فایل رایگان مقاله بررسي اثربخشي برنام? مداخل? روان شناختي خانواده محور بر نشانگان باليني اختلالات عاطفي فرزندان نوجوان والدين شاغل | WORD
هش، پرسشنام ویژگی های جمعیت شناختی خودساخته (1396)، نیازسنجی و فهرست نشانگان رفتاری کودک آخنباخ(CBCL) (1991) بود. تحلیل داده ها به روش تحلیل کوواریانس چند متغیره از نوع اندازه گیری های مکرر انجام گرفت. یافته ها: یافته های پژوهش نشان داد تفاوت معناداری بین گروه آزمایش و گواه وجود دارد(0/05>P). نتیجه گیری: به این معنا که؛ برنام مداخل روان شناختی خانواده محور، موجب کاهش نشانگان اختلالات عاطفی فرزندان نوجوان والدین شاغل گردید و این نتایج در پیگیری سه ماهه نیز پایدار بود.
فایل رایگان مقاله ابعاد کيفيت زندگي در زنان مبتلا به سرطان پستان تحت شيميدرماني و ارتباط آن با ويژگيهاي جمعيت شناسي | WORD
تان بوده است. داده ها با روش همبستگی پیرسون و رگرسیون گام به گام، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته ها: اختلال در کارکرد اجتماعی (0/01P) و شدت درد (0/01P) قویترین پیشبینی کنندههای کاهش کیفیت زندگی در مبتلایان به سرطان پستان است. همچنین از میان متغیرهای جمعیت شناسی سن، والد بودن، وضعیت اشتغال و تحصیلات با کیفیت زندگی ارتباط معنادار داشت(0/05P). نتیجه گیری: بدین معنا حفظ کارکرد و روابط اجتماعی و مدیریت درد بر بهبود کیفیت زندگی این گروه از بیماران مؤثر می باشد.
فایل رایگان مقاله بررسي ارتباط بين خشونت هاي خانوادگي و تبعات رواني آن با اختلال شخصيت مرزي و سوء مصرف الکل | WORD
یسه میانگین ها، آزمون t مستقل و تحلیل واریانس یک راهه (ANOVA) تجزیه و تحلیل شدند. یافته ها: یافته ها نشان داد تجربه خشونت در کودکی باعث افزایش مؤلفه های اضطراب، اختلال در عملکرد اجتماعی، افسردگی و کاهش سلامت روان با سطح معناداری 0/01P می شود. نتایج حاکی از ارتباط معنادار در سطح 0/05P میان اختلال شخصیت مرزی و سوء مصرف الکل با انواع خشونت بود نتیجه گیری: به این معنا که تجربه خشونت خانوادگی بیشتر با کاهش سلامت روان و همچنین اختلال شخصیت مرزی و سوء مصرف الکل ارتباط دارد.
فایل رایگان مقاله اثر القاء هيجان بر تغييرپذيري ضربان قلب: ارزيابي نقش تعديل گر اختلالات شخصيت | WORD
های القاء هیجان (شیقر، 2010) بود. با توجه به اعمال اندازه گیری های مکرر طی چهار مرحله، روش تحلیل واریانس طرح اندازه گیری مکرر با سطح معنی داری P استفاده شد. یافته ها: بیشترین تعداد تغییرات مؤلفه های فرکانس به ترتیب در مبتلایان به اختلال شخصیت B، سپس C و A رخ داد. بدکارکردی HRV در مبتلایان به اختلالات شخصیت B که دارای بالاترین سطح از بدتنطیمی هیجان می باشند بیش از سایر گروه ها است. نتیجه گیری: تنظیم هیجان به عنوان فاکتور روانشناختی بر سلامت قلبی-عروقی تأثیر گذار است.
فایل رایگان مقاله کاربست برنامه آموزشي مقابله کارآمد (CET) بر راهبردهاي کنارآمدن و کيفيت زندگي در افراد مبتلا به ضايعه نخاعي: يک کارآزمايي کنترل شده | WORD
زندگی سازمان بهداشت جهانی,WHOQOL-BREF) 1996) استفاده شد. برای تحلیل داده ها نیز از نرم افزار 21spss- و آزمون تحلیل واریانس آمیخته استفاده شد. یافته ها: یافته ها نشان داد در پس آزمون گروه آزمایش در مقایسه با گروه کنترل در راهبرد کنارآمدن مسئله مدار و هیجان مدار و کیفیت زندگی تفاوت معنی داری را وجود نداشت ولی در راهبرد کنارآمدن اجتنابی کاهش معنی داری دیده شد. نتیجه گیری: بدین معنا که افرادی که در برنامه آموزشی (cet) شرکت کردند در راهبردهای کنارآمدن وضعیت بهتری پیدا کردند.
فایل رایگان مقاله نقش ويژگي هاي عاطفي و شناختي والدين در پيش بيني سطوح سازگاري آنها با بيماري هاي نقص ايمني اوليه کودکان | WORD
عواطف مثبت و منفیPANAS)؛ 1988) و پرسشنامه تنظیم شناختی هیجان CERQ)؛ 2006) را تکمیل کردند. یافته ها: راهبردهای انطباقی و غیرانطباقی تنظیم شناختی هیجان و عواطف منفی به صورت معنادار (05/0>p) تغییرات مربوط به سازگاری والدین با اختلال نقص ایمنی اولیه کودکان را پیش بینی می کنند. بین عواطف مثبت با سازگاری این والدین رابطه معنادار تأیید نشد. نتیجه گیری: بر اساس یافته های این پژوهش می توان نتیجه گرفت که ویژگی های شناختی نقشی تعیین کننده بر سازگاری والدین با بیماری فرزندان دارد.
فایل رایگان مقاله نقش واسطهاي استحکام من در رابطه بين تحول من و سلامت روان در دانشجويان ساکن خوابگاه دانشگاه تهران | WORD
ن (ESS، Ego Strength Scale، بشارت، 1386) به دست آمد. یافته ها: با استفاده از روش تحلیل مسیر در نرم افزار Amos مشاهده شد که استحکام من، در رابطهی تحول من و سلامت روان اثرگذار است (شدت و جهت این رابطه را تحت تأثیر قرار میدهد.) همچنین بین استحکام من و سلامت روان همبستگی مثبت معنادار و بین تحول من و استحکام من عدم همبستگی مشاهده شد. نتیجه گیری: این بدان معنی است که افرادی که دارای تحول من بالاتری هستند در صورتی که من مستحکمی داشته باشند، یقینا از سلامت روان بالایی برخوردارند.
فایل رایگان مقاله مقايسه رواندرستي و توانمنديهاي خلقوخو در دانشجويان بر اساس رشته تحصيلي | WORD
آزمون تحلیل واریانس چندمتغیره استفاده شد.پس از برقراری مفروضههای آزمون، نتایج تحقیق نشان داد که مؤلفههای رواندرستی و توانمندیهای خلقوخو در دانشجویان براساس رشته تحصیلی آنان بهطور معناداری متفاوت است (0/001 (P=. با توجه به نتایج بهدست آمده بهنظر میرسد ماهیت رشته تحصیلی در رواندرستی و توانمندیهای خلقوخو دانشجویان نقش داشته باشد، و همانگونه که صفات مثبت شخصیتی در انتخاب رشته تحصیلی نقش دارند، تحت تأثیر رشته تحصیلی نیز قرار میگیرند.
فایل رایگان مقاله رابط? بين ابعاد نهاييخواهي و راهبردهاي تنظيم هيجان در تکواندوکاران نخبه | WORD
رحالیکه بین نهاییخواهی منفی و راهبرد بازداری همبستگی منفی وجود دارد، این روابط در مورد نهاییخواهی منفی معکوس بود، نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که ابعاد نهاییخواهی مثبت و منفی بهترتیب 33 و 41 درصد از واریانس راهبردهای بازارزیابی و بازداری را پیشبینی میکنند (0/05>p). براساس یافتههای حاضر میتوان نتیجه گرفت که ابعاد نهاییخواهی نقش مهمی در انتخاب راهبردهای تنظیم هیجان ایفا میکنند و نوع راهبردهای مورد استفاده افراد متناسب با این ابعاد میباشد.
فایل رایگان مقاله مقايسه رابطه والدگري و خودکارآمدپنداري در زنان مبتلا به سرطان پستان و زنان سالم | WORD
تلا به سرطان پستان و 26 زن سالم) بهصورت در دسترس از جامعه آماری شامل تمام بیماران مراجعهکننده به بیمارستان شهدای تجریش انتخاب شدند. دادهها با استفاده از مقیاس جملات ناتمام ساکس (ساکس و لوی، 1950) جمعآوری گردید. برای تجزیه و تحلیل دادهها از روش کمی و کیفی استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد در هر دو بازخورد میان دو گروه تفاوت معنادار (0/001=P) وجود دارد. یافتهها اهمیت توجه بیشتر به این متغیرها را در فرایند درمان بیماران مبتلا به سرطان پستان برجسته میسازد.
فایل رایگان مقاله بررسي تأثير آموزش راهبردهاي پردازش هيجان مدار بر سازگاري تحصيلي دانشآموزان ناسازگار | WORD
ه 15 نفر) که با اجرای آزمون سازگاری (AISS) ناسازگار تشخیص داده شدند یا گمارش تصادفی به دو گروه آزمایش و گروه کنترل تقسیم شدند. به گروه آزمایش 8 جلسه 90 دقیقه ای راهبردهای پردازش هیجان مدار آموزش داده شد و گروه کنترل در این مدت آموزشی دریافت نکردند. دادههـا بـا اسـتفاده از مـانگن، انحـراف اسـتاندارد و تحلـل کواریـانس تجزیـه تحلــل شــد. نتــایج نشــان داد آمــوزش راهبردهــای پــردازش هجــانمــدار بــر ســازگاری تحصــل دانش آموزان ناسازگار دوره متوسطه در سطح P
فایل رایگان مقاله بررسي ويژگيهاي شخصيتي، وضعيت خانوادگي، سلامت روان و ظرفيت هوشي نوجوانان بزهکار و آسيبديده اجتماعي در شهر تهران | WORD
داد با توجه به مقدار 0/01>P (0/000)، بین دو گروه در ابعاد سرشت (پشتکار، نوجویی، آسیبپذیری و پاداش- وابستگی)، ابعاد منش (خود راهبری، همکاری و خود فراروی)، ابعاد سلامت روان (علائم جسمانی، علائم اضطرابی، کارکرد اجتماعی و علائم افسردگی)، ابعاد ویژگیهای خانوادگی (حل مشکل، آمیزش عاطفی، همراهی عاطفی نقشها و کنترل رفتار) تفاوت معناداری وجود دارد؛ اما توجه به مقدار 05/0P، بین دو گروه، در بعد ارتباط ویژگیهای خانوادگی (0/138) و هوش غیرکلامی (0/068) تفاوت معناداری مشاهده نشد.
فایل رایگان مقاله تأثير تمرينات مقاومتي بر کارکردهاي حسي- حرکتي کودکان با اختلال هماهنگي تحولي | WORD
ختی کانرز (2004) استفاده شد. گروه آزمایش برنامه منتخب را برای هشت هفته (سه جلسه 45 دقیقهای در هفته) دریافت کردند، در حالی گروه کنترل هیچ مداخله ای دریافت نکرد. تحلیل آماری با استفاده از تحلیل کوواریانس چندمتغیره در سطح معناداری 0/05=P انجام گرفت. یافتهها تأثیرمعنادار تمرینات منتخب مقاومتی را برگروه آزمایش در تمامی متغیرها نشان داد (0/05≥P). بدین معنا که تمرینات مقاومتی بر بهبود کارکردهای حسی- حرکتی کودکان دارای اختلال هماهنگی تحولی، به طرز مثبتی مؤثر است.
فایل رایگان مقاله نقش ميانجيگر خودشناسي در رابط? بين سبکهاي دفاعي و علايم جسمانيسازي | WORD
پژوهش شامل 253 دانشجو (149 زن و 104 مرد) بوده است و ابزارهای مورد استفاده پرسشنام سبک های دفاع (اندروز و همکاران1993)، پرسشنام خودشناس انسجام (قربان و همکاران، 2008) و چک لست عیم جسمان سازی( ریف و هلر، 1998) بودند. داده ها با روش همبستگ پرسون و تحلل رگرسون چندمتغره، مورد تجزیه و تحلل قرار گرفتند. یافته ها نشان دادند بن سبک های دفاع رشد نایافته و روان آزرده با عیم جسمان سازی همبستگ مثبت و بن سبک دفاع رشدیافته و خودشناس انسجام با جسمان سازی همبستگ منف معنادار وجود دارد (0/01
فایل رایگان مقاله مقايسه ناگويي هيجاني و مکانيسمهاي دفاعي در بيماران مبتلا به افسردگي اساسي، اضطراب فراگير، وسواس فکري- عملي و جمعيت عمومي | WORD
((DASS-21 و مصاحبه بالینی ساختاریافته (SCID-I) اجرا شد. نتایج نشان داد که بین گروههای بالینی و افراد عادی در ناگویی هیجانی و مکانیسمهای دفاعی تفاوت معنادار وجود دارد (0/001p). بین گروههای بالینی نیز تفاوتها در تعدادی از متغیرها معنادار بود (0/001p). از نتایج پژوهش حاضر میتوان بهمنظور تشخیص و تمایز بین این سه اختلال شایع که همبودی بالایی دارند استفاده کرد. از نتایج این پژوهش میتوان در تدوین برنامههای پیشگیرانه و درمانی مناسب برای مشکلات هیجانی استفاده کرد.
فایل رایگان مقاله تأثيرآموزش روشهاي مديريت تنيدگي بر بهزيستي روانشناختي در ميان والدين کودکان با ناتوانيهاي جسماني | WORD
ه نود دقیقهای اجرا شد. در پایان دوگروه پرسشنامههای مذکور را بهعنوان پسآزمون تکمیل کردند. دادهها با استفاده از تحلیل کوواریانس مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج بیانگر تأثیر کاربندی آزمایشی بر بهبود بهزیستی روانشناختی (05/0P) مادران کودکان گروه آزمایشی نسبت به گروه گواه بود. یافتهها نشان میدهند که آموزش روشهای مدیریت تنیدگی بر بهبود شاخص بهزیستی روانشناختی مادران کودکان با ناتوانیهای جسمانی تأثیرگذار بوده و از مشکلات روانشناختی آنها میکاهد.
فایل رایگان مقاله رابط? بين نهاييخواهي رقابتي و نستوهي در رزميکاران نخبه | WORD
نهاییخواهی مثبتتری و نستوهی بالاتری برخوردارند (0/01≥P). در کل، ابعاد نهاییخواهی میتوانند هدف مفیدی به منظور پیریزی برنامههای آموزشی نستوهی رزمیکاران و همچنین برای استعدادیابی در آنها مورد توجه قرار گیرد. همچنین نتایج همبستگی پیرسون نشان داد که بین نهاییخواهی مثبت و منفی با نستوهی بهترتیب ارتباط مثبت و منفی معناداری (0/01p) وجود دارد. این بدانمعناست که ورزشکارانی که دارای ویژگی نهاییخواهی منفی میباشند، نستوهی کمتری دارند.
فایل رایگان مقاله بررسي نتايج نمونه غيرباليني 12 ساله ايراني در پاسخدهي به آزمون رورشاخ و مقايسه آن با نمونه مشابه اکسنر (2003) | WORD
تدایی مشغول به تحصیل بودند از 5 منطقه آموزش و پرورش شهر تهران (شمال، جنوب، شرق، غرب، مرکز) انتخاب شده و توسط آزمون رورشاخ مورد آزمایش قرارگرفتهاند. بعد از اجرای آزمون رورشاخ، نتایج حاصل از آن با استفاده از آزمون t دو گروه مستقل مورد تجزیهوتحلیل قرار گرفت. نتایج به دست آمده حاکی از آن است که بین نمونه ایرانی و نمونه اکسنر (2003) تفاوت قابلملاحظهای در برخی متغیرهای گستره، محتوا، تعیینکننده، کیفیت تحولی و کیفیت شکل و پاسخهای رایج وجود دارد ( 0/05>p و 0/01>p).
فایل رایگان مقاله مقايسه سلامت رواني کودکان بر اساس سطح تحصيلات والدين | WORD
تر پایه دوم ابتدایی منطقه 9 بودند که با روش نمونهگیری تصادفی خوشهای تکمرحلهای تعداد 250 نفر انتخاب شدند. این کودکان با آزمونهای بهداشت روانی (MHC: کومار، 1992) بررسی شدند. سطح تحصیلات والدین از زیر دیپلم تا دکتری بود. دادهها با استفاده از آزمون تحلیل واریانس کروسکال والیس تحلیل گردید. نتایج حاصل در مورد تأثیر تحصیلات والدین بر روی بهداشت روانی کودکان معنادار بود(0/001(P=. یافتهها نشاندهنده رابطه قوی بین سطح تحصیلات والدین و بهداشت روانی کودکان بود.
فایل رایگان مقاله تعيين اثر درمانگري فراشناختي بر الگوي روابط زوجين در بيماران مبتلا به انسداد عروق کرونر | WORD
و گروه آزمایش و گواه بهصورت تصادفی در پژوهش حاضر شدند. پس از پاسخگویی به سؤالات پرسشنامه الگوهای ارتباطی زوجین کریستنسن و سالاوی (1990)، گروه آزمایش در 8 جلسه هفتگی و 2 ساعته مداخله فراشناختی شرکت کردند. افراد گروه گواه در این مداخله شرکت نکردند. نتایج حاکی از تأثیر معنادار بهکارگیری رویکرد فراشناختی در بهبود الگوهای ارتباطی زوجین (میزان معناداری 0/001) بود. به این معنی که آموزش رویکرد فراشناختی منجربه بهبود الگوهای ارتباطی زوجین در گروه آزمایش گردید.
فایل رایگان مقاله رابطه رواندرستي معنوي و اميد با کيفيت زندگي و شادزيستي در سالمندان | WORD
شادزیستی آکسفورد (آرگیل و لو، 1989) استفاده شد. دادهها با استفاده از آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون تحلیل شد. نتایج نشان داد که بین رواندرستی معنوی و امید با کیفیت زندگی و شادزیستی رابطه مثبت و معنیداری وجود دارد (0/01P). تحلیل رگرسیون نشان داد که رواندرستی معنوی و امید میتوانند کیفیت زندگی و شادزیستی را در سالمندان پیشبینی کنند (01/0P). به این معنا که افرادی که از رواندرستی معنوی و امید بالاتری برخوردار بودند کیفیت زندگی و شادزیستی بهتری را تجربه میکردند.
فایل رایگان مقاله اثربخشي رويکرد زوجدرماني هيجانمدار بر بهبود رضايت جنسي و تنيدگي زناشويي بيماران قلبي بايپس عروق کرونر | WORD
آموزش قرار گرفتند. دادهها با پرسشنامه رضایت جنسی هادسون و تنیدگی زناشویی استکهلم تهران در دو مرحله پیشآزمون و پسآزمون جمعآوری و با نرمافزار SPSS-24 و آزمونهای تی مستقل، تی زوجی، آمار توصیفی و تحلیل کوواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافتههای گروه آزمایش و گواه تفاوت معناداری در سطح (0/05P) رانشان داد. این بدان معناست که مداخله خانواده درمانگری متمرکز بر هیجان درگروه آزمایش در مقایسه با گروه کنترل منجر به افزایش رضایت جنسی وکاهش تنیدگی گردید.
فایل رایگان مقاله اثربخشي برنامه مداخلهاي روابط والد- نوجوان بر تعاملات بيننسلي خانوادگي | WORD
یاهه رابطه والد- فرزند پیش از مداخله و پسازآن توسط شرکتکنندگان تکمیل شد. یافتهها حاکی از آن است که برنام آموزش والدین تنها بر رضایت از والدگری تأثیر معناداری داشته (0/05> p) و بر سایر متغیرها اثرگذار نبوده است. خردهمقیاس رضایت از والدگری، سازهای را در برمیگیرد که از پویایی بیشتری برخوردار است، اما پنج خردهمقیاس دیگر، احتمالاً باورهای پایدارتر و عمیقتر را میسنجند که در طول زمان شکلگرفتهاند و برای اینکه تغییر کنند، نیاز به زمان بیشتری دارند.
فایل رایگان مقاله بررسي نقش پيشبين ناگويي طبعي و حمايت اجتماعي ادراک شده در نتايج درمان دارويي، درمان انگيزشي و درمان ترکيبي (دارويي- انگيزشي) سوء مصرف مواد | WORD
بر اساس مداخله دارویی بود و ناگویی طبعی نتایج درمانهای انگیزشی و ترکیبی را پس از سه و شش ماه نتوانست پیشبینی کند ( 0/05>p). همچنین نتایج حاکی از سهیم بودن حمایت اجتماعی ادراک شده در پیشبینی نتایج هر سه درمان انگیزشی، دارویی و ترکیبی پس از سه و شش ماه بود (0/05>p). نتایج پژوهش حاضر نشان داد ناگویی طبعی و حمایت اجتماعی ادراک شده در پیشبینی نتایج درمانی سوءمصرف مواد تأثیر گذارند. توجه به این متغیرها میتواند در پیشگیری، تشخیص و درمان سوءمصرف مواد مؤثر باشد.
فایل رایگان مقاله عملکرد خانوادگي، رواندرستي و تنيدگيهاي روزانه والدين کودکان با کاشت حلزون و والدين کودکان ناشنوا | WORD
با کاشت حلزون در مقایسه با والدین کودکان ناشنوا بدون کاشت حلزون بود (0/05>p). از دیگرسو بین این دو گروه بهلحاظ متغیر مربوط به تنیدگیهای روزانه تفاوت معناداری وجود نداشت (05/0P>). بنابراین به نظر می رسد والدین کودکان ناشنوا با کاشت حلزون در مقایسه با والدین کودکان ناشنوا بدون کاشت حلزون مشکلات روانشناختی کمتری را تجربه میکنند اما همانند والدین کودکان ناشنوا بدون کاشت حلزون در برخورد با الزامات ناشی از کودک ناشنوا دارای تنیدگیهای روزانه یکسانی میباشند.
فایل رایگان مقاله مقايسه راهبردهاي نظمجويي شناختي هيجان در پسران داراي اختلال يادگيري و پسران عادي در مقطع دبستان | WORD
دارای اختلال یادگیری تفاوت معناداری در استفاده از متغیر راهبردهای ناسازگار نسبت به گروه عادی نشان دادند. تفاوت در سطح (0/05>P) معنادار بود. میانگین سبکهای ناسازگارانه نظمجویی هیجان در دانشآموزان مبتلا به اختلال یادگیری نسبت به دانشآموزان سالم تفاوت معنادار نشان داده است (0/017= P). این بدان معناست که دانشآموزان دچار اختلال یادگیری نسبت به دانشآموزان عادی نظمجویی هیجانی ناسازگارانه بیشتری داشته و بیش از دانشآموزان عادی به ملامت خود میپردازند.
فایل رایگان مقاله رابط? ب?ن هوش ه?جان? و نستوه? در تکواندوکاران نخبه و آماتور | WORD
همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه تحلیل شد. نتایج نشان داد هوش هیجانی با نستوهی رابط معناداری (0/05P) دارند، همچنین نتایج آزمون آنوا نشان داد بین تکواندوکاران نخبه و آماتور در هوش هیجانی و نستوهی تفاوت معناداری (0/001P) وجود دارد طوری که تکواندوکاران نخبه نمرات بالاتری کسب کردند. در آخر نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد مؤلفههای هوش هیجانی 57 درصد از واریانس نستوهی را پیشبینی میکنند (0/001p). بدان معنا که ورزشکاران با هوش هیجانی بیشتر از نستوهی بالاتری برخوردارند.
فایل رایگان مقاله بررسي رابطه بين ظواهر روانشناختي (هشياري تمام و خودگفت) ورزشکاران ايراني در شکست و موفقيت | WORD
مثبت با هر دو اجرای روان (0/52- =r و0/59=r) و هشیاری تمام (0/45- r= 0/23 r=) همبستگی دارد. نوع خودگفت (مثبت، منفی و ترکیبی) بر اجرای روان و هشیاری تمام با برآورد 51% و 22% از واریانس کل پیشبینیکننده بود. بدینترتیب نتایج بیانگراین است که خودگفت مثبت به افزایش و تسهیل اجرای روان، در مقابل خودگفت منفی، مانع یا کاهنده اجرای روان است. و افراد پیروز سطوح بالاتری از اجرای روان، هشیاری تمام، خودگفت مثبت و سطوح پایینتر از خودگفت منفی، در مقایسه با افراد ناموفق ازخود نشان دادند.
فایل رایگان مقاله خصوصيات روانسنجي مقياس تحول مثبت نوجواني در دانشآموزان | WORD
نوجوانی با انضباط (0/32=r) و پیشرفت تحصیلی (0/31=r) رابطه مثبت و با قلدری (0/46-=r) رابطه منفی و معنیدار 0/01≥p دارد. همچنین قابلیت اعتماد پرسشنامه تحول مثبت نوجوانی با استفاده از روش آلفای کرونباخ برای کل مقیاس 0/81 و هر کدام از خردهمقیاسها شامل شایستگی 0/50، اعتماد 0/86، خلقوخو 0/52، مراقبت 0/63 و ارتباط 0/79 بدست آمد. یافتههای پژوهش بیانگر این است که میتوان از نسخه فارسی پرسشنامه تحول مثبت نوجوانی بهعنوان ابزاری معتبر در پژوهشهای روانشناختی استفاده کرد.
فایل رایگان مقاله تأثير رهنمود جنبههاي مختلف کانون توجه بر استقامت عضلاني ورزشکاران خبره رزمي | WORD
ر در حال نمایش یک صندلی) و کنترل (بدون دستورالعمل توجهی) به انجام آزمون نشستن دیواری پرداختند. نتایج تحلیل واریانس درون گروهی با اندازهگیریهای مکرر نشان داد که گروه کنترل بهطور معنیداری بهتر از سه گروه دیگر می باشد (001/0 p) و بین فواصل مختلف تمرکز بیرونی تفاوتی دیده نشد (27/0 p=) ولی شرکت کنندگان در هر دو شرایط تمرکز بیرونی بهتر از شرایط تمرکز درونی عمل کردند. بنابراین میتوان گفت دستورالعملهای توجهی خاص موجب تداخل در عملکرد بهینه ورزشکاران خبره می شود.