاف پذیر ، متنوع و گسترده را به صورتی اقتضائی فراهم می آورد. از طرفی مشخص شده است که انگیزه اولیه کاربرد فناوری اطلاعات به طور کلی در آموزش مبتنی بر این باور است که اشکال پیشرفته تر و بهتر آموزش و یادگیری را حمایت و پشتیبانی کند. روش بکار گرفته در این تحقیق توصیفی – تحلیلی بوده و نتایج بر اساس مطالعه مواد پژوهشی اعم از کتاب ها ، مقالات و پایان نامه های مرتبط بدست آمده است.
فایل رایگان بررسي تاثير مشاوره شناختي رفتاري بر علائم يائسگي: يک کارآزمايي باليني تصادفي شده | WORD
شد. پس از اتمام 6 هفته مشاوره سنجش ها در دو گروه مجدد توسط همین ابزار انجام و توسط آزمون های ویلکاکسون وآنالیز واریانس تجزیه و تحلیل شد. یافته ها: نتایج مطالعه حاضر نشان داد که علائم یائسگی ( از جمله علائم وازوموتور و علائم سوماتیک)، در گروه مداخله کاهش یافته است(0/05 > P). این روند تغییرات در گروه کنترل معنی دار نبود (p> 0/05). استنتاج: توصیه می شود از این شیوه موثر مشاوره در کنار سایر خدمات ارائه شده در دوران یائسگی جهت بهبود علائم یائسگی وکیفیت زندگی زنان یائسه استفاده گردد.
فایل رایگان بررسي تاثير ويژگي هاي معلم بر پرورش خلاقيت دانش آموزان دوره ي ابتدايي | WORD
بی افراد به موفقیت در آینده و مقابله با مسائل فردی و اجتماعی به پرورش افرادی نیازمندیم که با تکیه به نیروی اراده و تعقل خویش، بتوانند منطقی و خلاق بیندیشند و به جای وابستگی ناسالم و استفاده ی صرف از دستاوردهای دیگران، خود نیز تولیدکننده ی دانش و فناوری باشند و در عصر دانایی خلاق باشند؛ لذا برای دسترسی به این هدف، حضور معلمان و مربیان خلاق و و فعال در جامعه ضرورت می یابد تا با ایجاد زمینه های خلاقیت این روند را سرعت بخشند. پژوهش حاضر به روش توصیفی و با هدف nx انجام شده است.
فایل رایگان بررسي تحولات جمعيت شناسي آموزش ابتدايي | WORD
ی که رشد جمعیت دانش آموزی در مناطق شهری تا سال 1375 به رغم کاهش باروری سالهای قبل ادامه پیدا کرد. روندهای کاهشی در حوزه ی جمعیت شناختی آموزش ابتدایی تا اواخر دوره ی مورد بحث ادامه یافت ولی با توجه به موضوع گشتاور جمعیتی و افزایش مجدد موالید پیش بینی می شود که در آینده ای نزدیک دوباره شاهد افزایش جمعیت دانش آموزی در این مقطع باشیم. به هر حال، اکنون می توان گفت رشد جمعیت دانش آموزی تقریبا برابر با رشد جمعیت لازم التعلیم شده و عامل پوشش تحصیلی برخلاف گذشته تاثیر چندانی ندارد.
فایل رایگان بررسي تعيين اثربخشي آموزش تصويرسازي ارتباطي بر کاهش اختلاف زناشويي زوجين | WORD
ارضات زناشویی (ثنایی، 1379) از صمیمیت زناشویی پایین تری برخوردار بودند. هدف از این مقاله nx بود. یافته این ها نشان دهنده بود که به طور کلی آموزش تصویرسازی بر کاهش اختلاف زناشویی زوجین موثر است. همچنین در بررسی تمامی مولفه های اختلاف زناشویی نیز، آموزش تصویرسازی بر بهبود و ارتقای تمامی مولفه ها بجز بعد رابطه خانوادگی خویشاوندان همسر و دوستان موثر بوده و اختلاف معناداری بین گروهی که این مداخله بر روی آن ها اجرا شده بود با گروهی که هیچ مداخله دریافت نکرده بودند مشاهده گردید.
فایل رایگان بررسي جايگاه و نقش نظام آموزش وپرورش در توسعه فرهنگي ، اجتماعي و اقتصادي جامعه | WORD
موزش و پرورش باعث تغییر ارزش ها و طرز تلقى هاى افراد مى شود و این خود تاثیر مستقیمى به وضعیت اقتصادى دارد.ثمر بخشی این نظام از یک سو ، تبدیل انسانهای مستعد، سالم ، بالنده ، متعادل و رشد یافته است و از سوی دیگر تامین کننده نیازهای نیروی انسانی جامعه در بخشهای متفاوت فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی. به دلیل چنین اهمیتی است که در عصر حاضر همه دولتهای جهانی از کوچک و بزرگ ، قدرتمند و ناتوان و صنعتی تا در حال توسعه ، پرداختن به آموزش و پرورش مردم خود را در شمار وظایف اساسی می دانند.
فایل رایگان بررسي چرخه ارتباطي موثر برتعداد اهداکنندگان خون و رابطه آن با جنسيت ، انگيزه و جايگاه اجتماعي ( مطالعه موردي : پايگاه انتقال خون کرمانشاه ) | WORD
ست بعنوان تنها منبع خون می باشد . دراین مقاله سعی شده است ابتدا به ضرورت و اهمیت تامین خون سالم برای بیماران نیازمند و سپس با مطالعه و بررسی برروی 100 مراجعه کننده در محدوده سنی 18 تا 60 سال بعنوان نمونه آماری در دی ماه 1397 به نقش جنسیت و انگیزه های مختلف و همچنین جایگاه اجتماعی درمراجعه کنندگان به پایگاه انتقال خون کرمانشاه پرداخته شود و نتیجه گیری مبتنی بر چرخه ارتباطی موثر بر افزایش آمار مراجعین برای اهدای خون براساس شرایط و اقتضاعات خاص حوزه اهداکنندگان خون ارائه گردد.
فایل رایگان بررسي رابطه اضطراب امتحان و عملکرد تحصيلي در بين دانش آموزان دختر | WORD
مورد مطالعه است .ابزار جمع آوری اطلاعات در این پژوهش پرسشنامه می باشد با توجه به فرضیات و اهداف تحقیق تهیه و در اختیار دانش آموزان قرار داده شده است .در این تحقیق برای توصیف داده ها از روش آمار توصیفی یعنی فراوانی، درصد فراوانی، میانگین و انحراف معیار استفاده شده است و برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون استفاده شده است.در بررسی رابطه بین اضطراب امتحان و پیشرفت تحصیلی با توجه اینکه سطح معناداری آزمون کمتر از 0/05 است بنابراین آزمون معنادار است .
فایل رایگان بررسي رابطه بين اختلال خوردن و اضطراب در بين دانش آموزان | WORD
ان لنگرود به صورت داوطلبانه پرسشنامه های نگرش به تغذیه کارنر و همکاران (EAT-26) و پرسشنامه اضطراب بک (BAI) را پر کرده اند.داده ها با استفاده از نرم افراز SPSS و ضریب همبستگی پیرسون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.ازبین کل دانش آموزان مورد بررسی 88.71% فاقد اختلال خوردن و 11/29 %دارای اختلال خوردن بودند 29/85 % افراد دارای هیچ یا کمترین مقدار اضطراب بودند. 22/39 % اضطراب خفیف 28/36 %اضطراب متوسط 19/40 % اضطراب شدید داشتند همچنین بین دو متغییر اختلال خوردن و اضطراب رابطه مثبت و معنی داری وجود داشت.
فایل رایگان بررسي رابطه بين انعطاف پذيري روانشناختي و اجتناب تجربي با اعتياد به اينترنت: با توجه به نقش ميانجي گري افسردگي در دانش آموزان پسر دبيرستاني منطقه 19 شهر تهران در سال تحصيلي 1398-1397 | WORD
اختی بر اعتیاد به اینترنت را مورد آزمون قرار می دهد. و فرضیه آخر افسردگی در رابطه بین انعطاف پذیری روانشناختی (اجتناب تجربی) با اعتیاد به اینترنت در دانش آموزان پسر دبیرستانی شهرتهران نقش میانجی دارد. می توان نتیجه گرفت که ممکن است کمبود برخی مهارت ها و یا مشکلات روان شناختی، از جمله درک نکردن هیجانات خود و دیگران، ناتوانی در مهار هیجانات یا کمبود مهارت های اجتماعی و خوش بین نبودن و عدم سلامت معنوی و باورهای معنوی ضعیف شخص را برای ابتلای به اعتیاد به اینترنت مستعد کند.
فایل رایگان بررسي رابطه بين بهداشت رواني و پيشرفت تحصيلي | WORD
گیری تصادفی خوشه ای انتخاب گردیده اند روش تحقیق این رساله توصیفی بوده و با استفاده از پرسشنامه سلامت عمومی به رابطه بین بهداشت روانی و پیشرفت تحصیلی مورد بررسی واقع شده اطلاعات حاصله با استفاده از ضریب همبستگی و در سطح اطمینان 95 درصد مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و نتایج نشان داد که به طور کلی بهداشت روان در همه زمینه ها و موفقیت ها و در تامین سلامت فکر وروان موثر است لذا برای تحقیق بخشیدن به این مهم پیشنهاداتی در 2 بخش به مسئولان آموزش و پرورش و والدین ارائه گردیده است .
فایل رایگان بررسي رابطه بين بي تفاوتي سازماني و هويت سازماني کارمندان دانشگاه شيراز | WORD
امه ی هویت سازمانی چنی (1983) و بی تفاوتی سازمانی دانایی فرد و همکاران(1389) می باشد. برای تحلیل داده های حاصل از پرسشنامه ها از نرم افزار SPSS و روش ضریب همبستگی پیرسون برای برای پاسخ به فرضیه های تحقیق استفاده شد. یافته ها نشان داد که بین هویت سازمانی و بی تفاوتی سازمانی کارمندان دانشگاه شیراز رابطه منفی و معکوس وجود دارد. بین بی تفاوتی سازمانی و ابعاد هویت سازمانی جز در بعد وفاداری رابطه ی معناداری یافت نشد. بین ابعاد بی تفاوتی سازمانی و هویت سازمانی رابطه معناداری یافت نشد.
فایل رایگان بررسي رابطه بين حرمت خود و سازگاري با سلامت روان دانش آموزان متوسطه اول شهرستان اميديه | WORD
امت روان رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد. همچنین بین سازگاری و سلامت روان(0/01> P و 0/53= r) و مولفه های سازگاری یعنی سازگاری عاطفی (P<0/01 و r=0/33)، سازگاری اجتماعی(0/05> P و 0/39=r )، سازگاری بهداشتی (0/01> P و 0/28= r) و سازگاری در خانه (0/01> P و 0/32= r) نیز با سلامت روان رابطه مثبت معنی داری وجود داشت. بین حرمت خود و سازگاری با سلامت روان نیز رابطه معنی دار چندگانه ای (0/01> P و 48/26 =MR) وجود داشت. پژوهش های از این دست در نمونه های گسترده تر، از نظر عوامل اجتماعی در شهرها و سازمان ها نیز انجام شود.
فایل رایگان بررسي رابطه بين شوخ طبعي با سلامت رواني دانشجويان دانشگاه پيام نور شهرستان رامسر | WORD
مت روانی دانشجویان روانشناسی دانشگاه پیام نور شهرستان رامسر بود.این پژوهش در بین دانشجویان دانشگاه پیام نور شهرستان رامسر تعداد100نفر به روش نمونه گیری در دسترس انجام شد. روش پژوهش از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون -پس آزمون بود. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه تجدید نظر شده علائم روانی SCL25-R مقیاس شوخ طبعی مارتین ولفکورت بود. نتایج پژوهش نشان داد که بین عدم سلامت روانی دانشجویان روانشناسی دانشگاه پیام نور شهرستان رامسر و شوخ طبعی آن ها رابطه منفی معنی داری وجود داشته است.