فایل رایگان مقاله مقايسه راهبردهاي نظمجويي شناختي هيجان در پسران داراي اختلال يادگيري و پسران عادي در مقطع دبستان | WORD
دیگر نداشتند. در مقابل گروه دارای اختلال یادگیری تفاوت معناداری در استفاده از متغیر راهبردهای ناسازگار نسبت به گروه عادی نشان دادند. تفاوت در سطح (0/05>P) معنادار بود. میانگین سبکهای ناسازگارانه نظمجویی هیجان در دانشآموزان مبتلا به اختلال یادگیری نسبت به دانشآموزان سالم تفاوت معنادار نشان داده است (0/017= P). این بدان معناست که دانشآموزان دچار اختلال یادگیری نسبت به دانشآموزان عادی نظمجویی هیجانی ناسازگارانه بیشتری داشته و بیش از دانشآموزان عادی به ملامت خود میپردازند.
فایل رایگان مقاله رابط? ب?ن هوش ه?جان? و نستوه? در تکواندوکاران نخبه و آماتور | WORD
ده از آزمونهای آماری آنوا، همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه تحلیل شد. نتایج نشان داد هوش هیجانی با نستوهی رابط معناداری (0/05P) دارند، همچنین نتایج آزمون آنوا نشان داد بین تکواندوکاران نخبه و آماتور در هوش هیجانی و نستوهی تفاوت معناداری (0/001P) وجود دارد طوری که تکواندوکاران نخبه نمرات بالاتری کسب کردند. در آخر نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد مؤلفههای هوش هیجانی 57 درصد از واریانس نستوهی را پیشبینی میکنند (0/001p). بدان معنا که ورزشکاران با هوش هیجانی بیشتر از نستوهی بالاتری برخوردارند.
فایل رایگان مقاله بررسي رابطه بين ظواهر روانشناختي (هشياري تمام و خودگفت) ورزشکاران ايراني در شکست و موفقيت | WORD
F [1، (1-111]، 0/001p). خودگفت منفی و مثبت با هر دو اجرای روان (0/52- =r و0/59=r) و هشیاری تمام (0/45- r= 0/23 r=) همبستگی دارد. نوع خودگفت (مثبت، منفی و ترکیبی) بر اجرای روان و هشیاری تمام با برآورد 51% و 22% از واریانس کل پیشبینیکننده بود. بدینترتیب نتایج بیانگراین است که خودگفت مثبت به افزایش و تسهیل اجرای روان، در مقابل خودگفت منفی، مانع یا کاهنده اجرای روان است. و افراد پیروز سطوح بالاتری از اجرای روان، هشیاری تمام، خودگفت مثبت و سطوح پایینتر از خودگفت منفی، در مقایسه با افراد ناموفق ازخود نشان دادند.
فایل رایگان مقاله خصوصيات روانسنجي مقياس تحول مثبت نوجواني در دانشآموزان | WORD
پیرسون نشان داد، تحول مثبت نوجوانی با انضباط (0/32=r) و پیشرفت تحصیلی (0/31=r) رابطه مثبت و با قلدری (0/46-=r) رابطه منفی و معنیدار 0/01≥p دارد. همچنین قابلیت اعتماد پرسشنامه تحول مثبت نوجوانی با استفاده از روش آلفای کرونباخ برای کل مقیاس 0/81 و هر کدام از خردهمقیاسها شامل شایستگی 0/50، اعتماد 0/86، خلقوخو 0/52، مراقبت 0/63 و ارتباط 0/79 بدست آمد. یافتههای پژوهش بیانگر این است که میتوان از نسخه فارسی پرسشنامه تحول مثبت نوجوانی بهعنوان ابزاری معتبر در پژوهشهای روانشناختی استفاده کرد.
فایل رایگان مقاله تأثير رهنمود جنبههاي مختلف کانون توجه بر استقامت عضلاني ورزشکاران خبره رزمي | WORD
ونی دور (توجه به صفحه مانیتور در حال نمایش یک صندلی) و کنترل (بدون دستورالعمل توجهی) به انجام آزمون نشستن دیواری پرداختند. نتایج تحلیل واریانس درون گروهی با اندازهگیریهای مکرر نشان داد که گروه کنترل بهطور معنیداری بهتر از سه گروه دیگر می باشد (001/0 p) و بین فواصل مختلف تمرکز بیرونی تفاوتی دیده نشد (27/0 p=) ولی شرکت کنندگان در هر دو شرایط تمرکز بیرونی بهتر از شرایط تمرکز درونی عمل کردند. بنابراین میتوان گفت دستورالعملهای توجهی خاص موجب تداخل در عملکرد بهینه ورزشکاران خبره می شود.
فایل رایگان مقاله تأثير آموزش مديريت زمان بر کاهش تنيدگي و اضطراب امتحان دانشآموزان نارساخوان | WORD
ترل، از نظر میزان بهبودی در تنیدگی و اضطراب امتحان تفاوت معناداری وجود دارد (0/0001p)؛ بدینمعنا که آموزش مدیریت زمان توانسـته است باعث کاهـش سطح تنیدگی و اضـطراب امتـحان دانشآموزان نارساخوان شود. بر اساس یافتههای پژوهش حاضر میتوان نتیجه گرفت هنگامی که دانشآموزان نارساخوان بتوانند زمان خود را بهدرستی مدیریت کنند، در واقع میتوانند برنامهریزی مناسبی برای خود در فرایند آموزش و تحصیل داشته باشند و در نتیجه باعث بالارفتن خودکارآمدی تحصیلی و کاهش تنش و اضطراب در آنها میشود.
فایل رایگان مقاله مقايسه ابعاد شخصيتي در زنان افسرده مصرفکننده داروهاي ضدافسردگي: گروههاي بازدارنده بازجذب مجدد سروتونين (SSRI)
و سهحلقهاي (TCA) | WORD
همتاسازی شده مورد تحلیل واریانس چندمتغیری قرار گرفتند. بیماران تحت درمان با SSRI ها، نمره بالاتری در بعد آسیبگریزی نشان دادند (0/05 P) در حالی که گروه TCA، نمره بالاتری را در پاداش وابستگی (0/05 (P به نمایش گذاشتند. باید توجه داشت که بالا بودن میزان آسیبگریزی در بروز و ادامه افسردگی اثر تعیینکنندهای دارد، نیز پاداش وابستگی با شدت بیماری در ارتباط است. بر این اساس میتوان نتیجهگیری کرد که مصرفکنندههای داروهای TCA در ابعاد شخصیتی مرتبط با افسردگی، وضعیت بهتری را نشان میدهند.
فایل رایگان مقاله مقايسه سبکهاي دلبستگي، سبکهاي دفاعي و ايستادگي در بيماران
مبتلا به چندين اسکلروز (ام. اس.) و افراد سالم | WORD
مقیاس دلبستگی بزرگسال (AAI: هازن و شیور، 1987)، پرسشنامه سبکهای دفاعی(DSQ: اندروز و همکاران، 1993) و مقیاس تابآوری کانر- دیویدسون (CD-RISC: کانر و دیویسون، 2003) را کامل کنند. دادههای حاصل از پژوهش با استفاده از روش تحلیل واریانس چندمتغیره مورد تحلیل قرار گرفت. بین دو گروه تفاوت معناداری از لحاظ سبکهای دلبستگی، سبکهای دفاعی و ایستادگی وجود داشت (001/0 (P=. بدینمعنا که بیماران مبتلا به چندین اسکلروز سبک دلبستگی ناایمن و سبک دفاعی ناپخته بیشتر و ایستادگی کمتری را نسبت به افراد سالم نشان دادند.
فایل رایگان مقاله بررسي رابطه روانآزردگيخويي، نارسايي خودنظمجويي شناختي هيجان، ادراک بيماري و حمايت اجتماعي با نشانگان افسردگي در بيماران مبتلا به آسم | WORD
طه مثبت و با راهبردهای مثبت خودنظمجویی شناختی هیجان (0/177-=r، 0/05 P) رابطهای منفی دارد. همچنین نتایج پژوهش نشان میدهد که هیچ رابطه معنیداری بین متغیر حمایت اجتماعی و افسردگی در بیماران مبتلا به آسم وجود ندارد. از سوی دیگر، نتایج حاصل از تحلیل رگرسیون گامبهگام نشان داد که ادراک بیماری با ضریب0/37 بیشترین سهم در پیشبینی افسردگی بیماران مبتلا به آسم را برعهده دارد. بنابراین بهنظر میرسد سطح بالای آگاهی و شناخت افراد از بیماریشان در افزیش بروز علائم افسردگی آنها مؤثر بوده است.
فایل رایگان مقاله نقش باورهاي فراشناخت در پيشبيني عود سوء مصرف مواد | WORD
ای فراشناختی را تکمیل نمودند.دادههای این پژوهش از طریق تحلیل واریانس، همبستگی پیرسون و رگرسیون به روش لجستیک با استفاده از نرمافزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته پژوهش نشان داد که، باورهای فراشناختی 24درصد از احتمال عود سوءمصرف مواد را پیشبینی میکنند (سطح معناداری 0/046). بنابراین با توجه به مختل بودن باورهای ناکارآمد فراشناختی در بیماران مبتلا به سوءمصرف مواد، بهنظر میرسد درمانهای مبتنی بر باورهای فراشناختی از عود بیماران در طول دوره درمان پیشگیری میکند.
فایل رایگان مقاله اثربخشي مصاحبه انگيزشي در خودکارآمدي تحصيلي و حل مسأله دانشآموزان دختر مقطع متوسطه | WORD
98) و پرسشنامه خودکارآمدی تحصیلی مورگان (1997) پاسخ دادند. برای گروه آزمایش، 4 جلسه دوساعتی بهصورت هفتگی آموزش مصاحبه انگیزشی اجرا شد و گروه گواه در این مدت برنامه ای دریافت نکردند. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از فراوانی، درصد، میانگین، انحراف استاندارد و تحلیل کواریانس استفاده شد. نتایج نشان داد آموزش مصاحبه انگیزشی بر حل مسأله دانشآموزان دختر پایه نهم متوسطه تأثیر معناداری در سطح (0/05P) دارد. بدانمعنی که آموزش مصاحبه انگیزشی بر خودکارآمدی تحصیلی دانشآموزان تأثیر مثبت دارد.
فایل رایگان مقاله اثربخشي موسيقيدرمانگري فعال بر کاهش مشکلات اجتماعي کودکان مبتلا به لوسمي | WORD
نوع سریهای زمانی است. که برای اجرای آن 5 کودک 6-11 ساله از بین 40 کودک که شرایط اولیه شرکت در طرح را داشتند، بر اساس دارا بودن مشکلات اجتماعی، انتخاب شدند و در 8 جلسه موسیقی درمانگری فعال (برگرفته از دووراک، 2011) شرکت کردند والدین آنها علاوه بر فرم پیشآزمون، دو مرتبه دیگر، فهرست نشانگان رفتاری کودکان آشنباخ (مینایی، 1390) را تکمیل کردند. تحلیل دادهها با روش اندازهگیری مکرر (سطح معناداری 0/005) نشان داد که موسیقی درمانگری فعال با استفاده از تمهای ایرانی موجب کاهش مشکلات اجتماعی میشود.
فایل رایگان مقاله اثربخشي آموزش راهبردهاي فراشناختي (SQP4R) در دانش فراشناختي دانشجويان | WORD
های خواندن MARSI (مختاری و ریچارد، 2002) برای بررسی و تحلیل نتایج از تحلیل کواریانس استفاده شد. نتایج تحلیل کواریانس نشاندهند اثربخشی مثبت و معنادار آموزش راهبردهای فراشناختی در افزایش دانش فراشناختی در دانشجویان گروه آزمایشی بود (0/05P). بدینصورت که دانش فراشناختی آزمودنی های گروه آزمایش در پس آزمون نسبت به پیش آزمون و گروه گواه نشاندهنده افزایش سطح دانش فراشناختی درتمام زمینهها بود. این بدان معنا است که آموزش راهبردهای فراشناختی در افزایش دانش فراشناختی دانشجویان اثر مثبت دارد.
فایل رایگان مقاله پيش بيني کنش اجرايي برنامه ريزي و خودمهارگري در کودکان داراي اختلال کمبود توجه/ فزون کنشي بر اساس سبک هاي والدگري | WORD
/01 p). همچنین از بین انواع سبکهای والدگری مادر، تنها سبک سهلگیرانه سهم معناداری در پیشبینی متغیر خودمهارگری دارد (0/05p). سبکهای والدگری پدر سهم معناداری در پیشبینی متغیرهای کنشهای اجرایی و خودمهارگری ندارند. بر این اساس، کودکان دارای اختلال کمبود توجه/ فزونکنشی که مادران آنها بیشتر مقتدرانه عمل کرده بودند، در کنشهای اجرایی، کنشوری بهتری داشتند. همچنین کودکان مبتلا به اختلال کمبود توجه فزونکنشی که مادران آنها سهلگیرانهتر عمل کرده بودند، خودمهارگری بیشتری داشتند.
فایل رایگان مقاله تحول شخصيت در بزرگسالي: پيش بيني پديدآورندگي در مقابل راکدماندگي بر اساس رگه هاي بزرگ شخصيتي | WORD
05P). نتایج تحلیل رگرسیون همزمان نشان داد که رگه های بزرگ شخصیتی می توانند «پدیدآورندگی» و «راکدماندگی» را بهصورت معناداری پیشبینی کنند (0/05P). بر اساس نتایج این پژوهش، بین رگههای بزرگ شخصیتی و «تحول شخصیت در دور میانسالی» رابط معناداری وجد دارد. بدین معنا که؛ نمرات بالا در «روان آزردگی گرایی» می تواند به «راکدماندگی» در دور میانسالی منجر شود. و از سویی دیگر، کسب نمرات بالا در «برونگردی»، «وجدانی بودن»، «دلپذیری»، «تجربه پذیری» می تواند به «پدیدآورندگی» در دور میانسالی منجر شود.
فایل رایگان مقاله رابطه بين بيرمقي (تحليلرفتگي) و نوع اشتياق فعاليت ورزشي دانشجويان بر اساس نظريه دوگانه اشتياق | WORD
اشتیاق وسواسی با تمامی ابعاد تحلیلرفتگی ورزشی دانشجویان ارتباط معنادار دارد (با واماندگی هیجانی- بدنی 0/50، با حس کاهش عملکرد 23/0 و با حس کاهش ارزشمندی 0/26). از طرف دیگر، اشتیاق هماهنگ با هیچ یک از عوامل تحلیل رفتگی ارتباط معنادار نداشت. با توجه به نتایج بهدست آمده از این تحقیق، میتوان گفت که ورزشکارانی که اشتیاق وسواسی نسبت به فعالیت شان دارند از احتمال بیشتری در ادراک تحلیلرفتگی ورزشی برخوردارند و امکان این که ورزشکاران با اشتیاق هماهنگ، تحلیلرفتگی را تجربه کنند، پایین است.
فایل رایگان مقاله ارتقاء ايستادگي و رواندرستي رانندگان اتوبوس: مطالعه اثربخشي مقدماتي | WORD
گان دارد که میزان اثربخشی این دوره بر مولف درماندگی روانشناختی بیشتر از مؤلفه رواندرستی بوده است. بهعبارتی دیگر، دوره آموزشی مذکور توانسته است بیشتر موجب کاهش درماندگی روانشناختی شود تا این که بتواند موجب ارتقاء رواندرستی گردد. دیگر یافته حاصل از آزمون t مربوط به سیاهه ایستادگی، نشان داد میانگین مراحل پیش آزمون و پسآزمون تفاوت معناداری از هم ندارند (1/48- = , t 0/005 p). بهعبارتی دیگر، دور آموزشی مداخلات روانی- اجتماعی رانندگان نتوانسته است بر ارتقاء مؤلفه ایستادگی تأثیر داشته باشد.
فایل رایگان مقاله بررسي نقش ميانجيگرانه خودمهارگري و تفکر سازنده در رابطه بين تنيدگي ادراکشده با رضايت از زندگي | WORD
ِمونس، لارسن و گریفین، 1985) را پر کردند. یافته ها حاکی از معنادار بودنِ نقش میانجیگرانه خودمهارگری و سبک های سازشیافته تفکر در رابطه بین تنیدگی ادراک شده و رضایت از زندگی است (0/01>p). تحلیل رگرسیون سلسهمراتبی نشان داد تفکر سازنده واریانس افزایشی بیشتری نسبت به خودمهارگری داشت (0/01>p). از این یافته ها چنین استنباط می شود که کار در محیط تنشآور صنعتی، در صورتی به رضایت از زندگی بالا منجر می شود که فرد توان خودمهارگری بالایی داشته باشد، و از سبک های سازشیافته ای برای تفکر بهره جوید.
فایل رایگان مقاله تدوين و ارزيابي برنامه اقدام هاي گروهي براي ارتقاي رابطه والد- نوجوان | WORD
متغیر مستقل قرار گرفت و در پایان مجدداً هر دوگروه از لحاظ وضعیت رابطه والد- نوجوان مورد سنجش قرار گرفتند. درنهایت 25 نفر (13 نفر آزمایش و 14 نفر کنترل) وارد تحلیل شدند. اجرای آزمون t مستقل و وابسته نشان داد که فرضیه اصلی پژوهش مبنی بر اینکه «برنامه اقدام های گروهی محققساخته برای ارتقای رابطه والد- نوجوان» رابطه والد- نوجوان را ارتقا میدهد، تأیید گردید (0/01>p). در نتیجه، با توجه به مصاحبه کیفی با والدین و نوجوانان، برنامه اقدام گروهی یاد شده توانست بهخوبی رابطه والد- نوجوان را ارتقا دهد.
فایل رایگان مقاله اثربخشي آموزش مبتني بر رويآورد روايت درمانگري گروهي در صميميت زوجين | WORD
انگری گروهی (اقتباس از برنام درمان مایکل وایت و دیوید اپستون، 1990) شرکت کردند، در حالی که گروه گواه تحت هیچ مداخله ای قرار نگرفت. زوج های دو گروه در دو مرحله پیش آزمون و پس آزمون پرسشنامه نیازهای صمیمیت باگاروزی (2001) را تکمیل کردند. نتایج حاصل از آزمون تحلیل کواریانس چند متغیره نشان داد که روایت درمانگری گروهی تمام خردهمقیاس های صمیمیت زوجین در گروه آزمایش را بهطور معناداری افزایش داده است (0/01>P (. به معنای دیگر آموزش روایت درمانگری گروهی سبب بهبود ارتباط و افزایش صمیمیت در زوجین شد.
فایل رایگان مقاله پيشبيني تعللگرايي تحصيلي بر اساس الگوهاي ارتباطي خانواده با نقش ميانجيگر سبکهاي هويت | WORD
های ارتباطی خانواده کوئرنر و فیتزپاتریک (2002، 2004) و پرسشنامه سبکهای هویت برزونسکی (1989) بود. سپس دادهها با روش تحلیل مسیر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که جهت گیری گفت و شنود بهصورت مثبت (0/17) و جهت گیری همنوایی بهصورت منفی (0/36-) تعللگرایی تحصیلی را پیشبینی میکنند. در مجموع نتایج حاکی از ان بود اثر الگوهای ارتباطی خانواده بر تعللورزی از سبک هویت اطلاعاتی میگذرد. بهعبارتی هویت اطلاعاتی مکانیسم ارتباط بین الگوهای ارتباطی خانواده و تعللورزی را روشن میکنند.
فایل رایگان مقاله نقش تعديلکننده ناگويي طبعي در رابطه بين روان بنه هاي هيجاني و باورهاي نارسايي عملکرد جنسي در زنان و مردان مبتلا به ديابت | WORD
اد که بین روان بنه های هیجانی و باورهای نارسایی عملکرد جنسی و بین ناگویی طبعی و باورهای نارسایی عملکرد جنسی در سطح (0/01p=) رابطه مثبت و معنادار وجود دارد. نتایج تحلیل رگرسیون نیز حاکی از این امر بود که ناگویی طبعی رابطه بین روانبنه های هیجانی و باورهای نارسایی عملکرد جنسی در سطح (0/05p=) تعدیل می کند. بر اساس یافته های این پژوهش می توان نتیجه گرفت که رابطه روان بنه های هیجانی با باورهای نارسایی عملکرد جنسی تنها یک رابطه خطی ساده نیست بلکه این رابطه می تواند تحت تأثیر ناگویی طبعی قرار گیرد.
فایل رایگان مقاله اثربخشي آموزش مديريت چندوجهي تنيدگي در رواندرستي خبرنگاران داراي تنيدگي شغلي | WORD
همچنین بین گروه آزمایش و گروه گواه در نمرات حاصل از خودکارآمدی و نقشه زندگی تفاوت معناداری بهلحاظ آماری وجود دارد (0/01 P). بنابراین برنامه آموزشی مدیریت چندوجهی تنیدگی میتواند با تمرکز بر افزایش احساس کنترل فرد بر موقعیتها و تغییر سبک زندگی، یقین نسبت به توانمندیهای خود، افزایش توانشهای شناختی، عاطفی، اجتماعی و رفتاری برای تحقق اهداف مختلف و بازبینی در شناختها و بازخوردها، توانش مدیریت زمان و اهمیت به تغذیه، خواب و ورزش با ایجاد تعادل در کار شاخصههای فوق را بهبود ببخشد.
فایل رایگان مقاله تأثير آموزش مديريت خشم مبتني بر روي آورد شناختي- رفتاري
در مشکلات رفتاري دختران نوجوان | WORD
سه دوساعته بر روی گروه آزمایشی اجرا شد. سپس با استفاده از مقیاس مشکلات رفتاری آخنباخ - فرم خودگزارشگری نوجوان (1991)، میزان مشکلات رفتاری آزمودنیها قبل و بعد از کارگاه سنجیده شد. دادههای مورد بررسی از طریق تحلیل کوواریانس چندمتغیری نشان داد که نمره گروه آزمایشی در پسآزمون، بهطور معناداری (0/01>P) در تمام ابعاد مشکلات رفتاری کاهش چشمگیری داشت. بنابراین نتایج این پژوهش بیانگر این است که برنامه مدیریت خشم با رویکرد شناختی- رفتاری موجب کاهش ابعاد مشکلات رفتاری دختران نوجوان شده است.
فایل رایگان مقاله نقش ميانجيگر راهبردهاي نظمجويي شناختي هيجان در رابطه بين ويژگيهاي شخصيتي و درماندگي روانشناختي در خواهر و برادرهاي کودکان مبتلا به سرطان | WORD
سیون نشان داد که رابطه بین خودراهبری و همکاری با درماندگی روانشناختی تحتتأثیر راهبردهای نظمجویی شناختی هیجان قرار می گیرد (0/001p). بر اساس یافتههای پژوهش میتوان نتیجه گرفت که رابطه بین ویژگیهای شخصیتی و درماندگی روانشناختی یک رابطه خطی ساده نیست و راهبردهای نظمجویی شناختی هیجان در این رابطه نقش میانجیگر دارند. بررسی تأثیر راهبردهای نظمجویی هیجان و ویژگی های شخصیتی بر یکدیگر تبیین دقیقتری از نقش هر یک در رفتار و نهایتاً سلامت روانی در اختیار پژوهشگران قرار خواهد داد.
فایل رایگان مقاله بررسي رفتارهاي آشکار (پرخاشگري و قانونشکني) با رفتارهاي ناآشکار (نشانههاي افسردگي) در دانشآموزان داراي اختلال يادگيري | WORD
رایانه و قانونشکنانه بیشتری را نشان میدهند. از دیگرسو بین دانشآموزان عادی و دانشآموزان با اختلال یادگیری خواندن بهلحاظ متغیر مربوط به افسردگی تفاوت معناداری (0/05P) وجود داشت، بهصورتی که دانشآموزان با اختلال یادگیری خواندن از افسردگی بالاتری نسبت به دانشآموزان عادی برخوردار بودند. بنابراین بهنظر میرسد دانشآموزان با اختلال یادگیری خواندن در مقایسه با دانشآموزان عادی مشکلات رفتاری بیشتری را تجربه کرده و به همان میزان مشکلات هیجانی بالاتری را نیز گزارش میکنند.
فایل رایگان مقاله پيشبيني پيشرفت تحصيلي دانشجويان دورههاي مجازي بر اساس نستوهي، هوش معنوي و جنسيت آنان | WORD
ح معناداری 97% بود (0/03> Pو 0/224= r) همچنین از بین زیرمؤلفههای نستوهی، بعد تعهد و کنترل با هوش معنوی کلی با ضریب همبستگی متوسط و در سطح اطمینان 99% (P≤ 0/001و 0/03 = r) و زیرمؤلفههای مقابله با مشکلات، سجایای اخلاقی و خودآگاهی با ضریب همبستگی متوسط و در سطح اطمینان 98% رابطه معناداری داشت (P≤ 0/002و 0/251 =r). در بررسی تفاوتهای جنسیتی نیز تفاوت معناداری بین دختران و پسران مشاهده شد و میانگین دختران در هوش معنوی و پسران در نستوهی بالاتر بود. بین جنسیت و نستوهی با پیشرفت تحصیلی هم رابطه معناداری وجود داشت.
فایل رایگان مقاله مقايسه موقعيت هاي اجتماعي مشکل ساز دانش آموزان مبتلا به کمتواني ذهني، درخودماندگي و بهنجار | WORD
تفاوت معناداری دارند (001/0p)؛ بدین معنا که کودکان مبتلا به درخودماندگی و کم توانی ذهنی در موقعیت های ورود به گروه همسالان، پاسخ به تحریک شدن، پاسخ به شکست، پاسخ به موفقیت، انتظارات اجتماعی، و همچنین انتظارات معلم بهصورت معناداری دارای مشکلات بیشتری از کودکان بهنجار هستند. بر اساس نتایج پژوهش حاضر کودکان بهنجار، کم توان ذهنی و درخودمانده واکنش های متفاوتی در موقعیت های اجتماعی مختلف از خود نشان میدهند که می تواند در برنامه ریزی های جامع و منظم برای این کودکان مورد توجه قرار گیرد.
فایل رایگان مقاله مقايسه ترازهاي تحوّلي ادراک خود در نوجوانان زورگو و همتايان بهنجار | WORD
ری معلمان برای گردآوری اطعات مورد استفاده قرار گرفتند. نتایج تحلل آماری با آزمون خ دو، حاک از آن بود که در قلمرو ادراک خود مفعول رجوع به روان بنه های فزیک و فعال در نوجوانان زورگو بشتر بوده است(0/01>P و 60/94=X2) در ادراک خود فاعل نز ترازهای تحول تداوم(35/43=x2) ،تمایز(43/42=x2)، و اراده (9/08=X2) در نوجوانان بهنجار باتر از نوجوانان بوده اند(0/01>P). استلزام های مطالعه از لحاظ نقش تحول ادراک خود در بروز رفتارهای زورگوی از یک سو و طرح برنامه های مداخله ای مبتن بر زمنه های تحول نوجوانان از سوی دیگر مدنظر هستند.
فایل رایگان مقاله نقش ميانجيگراي انگيزش تحصيلي در رابطه بين خودارزندهسازي و کيفيت زندگي | WORD
، 1989) را تکمیل کنند. نتایج نشان داد خودارزندهسازی با انگیزش درونی، انگیزش بیرونی و کیفیت زندگی همبستگی مثبت معنادار (0/001>P) و با بیانگیزشی همبستگی منفی معنادار (0/001>P) دارد. کیفیت زندگی نیز با انگیزش بیرونی و بیانگیزشی همبستگی منفی معنادار (0/001>P) داشت. نتایج تحلیل مسیر نیز نشان داد که انگیزش تحصیلی بین خودارزندهسازی و کیفیت زندگی نقش میانجیگر ایفا میکند. بر اساس یافتههای پژوهش حاضر میتوان نتیجه گرفت خودارزندهسازی نقش تعیینکنندهای بر کیفیت زندگی و سلامت روانی دارد.