فایل رایگان سبک بازي محتوايي، ابتکاري مبتني بر علوم انساني اسلامي | WORD
مایشگاه های یادیاران استان قم به اجرا در آمده و مورد تست قرار گرفته است. در این مقاله به بررسی سبک بازی محتوایی و نسبت آن با فلسفه و فرهنگ اسلامی – ایرانی و در یک نگاه کلی به نظرات مخاطبان پرداخته خواهد شد. جهت مطالعه بازخورد کاربران از روش مصاحبه نیمه ساختار یافته استفاده شده است. از سال 1395 تا به اکنون، نسخه ای از بازی نگین قم، در رواق حرم حضرت معصومه سلام الله علیها در حال اجرا می باشد.
فایل رایگان شناسايي عوامل موثر بر پيشرفت تحصيلي دانش آموزان | WORD
ا انتخاب می کنند بر عملکردشان در مقایسه با دیگران توجه دارند و یادگیری را وسیله ای برای رسیدن به هدفشان تلقی می نمایند. در سال های اخیر پژوهش ها نشان داده اند که اهداف پیشرفت نه تنها با پیشرفت تحصیلی، بلکه همچنین با هیجان های تحصیلی همبستگی دارند. یادگیری صریح و یادگیری ضمنی. این دو نوع یادگیری چه از نظر عملکردی و چه از نظر مناطق مغزی درگیر، مجزا هستند. در این پژوهش به nx پرداخته شده است.
فایل رایگان شناسايي مهارت هاي مورد نياز بازارکار در فارغ التحصيلان دانشگاهي و بررسي ميزان شکاف ميان آموزش و مهارت | WORD
نشان داد 33 درصد از کارفرمایان معتقدند که دانش آموختگان دانشگاههای دولتی بسیار کم می توانند نیازهای بازار کار را برطرف کنند و تنها 6/7 درصد این میزان را بالای متوسط گزارش کرده اند. فراوانی های به دست آمده نشان داد اکثر کارفرمایان (تقریبا 0/83) میران انطباق میان آموزش عالی و مهارتهای مورد نیاز بازار کار را در حد کم (زیر متوسط) ارزیابی می کنند. در ادامه یافته های این مطالعه مورد بحث قرار گرفت.
فایل رایگان شيوه هاي تدريس و برنامه ريزي صحيح در آموزش رياضيات پاييز 97 | WORD
وعات ریاضی را به فراگیران منتقل دهند. در این نوشتار که به روش مروری و با استناد به منابع کتابخانه ای جمع آوری شده است، سعی بر آن بوده تا به بررسی روش ها و برنامه ریزی های صحیح در تدریس ریاضیات بپردازیم و در پایان نیز پیشنهاداتی برای تدریس هر چه بهتر در ریاضی آورده شده است. به امید آنکه بتوان معلمانی تواناتر و آگاه تر در درس ریاضی پرورش داد و آینده ای بهتر برای فرزندان این مرز و بوم رقم زد.
فایل رایگان شيوه هاي يادگيري و موانع آن در کلاس هاي چند پايه | WORD
خته ها، راهبردی بودن، خود نظم جویی و فکور بودن، سازماندهی مجدد پیش دانسته ها و کمک به دانش آموزان برای انتقال یادگیری از شیوه های موثر یادگیری دانش آموزان می باشد و پیچیدگی کلاس های چند پایه، کمبود زمان، دو زبانه بودن دانش آموزان روستایی، کمبود اطلاعات حرفه ای معلمان، ضعف توان علمی دانش آموزان واضافه شدن پایه ششم ابتدایی از مهم ترین مشکلات آموزشی در کلاس های چند پایه به شمار می روند.
فایل رایگان طراحي راهنماي برنامه درسي مهارت هاي زندگي دوره متوسطه بر اساس آموزه هاي کتاب مفاتيح الحيات آيت الله جوادي آملي | WORD
ای لازم مجهز شود و رفتاری مطلوب در مواجهه با موقعیت های مختلف از خود بروز دهد. به همین دلیل، هدف از ارائه ی این مقاله طراحی برنامه درسی مهارتهای زندگی دردوره متوسطه با توجه به آموزه های کتاب مفاتیح الحیات می باشد، در این مقاله پس از ارائه ی تعریف مهارتهای زندگی، مبانی ها و سپس مهارتهای استخراج شده از کتاب مفاتیح الحیات بیان شده و سپس به طراحی برنامه درسی مهارتهای زندگی پرداخته شده است.
فایل رایگان طلاق والدين بر روي رشد تحصيلي کودکان | WORD
ایران به ندرت در زمینه طلاق تحقیق همه جانبه و عمیق صورت گرفته است اما نگاهی به آمار موجود از جمله بررسی آماده طلاق طبق نشریات سازمان آمار ایران تفاوت درصد طلاق در مناطق مختلف و روند آن را در سالهای اخیر نشان خواهد داد . در حال حاضر متوسط نرخ طلاق در ایران 9% است و تعداد طلاق در شهر حدودا 3 برابر روستا می باشد و در میان این دو عشایر کشور پایین ترین نرخ طلاق و شهرها بالاترین نرخ را داشته اند .
فایل رایگان کلاس هاي چند پايه و اصول مديريت و کلاس داري در آنها | WORD
ایط خاصی که دارند، ایجاب می کنند تا اصول و روش هایی خاص و متفاوت با مدیریت کلاس های درسی عادی توسط معلم که به عنوان مدیر کلاس است، ارائه شود. در این مقاله که به شیوه مروری و با استناد به منابع کتابخانه ای جمع آوری شده است، سعی داریم تا ضمن معرفی و بیان مفهوم کلاس های چند پایه و دلیل تشکیل آنها، به ارائه راه حل ها و اصولی بپردازیم که برای اداره هر چه بهتر کلاس های چند پایه مفید فایده هستند.
فایل رایگان کلياتي درباره روانشناسي تربيتي | WORD
9چکیده مقاله:
روانشناسی تربیتی به دلیل ماهیت کاربردی آن یکی از جذاب ترین و مهم ترین رشته های روان شناسی می باشد. امروزه پیشرفت جامعه در موارد مختلف نیازمند آموزش و پرورش کارآمد است و برای داشتن آموزش و پرورش خوب باید از مباحث و نظریات روانشناسی استفاده کرد. هدف از این مقاله آشنایی کلی با برخی مفاهیم اساسی در روانشناسی تربیتی است که آگاهی از آن ها می تواند کمک بسیاری به معلمان بکند.
فایل رایگان گفتمان شناسي استدلالي شناخت خدا در قرآن | WORD
نکته تاکید داردکه همه مباحث ومسائل مربوط به خداشناسی در قرآن مطرح گشته اما به جهت اقتضای عصر ومصر نزول قرآن و هم چنین بر اساس اصل فطری بودن خداشناسی در انسان در همه اعصار وامصار ،گفتمان غالب مبحث خداشناسی در قرآن،متمرکز در توحید می باشد نه اثبات اصل صانع. بدین جهت قرآن ضمن پرداختن بطور صریح وضمنی به همه مباحث حوزه خداشناسی اما گفتمان استدلالی آن در مسئله خدا مربوط به نگاه توحیدی است .
فایل رایگان مباني و مفاهيم اخلاقي در اسلام | WORD
ی باشد. در اسلام و فرهنگ اسلامی انسان هدفدار آفریده شده و با سرلوحه قراردادن برنامه زندگی اسلام در اصول و فروع دین به بالندگی مکارم و صفات عالی و خداگونه انسانی می رسد. مکارم اخلاقی در انسان همه ابعاد وجودی انسان را دربرمی گیرد. مطلوب نهایی انسان بوده منطبق با عقل و حسن فاعلی انسان است و شامل همه انسانها اعم از تمام یا ناقص است و همه می توانند به کمال برسند و به اوج سعادت و خوشبختی برسند.
فایل رایگان مدل معادله ساختاري عوامل موثر بر توانمندسازي روانشناختي معلمان دوره ابتدايي شهر اصفهان | WORD
ین) و سطح آمار استنباطی(آزمون های کالموگروف-اسمیرنف، همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه گام به گام و مدل معادله ساختاری) استفاده شده است. بطورکلی نتایج تحقیق نشان داد، عوامل موثر بر توانمندسازی روانشناختی معلمان دوره ابتدایی شهر اصفهان عبارتند از انگیزه شغلی، یادگیری خودراهبری ، خلاقیت آموزشی، نشاط شغلی. نیز نتایج نشان داد، مدل تجربی پیشنهادی از برازش نسبتا مطلوبی برخوردار بوده است.
فایل رایگان مروري نظري بر مولفه هاي بدبيني سازماني،آواي سازماني و فلات زدگي شغلي در علم مديريت آموزشي | WORD
دبینی سازمانی و فلات زدگی شغلی سبب افزایش تعهد، رضایت شغلی و حس امید به کار و به طور کلی هر آنچه که سبب پیشرفت سازمان می شود می گردد، در مقابل آوای سازمانی باعث می شود که همه ی موارد ذکر شده افزایش یابد بنابراین مدیران باید در راستای تقویت آوای سازمانی گام بردارند، پیشنهاد می شود در پژوهش های آتی در ارتباط با تاثیر هر یک از مولفه ها بر افزایش کارایی و اثر بخشی سازمان مقالاتی تنظیم گردد.
فایل رایگان مزايا و معايب استفاده از شبکه هاي اجتماعي و فضاي مجازي براي کودکان | WORD
را تحت تاثیر قرار دهد. در این مقاله که به شیوه مروری و با استناد به منابع کتابخوانه ای گردآوری شده است سعی بر آن داریم تا ضمن آگاهی از معایب و نیز مزایای شبکه ها و فضای مجازی و تاثیرات آن بر کودکان از جنبه های مختلف، به راهکار ها و روش هایی دست یابیم تا با بهره گیری از آنها بتوان بهترین برداشت و کارکرد را از شبکه های مجازی و فضای اینترنتی ، علی الخصوص برای کودکان و دانش آموزان بدست آوریم.
فایل رایگان مصرف و مصرف گرايي در اسلام | WORD
لیل محتوا و توصیفی و رویکرد جامعه شناختی بعد از تبیین آثار مصرف گرایی در جامعه، مصرف گرایی را از دید آموزه های اسلامی بررسی می کند و به این نتیجه می رسد که مصرف به خودی خود پدیده ای مذموم نیست و اسلام نیز مسلمانان را برای تامین نیازهای زندگی تشویق می کند اما مصرف گرایی و هدف قرار دادن مصرف آثار منفی داشته، هم سو با مفاهیمی چون اسراف، تبذیر و اتراف بوده و از دید اسلام مذموم شمرده شده است.
فایل رایگان مفاهيم رياضيات گسسته و اصول آموزش و تدريس آن | WORD
دهی و پیاده سازی شهر و سیستم های اشتراک دوچرخه سواری در سراسر کشور استفاده می کنند. با توجه به این موضوع شناخت و آشنایی با ریاضیات گسسته و نیز چگونگی آموزش و یادگیری آن بسیار حائز اهمیت است و در این مقاله که به شیوه مروری و با استناد به منابع کتاب خوانه ای تالیف شده است قصد داریم تا علاوه بر آشنایی با مفاهیم و تاریخچه ریاضیات گسسته، از چگونگی اصول و روش های تدریس و آموزش آن نیز مطلع شویم.
فایل رایگان مقايسه تنهايي و سلامت روان در سالمندان مرد مناطق آب وهوايي گرمسيري و نيمه مرطوب شهرستان هاي ورامين و اسفراين | WORD
لاعات و داده ها جهت تجزیه و تحلیل نمونه آماری مورد نظر، پرسشنامه سلامت عمومی گلدبرگ و هیلر(1979) و پرسشنامه احساس تنهایی (UCLA) است. پایایی و روایی پرسشنامه ها توسط تحقیقات اخیر مورد تایید قرار گرفته است.برای تحلیل داده ها از آزمون t جهت تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شد. یافته های تحقیق نشان می دهد بین دو گروه سالمندان اسفراین و ورامین از لحاظ تنهایی و سلامت روانی اختلاف معناداری وجود ندارد.
فایل رایگان مقايسه رفتار سياسي شهروندان اهل تشيع و تسنن (مطالعه موردي: شهر گرگان) | WORD
رگان خوشه ای چند مرحله ای و نمونه گیری پاسخگویان به صورت تصادفی بوده است. جهت پیش بینی تغییرات میزان متغیر رفتار سیاسی تحت تاثیر شاخص دینداری و ابعادش و سایر متغیرهای مستقل (زمینه ای)، از رگرسیون چندگانه استفاده شد. نتایج این تحقیق حاکی از آن است که شیعیان هم در بعد رفتاری با 40/665 نسبت به اهل سنت با میانگین 28/380 و هم در بعد نگرشی با میانگین 40/395 نسبت به اهل سنت 35/740 نمره بالاتری بدست آوردند.
فایل رایگان مقايسه سازگاري اجتماعي و پيشرفت تحصيلي در دانش آموزان مدارس متوسطه غير انتفاعي و عادي | WORD
عادی تفاوت معنی داری وجود ندارد. ولی پراکندگی و انحراف نمرات از میانگین در سازه سازگاری اجتماعی در دانش آموزان مدارس غیر انتفاعی کمتر از دانش آموزان مدارس عادی است. همچنین با عنایت به نتیجه آزمون آزمون یو من-وینتی بین پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مدارس غیر انتفاعی و مدارس عادی تفاوت معنی داری وجود دارد و میانگین پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مدارس غیر انتفاعی بیشتر از دانش آموزان عادی است.
فایل رایگان مقايسه سازگاري زناشويي زوجين در فرزندان شاهد(ازدواج کرده وتک والدي) | WORD
ده های است که ازدواج مجدد داشته اند. همچنین بین میانگین سازگاری زناشویی زنان و مردان تفاوت معناداری وجود ندارد. [P> 0/01؛1/03-=(95/64)t] میانگین سازگاری زناشویی افراد شاغل و بیکار تفاوت معناداری وجود ندارد. [P> 0/01؛1/43=(97)t] بین میانگین سازگاری زناشویی ازدواج فامیلی و غیرفامیلی تفاوت معناداری وجود ندارد. [t(97)= 1/9,p> 0/01]. همچنین میزان تحصیلات بر سازگاری زناشویی تاثیر معناداری ندارد[f(4,92)= 0/85,p> 0/05].
فایل رایگان مقايسه سبک هاي عاطفي و شناخت هاي پس آسيبي در سه گروه از زنان درآستانه طلاق، قرباني خيانت زناشويي و عادي | WORD
س چند متغیره (مانوا) و آزمون تعقیبی شفه استفاده شد. نتایج پژوهش حاضر نشان داد که بین سه گروه زنان در آستانه طلاق، قربانی خیانت و عادی در مولفه های دنیای منفی (16/03=F؛ 0/01=P)، خود منفی (9/03=F؛0/01=P) و پنهان کاری (4/77=F؛ 0/01=P) تفاوت معنی داری وجود داشت، اما در مولفه های خودسرزنشی، سازگاری و تحمل تفاوت معنی داری مشاهده نشد. نتایج نشان می دهد که سبک های عاطفی و شناخت های پس آسیبی در بروز خیانت موثر هستند.
فایل رایگان مقايسه مهارت هاي اجتماعي و پيشرفت تحصيلي در دانش آموزان مدارس متوسطه غير انتفاعي و عادي | WORD
آموزان مدارس غیر انتفاعی کمتر از دانش آموزان مدارس عادی است. همچنین با عنایت به نتیجه آزمون آزمون یو من-وینتی بین پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مدارس غیر انتفاعی و مدارس عادی تفاوت معنی داری وجود دارد و میانگین پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مدارس غیر انتفاعی بیشتر از دانش آموزان عادی است؛ همچنین نتایج تحقیق نشان داد متغیر مهارت های اجتماعی در پیشگویی متغیر پیشرفت تحصیلی نقش معنی داری دارد.
فایل رایگان مقايسه ميزان گرايش به رفتارهاي پر خطر در بين دانش آموزان داراي اختلال يادگيري و کودکان عادي | WORD
یف داده ها از روش آمار توصیفی یعنی فراوانی، درصد فراوانی، میانگین و انحراف معیار استفاده شده است و برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون تی برای دو گروه مستقل استفاده شده است. با توجه به نتایج به دست آمده ، با توجه به اینکه سطح معناداری آزمون کمتر از حد استاندار یعنی 0/05 است بنابراین آزمون معنادار است یعنی بین بروز رفتارهای پرخطر در دانش آموزان عادی و دارای اختلال یادگیری تفاوت وجود دارد.
فایل رایگان مقايسه وبررسي سطح مهارت هاي زبان بياني وزبان دريافتي درکودکان عادي،کم توان هوشي واوتيسم | WORD
توان هوشی و30 کودک اوتیسم که در دامنه ی سنی 8-4 ساله بودند گرفته شد.جهت تحلیل داده ها، ازآزمون آماری تحلیل واریانس یک راهه جهت مقایسه وبررسی سطح مهارت های زبان بیانی وزبان دریافتی این سه گروه استفاده گردید ونتیجه ی حاصل نشانگر وجود تفاوت معنادار درسطح زبان بیانی وزبان دریافتی این سه گروه بااحتمال خطای 0/05 بود.بدین صورت که سطح این مهارت ها درکودکان عادی نسبت به کودکان استثنایی بالاتربود.
فایل رایگان مقايسه ويژگي هاي انحرافي شخصيت و ناگويي خلقي در سه گروه زنان درآستانه طلاق، قرباني خيانت زناشويي و عادي | WORD
ی بدبینی نسبت به دیگران (3/56=F؛ P<0/03)، فقدان اعتمادبه خود (5/19=F؛P<0/01)، سلطه گری/ سلطه پذیری (3/32=F؛P<0/04)، اختلال در توصیف احساسات (7/55=F؛P<0/01)، و اختلال در تشخیص احساسات (4/66=F؛P<0/01)، تفاوت معنی داری وجود داشت، اما در مولفه های افکار خصمانه، اعمال خصمانه، وابستگی و تفکر معطوف به سطح تفاوت معنی داری مشاهده نشد. نتایج نشان می دهد که ویژگی های انحراف شخصیت و ناگویی خلقی در بروز خیانت موثر هستند.
فایل رایگان مقايسه ويژگي هاي شخصيتي دانشجوياني که جراحي زيبايي انجام دادند با دانشجويان عادي | WORD
دارد و در حال حاضر به علت انجام مکرر آن در کشور تقریبا افرادی که بدون اطلاع کافی خود را متخصص در این زمینه می بینند، بسیار افزایش یافته است. رویکرد اطلاع رسانی به مردم در زمینه عمل جراحی پلاستیک باید تغییر کند و اطلاعات دقیق در اختیار بیماران قرار گیرد. عمل جراحی پلاستیک بینی از آن دسته از جراحی هایی است که در صورتی که با بررسی دقیق و کامل انجام شود عمل موفقیت آمیز خواهد بود. (دارابی، 1390)
فایل رایگان مقايسه هوش هيجاني زنان با و بدون تجربه خشونت خانگي: ارزيابي نقش هوش هيجاني زنان در پيش بيني خشونت | WORD
نه گیری هدفمند انتخاب شده و با استفاده از مقیاس هوش هیجانی بار-آن مورد ارزیابی قرار گرفتند. داده ها با تحلیل واریانس یکطرفه و تحلیل رگرسیون لوجیستیک تحلیل شد. نتایج نشان داد که بین زنان با و بدون تجربه خشونت از لحاظ مولفه های شادمانی، استقلال و خودشکوفایی تفاوت وجود دارد (0/05> p). نتایج تحلیل رگرسیون نیز نشان داد که 46 تا 62 درصد واریانس خشونت پذیری زنان با هوش هیجانی تبیین می شود (0/001> p).
فایل رایگان مقايسه هوش هيجاني و افسردگي در دانش آموزان پسر تک فرزند و چند فرزند و رابطه ي آن با افسردگي در شهر اراک | WORD
سردگی دانش آموزان تک فرزند و چند فرزند تفاوت معناداری وجود دارد به این صورت که هوش هیجانی دانش آموزان چند فرزند بیشتر از تک فرزند است . همچنین افسردگی دانش آموزان چند فرزند کمتر ازدانش آموزان تک فرزنداست . همچنین بین مولفه های هوش هیجانی در دانش آموزان چند فرزند با افسردگی رابطه معکوس وجود دارد . ولی این ارتباط بین مولفه های هوش هیجانی دردانش آموزان چند فرزند و افسردگی چندان زیاد بود .
فایل رایگان مقايسه هوش هيجاني و عملکرد تحصيلي دانش آموزان شطرنج باز با دانش آموزان عادي پسر دوره اول متوسطه شهرستان اهر | WORD
د. نتایج پژوهش نشان می دهد میانگین نمرات هوش هیجانی (57/14=F) بین گروه های دانش آموزان شطرنج باز و عادی تفاوت معناداری وجود دارد (P<0/001) و هوش هیجانی در دانش آموزان شطرنج باز بیشتر از دانش آموزان عادی است. همچنین میانگین نمرات عملکرد تحصیلی (4/73=F) بین گروه های دانش آموزان شطرنج باز و عادی تفاوت معناداری وجود دارد (P<0/001). و عملکرد تحصیلی در دانش آموزان شطرنج باز بیشتر از دانش آموزان عادی است.
فایل رایگان نقش بازي در کاهش پرخاشگري و روابط والدين با دانش آموزان | WORD
ره در میزان پرخاشگری با روش نمونه گیری هدفمند و گروه کنترل ( 15 نفر) با استفاده از راهبرد نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه ی رابطه مادر-فرزند و پرسشنامه ی پرخاشگری کودکان دبستان بود و این اطلاعات با استفاده از روش تحلیل کوواریانس چند متغیری تجزیه و تحلیل شدند. نتایج نشان دادکه اجرای بازی منجر به کاهش پرخاشگری و بهبود رابطه و روابط والدین با فرزندان شد.