فایل رایگان اثر بخشي آموزش گروهي مبتني بر پذيرش و تعهد (ACT) بر خود توانمند سازي افراد مراجعه کننده به مراکز مشاوره تبريز | WORD
نمونه به صورت تصادفی ساده انتخاب و در دو گروه آزمایشی و کنترل جایگزین شدند. ابزار پژوهش پرسشنامه خود توانمند سازی فلتر و همکاران (1990) بود. داده ها با روش های آمار توصیفی (میانگین، انحراف معیار) و آمار استنباطی (تحلیل کوواریانس) تحلیل شدند. نتایج نشان می دهد که آموزش گروهی مبتنی بر پذیرش و تعهد بر خود توانمند سازی تاثیر دارد. آموزش گروهی مبتنی بر پذیرش و تعهد بر مهارت شناختی، مهارت رفتاری، مهارت هیجانی، مهارت انگیزشی تاثیر دارد
فایل رایگان اثر بخشي فنون شناختي- رفتاري در کاهش کنترل فکر و احساس مسئوليت افراطي در افراد داراي نشانه هاي اختلال وسواسي-جبري | WORD
چرا که اندازه اثر درمان بدست آمده در احساس مسئولیت بیش از حد برای آزمودنی اول 1 / 98 ، آزمودنی دوم 2 / 63 و در کنترل فکر برای آزمودنی اول 2 / 31، آزمودنی دوم 1 / 83 بود. نتیجه گیری: درمان شناختی رفتاری با به چالش کشیدن این افکار در کنترل و مواجهه سازی و اصلاح افکار وسواسی و کمال گرایی بیماران عمل می کند و بر کاهش کنترل فکر، قضاوت کردن، تصمیم گیری و عمل کردن تاکید دارد و نقش آن تضعیف فرض ها و عقاید معیوب و آموزش دادن مهارتهای مقابله کردن است
فایل رایگان اثر تحريکات وستيبولار بر حافظه کوتاه مدت کودکان کم توان ذهني آموزش پذير | WORD
ه به مدت 35 دقیقه تحریکات وستیبولار خطی و چرخشی دریافت نمودند. جهت ارزیابی حافظه کوتاه مدت از مقیاس حافظه عددی وکسلر 4( فراخنای ارقام ) در پیش و پس آزمون استفاده شد. همچنین برای تحلیل داده ها از نرم افزار 16 spss کمک گرفته شد با سطح معنی داری 0 . 05> p. نتایج به دست آمده نشان داد که تحریکات وستیبولار بر حافظه کوتاه مدت دانش آموزان کم توان ذهنی آموزش پذیر تاثیر چندانی نداشته و مفید و موثر واقع نشد و همچنین نتایج از نظر آماری معنادار نبود
فایل رایگان اثربخشي آموزش بازي درماني شناختي رفتاري بر کاهش اضطراب جدايي کودکان 4 تا 6 سال در شهرستان اصفهان | WORD
یل داده ها از تحلیل واریانس با اندازه گیری مکرر استفاده شد. یافته ها نشان داد که میانگین نمرات اضطراب جدایی در گروه آموزش آموزش بازی درمانی شناختی رفتاری در مرحله پس آزمون نسبت به پیش آزمون و گروه کنترل کاهش یافته است. بر اساس نتایج، آموزش بازی درمانی شناختی رفتاری بر کاهش اضطراب جدایی کودکان دارای اختلال اضطراب اثر بخش است و تلویحات مهمی در توجه به درمان های مبتنی بر بازی درمانی در کاهش مشکلات کودکان دارای اضطراب جدایی دارد.
فایل رایگان اثربخشي آموزش تمرينات ورزش مغزي بر افزايش عملکرد تحصيلي دانش آموزان ابتدايي شهر دهدز | WORD
ک کلاس درسی بودند، از جامعه بود (شامل 15 نفر گروه گواه 15 نفر گروه کنترل). ابزار پژوهش شامل؛ پرسشنامه عملکرد تحصیلی فام و تیلور (EPT) و پروتکل ورزش مغزی بود . روش پژوهش پیش آزمون و پس آزمون بود. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار آماری Spss نسخه 24 و آزمونهای کولموگروف-اسمیرنوف، تی وابسته زوجی و تحلیل کواریانس یک متغیره وچند متغیره آنکوا (ANCOVA) استفاده شد. نتایج نشان داد؛ ورزش مغزی باعث افزایش عملکرد تحصیلی دانش آموزان شده است.
فایل رایگان اثربخشي آموزش تمرينات ورزش مغزي بر کاهش استرس و اضطراب و افزايش عملکرد تحصيلي دانش آموزان | WORD
PT)، مقیاس تجدیدنظر شده اضطراب آشکار کودکان به وسیله رینولدز و ریچموند (1978)، پرسشنامه سنجش استرس در کودکان و پروتکل ورزش مغزی بود. روش پژوهش پیش آزمون و پس آزمون بود. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار آماری Spss نسخه 24 و آزمونهای کولموگروف- اسمیرنوف، تی وابسته زوجی و تحلیل کواریانس یک متغیره وچند متغیره آنکوا (ANCOVA) استفاده شد. نتایج نشان داد؛ ورزش مغزی باعث کاهش استرس و اضطراب و افزایش عملکرد تحصیلی دانش آموزان شده است.
فایل رایگان اثربخشي آموزش گروهي کنترل خشم به کاهش پرخاشگري کودکان پيش دبستاني | WORD
اس از مقطع پیش دبستانی در دبستان غیردولتی اندیشه 1 شهر بابل در بازده سنی 6 سال است که در سال تصحیلی 98-97 مشغول به تحصیل دهستند. نمونه آماری: دانش آموزان به صورت تصادفی به تعداد 19 نفر انتخاب شدند که این گروه به مدت 10 جلسه در 10 هفته آموزشی دریافت کردند. ابزار این پژوهش : از آنجا که آزمودنیها در این سن فلقد توانایی خواندن و نوشتن بودند بنابراین از کارت های تصویری و کتابهای آموزشی در کارتون و انیمیشن مربوط به مهارت کنترل خشم استفاده شد.
فایل رایگان اثربخشي آموزش مهارت خودآگاهي بر خودکارآمدي زنان مطلقه | WORD
ه ها با استفاده از روش تحلیل کوواریانس چند متغیره تجزیه وتحلیل شدندنتایج نشان میدهد که بین نمرات پس آزمون گروه آزمایش و کنترل تفاوت معناداری وجود دارد و آموزش مهارت خودآگاهی موجب افزایش خودکارآمدی زنان مطلقه میشود..پیشنهادمیشودبا توجه به اثربخشی آموزش مهارت خودآگاهی ازین شیوه آموزشی برای افزایش خودکارآمدی زنان مطلقه استفاده شود.نتیجه گیری: آموزش مهارت خودآگاهی بر بر افزایش خودکارآمدی زنان مطلقه تاثیر معناداری داشته است
فایل رایگان اثربخشي آموزش مهارت هاي ارتباطي بر کاهش ميزان احساس تنهايي زنان مطلقه شهر ياسوج | WORD
حت آموزش مهارتهای زندگی قرار گرفتند و در این مدت گروه کنترل، هیچ آموزشی دریافت نکرد. ابزار مورد استفاده در این تحقیق شامل پرسشنامه بازنگری شده احساس تنهایی راسل و همکاران بود. داده ها با استفاده از نرم افزار 20-SPSS و روش تحلیل کوواریانس چند متغیری مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج تحلیل نشان داد که بین گروه آزمایش و کنترل در احساس تنهایی در پس آزمون تفاوت معناداری وجود دارد و آموزش مهارتهای ارتباطی بر کاهش احساس تنهایی موثر بوده است.
فایل رایگان اثربخشي آموزش مهارتهاي اجتماعي برسازگاري اجتماعي پسران ابتدايي شهر شيراز | WORD
هارتهای اجتماعی اجرا شد ولی گروه کنترل هیچ گونه مداخله ای دریافت نکرد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روشهای آمار استنباطی تحلیل کواریانس تک متغیری (ANCOVA) استفاده شد. تحلیلهای آماری با استفاده از نرم افزار آماری SPSS-25 انجام شد. نتایج ANCOVA نشان داد که مداخله ی به کار رفته باعث افزایش سازگاری اجتماعی، دانش آموزان پسر میشود. به طور کلی، میتوان گفت که مداخله ی آموزش مهارتهای اجتماعی برای کمک به دانشآموزان پسر اثربخش است و توصیه میشود.
فایل رایگان اثربخشي آموزش مهارتهاي پيش از ازدواج بر افسردگي زنان متاهل | WORD
باشد. هدف این تحقیق تبیین اثربخشی آموزش مهارت های پیش از ازدواج بر افسردگی زنان متاهل است. که می توان گفت از نوع کاربردی می باشد ،روش جمع آوری اطلاعات در این مقاله روش کتابخانه ای است و در این تحقیق با استفاده از روش کتابخانه ای , از منابع چاپی و دیجیتالی شامل کتاب , مقاله , پایان نامه و تحقیقات دیگران سعی گردیده است به بررسی اثر بخشی آموزش مهارت های پیش از ازدواج بر افسردگی زنان متاهل و معرفی مهارت های پیش از ازدواج پرداخته شود.
فایل رایگان اثربخشي آموزش مهارتهاي پيش از ازدواج بر طلاق زوجين | WORD
ای با موضوع فوق الذکر نگاشته شود. از آن جهت که نتایج بدست آمده از این تحقیق، به منظور آگاهی افراد و سازمان ها می باشد، لذا این تحقیق از نظر هدف از نوع تحقیقات کاربردی است. روش جمع آوری اطلاعات در این مقاله روش کتابخانه ای است و در این تحقیق با استفاده از روش کتابخانه ای و از منابع چاپی و دیجیتالی شامل کتاب , مقاله , پایان نامه و تحقیقات دیگران سعی گردیده است به بررسی اثربخشی آموزش مهارت های پیش از ازدواج بر طلاق زوجین پرداخته شود .
فایل رایگان اثربخشي تحريک الکتريکي فرا جمجمه اي با جريان متناوب (tACS) بر سوگيري توجه در بيماران داراي اختلال مصرف مواد | WORD
وه آزمایش و گروه کنترل کاهش معنی داری وجود دارد ( 0 / 05<p)؛ اما این تفاوت در زمان تداخل معنی دار نبود. بحث و نتیجه گیری: نتایج حاصل حاکی از آن است که تحریک الکتریکی با موج آلفا در ناحیه F4 میتواند سوگیری توجه را در افراد مصرف کننده مواد بهبود ببخشد. با توجه به نقش شناختی نوسانات آلفا، میتوان نتیجه گرفت که تحریک tACS در فرکانس آلفا(tACS) می تواند به عنوان یک روش غیر دارویی برای بهبود عملکرد شناختی در مصرف کنندگان متامفتامین استفاده شود.
فایل رایگان اثربخشي تحريکات وستيبولار بر تعادل ايستا و پوياي کودک کم توان ذهني | WORD
از مقایسه نتایج در پیش آزمون و پس آزمون مشخص شد که عملکرد تعادلی دانش آموز در وضعیتهای مختلف بهبود یافته است. لذا می توان نتیجه گرفت که استفاده از تحریکات وستیبولار در تعادل ایستا و پویا در این دانش آموز موثر بوده و باعث بهبود تعادل وی گردیده است و پیشنهاد می گردد از فعالیتهای مختلف خطی و چرخشی تحریکات وستیبولار در قالب بازی در کنار سایر فعالیتها در کار درمانی و در ساعت های ورزش و همچنین در اوقات فراغت توسط والدین استفاده شود.
فایل رایگان اثربخشي حساسيت زدايي از طريق حرکات چشم و پردازش مجدد بر تنهايي روانشناختي وتنظيم شناختي هيجان در بيماران معتاد اقدام به ترک در شهر ياسوج | WORD
نشان داد که بعد از کنترل اثر پیشآزمونها، اثر گروهی در پس آزمون هر سه متغیر تنهایی روانشناختی، راهبردهای هیجانی منفی و مثبت معنی دار شده است. همچنین نتایج نشان داد که بعد از کنترل اثر پیش آزمونها، اثر گروهی در پس آزمون همه ابعاد تنظیم شناختی هیجان؛ به جز ملامت دیگران معنی دارشده است. و نتایج آزمون تی مستقل نشان داد که مداخله آزمایشی توانسته است میزان نمرات نشخوار را در گروه آزمایشی به طور معنی داری بیشتر از گروه کنترل کاهش دهد
فایل رایگان ارتباط بين زمان واکنش ساده، انتخابي وافتراقي بانمرات GHQ دانش آموزان دختر 15-14ساله | WORD
زان قرار گرفت، سپس آزمون زمان واکنش به آنها توضیح داده شد و همه می دانش آموزان به طور آزمایشی این آزمون زمان واکنش را انجام دادند. سپس به ترتیب از دانش آموزان، آزمون زمان واکنش به عمل آمد. داده های بدست آمده را با استفاده از نرم افزار SPSS و با استفاده از آزمون همبستگی پیرسون درسطح اطمینان 95/ . مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت. نتایج بدست آمده نشان می دهد که تفاوت معناداری بین زمان واکنش با نمرات سلامت عمومی دانش آموزان دختر وجود ندارد.
فایل رایگان ارزش تربيتي خير وشر در آيات و روايات اسلامي | WORD
ارد. در این مقاله سعی کرده ایم که دیدگاه های آیات و روایات را در موارد مختلف در مسئله خیر و شر بیان کنیم. نوشته حاضر به روش توصیفی تحلیلی و گردآوری مطالب به شیوه کتابخانه ای و نرم افزاری هست. نتیجه اینکه خیر و شر هر دو مخلوق خداوند هستند و در باب تعریف خیر و شر و فواید شرور، با بررسی آیات و روایات درمی یابیم که خیر، چیزی است که اشیاء بدان مشتاقاند و خوشایند انسان است و شر، چیزی است که اشیاء از آن رویگردان اند و ناخوشایند انسان است.
فایل رایگان ارزيابي وضعيت اجراي ارزشيابي توصيفي در دانش آموزان ابتدايي از نظر معلمان شهر شيراز | WORD
ابتدایی شهر شیراز در وضعیت مطلوبی به سر نمی برد و معلمان نظر مساعدی نسبت به اجرای ارزشیابی توصیفی ندارند. به کارگیری ابزارها و وسایل جمع آوری اطلاعات در ارزشیابی توصیفی در مدارس ابتدایی شهر شیراز در وضعیت مطلوبی به سر می برد. مشارکت دانش آموزان در ارزشیابی توصیفی در مدارس ابتدایی شهر شیراز در وضعیت مطلوبی می باشد سطح سواد و تسلط معلمان بر فرایند ارزشیابی توصیفی در مدارس ابتدایی شهر شیراز در از وضعیت مطلوبی برخوردار نمی باشد.
فایل رایگان استقلال شغلي عاملي اثرگذار بر بهزيستي شغلي | WORD
t تک گروهی، ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون) انجام گرفت. نتایج نشان داد که میانگین استقلال شغلی معلمان مدارس ابتدایی شهر همدان بالاتر از حد متوسط (3) بود. همچنین میانگین بهزیستی شغلی معلمان مدارس ابتدایی شهر همدان بالاتر از حد متوسط ( 3) به دست آمد. بین استقلال شغلی با بهزیستی شغلیr=0/449 رابطه مثبت و معناداری وجود داشت. همچنین نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که از طریق استقلال شغلی معلمان میتوان بهزیستی شغلی آنان را پیش بینی کرد.
فایل رایگان الگوي تربيتي عناصر امنيتي و اطلاعاتي مبتني بر ديدگاه شهيد مطهري(ره) | WORD
طالعه حا ضر به میزان 15 نفر /ساعت از روش طوفان مغزی نخبگانی بهره برده است. از دیدگاه شهید مطهری چیزی که باعث شکوفا شدن ابعاد انسان می شود عامل نام دارد. عواملی را که ایشان از آن بحث میکنند عبارت اند از: روح علمی و تفکر، تقویت اراده-عبادت، محبت، تقویت حس حقیقتجویی، محبت اولیاء، ازدواج، جهاد، کار، مراقبه و محاسبه نفس است.نتیجه آنکه مبتنی بر این دیدگاه، الگوی تربیتی عناصر امنیتی و اطلاعاتی در قالب ماتریس مفهومی عوامل معرفی شده است.
فایل رایگان انديشه ورزي و تاثير آن بر مهارت هاي فراشناخت حالتي در دانشگاه علوم پزشکي گلستان | WORD
ه کارگیری تفکر اندیشه ور ساختار یک بحث استدلالی را می آموزند و به اندیشیدن منطقی و استدلال در هر رویداد مبادرت می ورزند و در مورد مسائل آموزشی خود به تصمیم گیری آگاهانه و منطقی می پردازند . همچنین نتایج بسیاری از تحقیقان بیانگر این بود که روش های تفکر اندیشه ورز آگاهی نسبت به کنترل یادگیری را به دنبال خواهد داشت (دیویی، 1993) و به فراگیران از طریق به کار بردن راهبردهای ویژه در انجام تکالیف جدید و درک راهبردهای یادگیری کمکم میکند.
فایل رایگان اهميت قصه در تربيت کودکان از ديدگاه قرآن کريم و برونو بتلهايم | WORD
ح میکند و کتاب قرآن که با زبانی احساس برانگیز و ترسیم گر با مخاطبان خویش سخن گفته است بهرهمند شدهایم. در این مقاله به خوبی نشان داده خواهد شد که قصه ها نقشهای مهمی را قرنها در زندگی انسانها ایفا کردهاند و خواهند کرد. در انتها میتوان به منظور نشان دادن اهمیت هر چه بیشتر قصه ها در آموزش و تربیت انسانها این چنین تمثیل کرد که؛ قصه برای انسان به ویژه کودکان نقشی همانند آب دارد. انسان بی قصه هلاک میشود، همان طوری که بی آب هلاک خواهد شد.
فایل رایگان بازنگري برنامه هاي درسي و چالش هاي پيش روي آن | WORD
جام شده است. براساس تحقیقات متعدد انجام شده در این حوزه، عوامل موثر زیادی شناسایی شده است. این عوامل براساس نوع حوزه ای که بازنگری در آن انجام میگیرد، متفاوت شده است. از این رو ضرورت دارد تا حوزه های خاص مجددا بر روی شناسایی این عوامل تمرکز کنند. در همین راستا چالش هایی پیش روی مجریان بازنگری برنامه های درسی در تمامی سطوح وجود دارد که رفع این این دغدغه ها می تواند منجر به یک بازنگری صحیح و اساسی در برنامه درسی در سطوح مختلف گردد.
فایل رایگان بررسي آسيب هاي اجتماعي با توجه به نوع روابط زناشويي در شهرستان شهرکرد | WORD
لذا از سه پرسشنامه ابزار عشق استرنبرگ (1986)، شاخص عملکرد جنسی زنان FSFL و تعارضات زناشویی استفاده شده است. تجزیه و تحلیل اطلاعات در دو سطح توصیفی و استنباطی توسط بسته های نرم افزاری SPSS ویرایش بیستم انجام شده است. نتایج، حاکی از وجود همبستگی مثبت و معنادار بین مولفه های عشق ورزی با عملکرد جنسی مناسب در زنان متاهل و تاثیر واکنشهای هیجانی در عملکرد مناسب جنسی، کاهش کیفیت عملکرد جنسی زنان متاهل ناشی از افزایش تعارض بین زوجین می باشد.
فایل رایگان بررسي اثر بخشي آموزش مهارت هاي زندگي بر خودکارآمدي تحصيلي و ارتقاء شفقت به خود دانش آموزان دختر مقطع متوسطه اول شهرستان يزد سال تحصيلي 1396-97 | WORD
مونه در جامعه تحلیل گردیده اند همچنین اثر پیش آزمون با استفاده از روش تحلیل کوواریانس چند متغیری با استفاده از نرم افزار spss کنترل گردیده است. براساس یافته ها: نتایج به دست آمده نشان داد که آموزش مهارت های زندگی برمتغیرهای خودکارآمدی تحصیلی و ارتقاء شفقت به خود تاثیردارد. براساس یافته های پژوهش می توان نتیجه گرفت: آموزش مهارت های زندگی می تواند در رشد شخصی، ارتقاء شفقت به خود و پیشرفت تحصیلی نوجوانان مقطع متوسطه اول مفید باشد.
فایل رایگان بررسي اثر شيوه هاي نوين آموزشي بر پيشرفت تحصيلي دانش آموزان دير آموز دختر و پسر مقطع ابتدايي شهر ايذه | WORD
انش آموزان با اختلالات یادگیری سیر متغیری داشته است فراوانی اختلالات یادگیری بسیار گوناگون بوده اما آن چه به یقیین می توان گفت این است که تعداد دانش آموزانی که به عنوان اختلال یادگیری شناسایی می شوند هر روز افزوده می شود به صورت نظری، میزان رخداد این نارسایی یک تا سه درصد است. برای تحلیل از آزمون رگرسیون استفاده شد. براساس یافته های این پژوهش بین روشهای نوین تدریس با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دیرآموز ارتباط معنایی وجود دارد.
فایل رایگان بررسي اثربخشي آموزش تعديل عاطفي بر سازگاري عاطفي و حساسيت به طرد در دانش آموزان | WORD
تعدیل عاطفی، باعث کاهش حساسیت به طرد در گروه آزمایش در مراحل پس آزمون شد. همچنین، میزان سازگاری عاطفی در گروه آزمایش ،در مراحل پسآزمون، افزایش یافت و مقایسه میانگین نمرات پیش آزمون– پس آزمون تفاوت معناداری را نشان داد. باتوجه به اینکه آموزش تعدیل عاطفی میتواند باعث کاهش حساسیت به طرد و ارتقای سازگاری عاطفی دانش آموزان شود، بهتر است که در برنامه ریزیهای آموزشی و پرورشی جنبه های عاطفی و هیجانی دانش آموزان مورد توجه قرار گیرد.
فایل رایگان بررسي اثربخشي آموزش کارکرد اجرايي بر بهبود خودکنترلي و خودانگاره کودکان مبتلا به اختلالات اضطرابي | WORD
وزش کاردکرد های اجرایی دریافت نمودند. در حالی که به گروه کنترل این مداخله ارائه نشد و در پایان برای هر دو گروه پس آزمون اجرا شد. جهت گردآوری اطلاعات از پرسشنامه خودکنترلی هومفری((1982 و پرسشنامه خودانگاره پیرز-هریس استفاده گردید. نتایج تحلیل کوواریانس نشان داد آموزش کارکرد اجرایی بر بهبود خودانگاره کودکان مبتلا به اختلالات اضطرابی اثربخش است. آموزش کارکرد اجرایی بر بهبود خودکنترلی کودکان مبتلا به اختلالات اضطرابی اثربخش است.
فایل رایگان بررسي اثربخشي زوجدرماني هيجانمدار در کاهش تعارض و دلزدگي زناشويي زوجين داراي عضو معتاد در فرآيند درمان اعتياد | WORD
در این پژوهش برای بررسی متغیرهای پژوهش از پرسشنامه تعارض زناشویی کانزاس و پرسشنامه دلزدگی زناشویی پاینز استفاده شد. تجزیه وتحلیل داده توسط نرم افزار SPSS و تحلیل کوواریانس انجام شد. نتایج پژوهش نشان داد که روش زوج درمانی هیجان مدار بر تعارض زناشویی تاثیر معنادار دارد و باعث کاهش ان میشود. همچنین روش زوج درمانی هیجان مدار بر دلزدگی زناشویی و ابعاد از پا افتادگی عاطفی و روانی زوجین دلزدگی تاثیر معنادار دارد و باعث کاهش ان میشود.
فایل رایگان بررسي ارتباط افسردگي با کنترل قند خون و عوارض آن در بيماران مبتلا به ديابت شهرستان خرم آباد | WORD
فسرده 1 / 1 بود که از نظر آماری معنی دار بود ( 0 . 01 > p). نتیجه گیری بر اساس نتایج این مطالعه نه تنها افسردگی عارضه مهم وشایعی در بیماران دیابتی بود بلکه شیوع عوارض قلبی عروقی ، رتینوپاتی ، کلیوی ، نوروپاتی و ناتوانایی های جنسی به طور معنی داری در افراد افسرده بیشتر از افراد غیر افسرده می باشد. با توجه به راحت بودن آزمون غربالگری علائم افسردگی در بیماران دیابتی ، شناسایی بیماران افسرده و درمان آنها باید اولویت حوزه سلامت قرار گیرد