فایل رایگان بازنگري برنامه هاي درسي و چالش هاي پيش روي آن | WORD
ظور شناسایی این عوامل انجام شده است. براساس تحقیقات متعدد انجام شده در این حوزه، عوامل موثر زیادی شناسایی شده است. این عوامل براساس نوع حوزه ای که بازنگری در آن انجام میگیرد، متفاوت شده است. از این رو ضرورت دارد تا حوزه های خاص مجددا بر روی شناسایی این عوامل تمرکز کنند. در همین راستا چالش هایی پیش روی مجریان بازنگری برنامه های درسی در تمامی سطوح وجود دارد که رفع این این دغدغه ها می تواند منجر به یک بازنگری صحیح و اساسی در برنامه درسی در سطوح مختلف گردد.
فایل رایگان بررسي آسيب هاي اجتماعي با توجه به نوع روابط زناشويي در شهرستان شهرکرد | WORD
ستان شهرکرد پرداخته شد. لذا از سه پرسشنامه ابزار عشق استرنبرگ (1986)، شاخص عملکرد جنسی زنان FSFL و تعارضات زناشویی استفاده شده است. تجزیه و تحلیل اطلاعات در دو سطح توصیفی و استنباطی توسط بسته های نرم افزاری SPSS ویرایش بیستم انجام شده است. نتایج، حاکی از وجود همبستگی مثبت و معنادار بین مولفه های عشق ورزی با عملکرد جنسی مناسب در زنان متاهل و تاثیر واکنشهای هیجانی در عملکرد مناسب جنسی، کاهش کیفیت عملکرد جنسی زنان متاهل ناشی از افزایش تعارض بین زوجین می باشد.
فایل رایگان بررسي اثر بخشي آموزش مهارت هاي زندگي بر خودکارآمدي تحصيلي و ارتقاء شفقت به خود دانش آموزان دختر مقطع متوسطه اول شهرستان يزد سال تحصيلي 1396-97 | WORD
بودن توزیع نمرات گروه نمونه در جامعه تحلیل گردیده اند همچنین اثر پیش آزمون با استفاده از روش تحلیل کوواریانس چند متغیری با استفاده از نرم افزار spss کنترل گردیده است. براساس یافته ها: نتایج به دست آمده نشان داد که آموزش مهارت های زندگی برمتغیرهای خودکارآمدی تحصیلی و ارتقاء شفقت به خود تاثیردارد. براساس یافته های پژوهش می توان نتیجه گرفت: آموزش مهارت های زندگی می تواند در رشد شخصی، ارتقاء شفقت به خود و پیشرفت تحصیلی نوجوانان مقطع متوسطه اول مفید باشد.
فایل رایگان بررسي اثر شيوه هاي نوين آموزشي بر پيشرفت تحصيلي دانش آموزان دير آموز دختر و پسر مقطع ابتدايي شهر ايذه | WORD
ست. میزان افزایش تعداد دانش آموزان با اختلالات یادگیری سیر متغیری داشته است فراوانی اختلالات یادگیری بسیار گوناگون بوده اما آن چه به یقیین می توان گفت این است که تعداد دانش آموزانی که به عنوان اختلال یادگیری شناسایی می شوند هر روز افزوده می شود به صورت نظری، میزان رخداد این نارسایی یک تا سه درصد است. برای تحلیل از آزمون رگرسیون استفاده شد. براساس یافته های این پژوهش بین روشهای نوین تدریس با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دیرآموز ارتباط معنایی وجود دارد.
فایل رایگان بررسي اثربخشي آموزش تعديل عاطفي بر سازگاري عاطفي و حساسيت به طرد در دانش آموزان | WORD
نتایج نشان داد که آموزش تعدیل عاطفی، باعث کاهش حساسیت به طرد در گروه آزمایش در مراحل پس آزمون شد. همچنین، میزان سازگاری عاطفی در گروه آزمایش ،در مراحل پسآزمون، افزایش یافت و مقایسه میانگین نمرات پیش آزمون– پس آزمون تفاوت معناداری را نشان داد. باتوجه به اینکه آموزش تعدیل عاطفی میتواند باعث کاهش حساسیت به طرد و ارتقای سازگاری عاطفی دانش آموزان شود، بهتر است که در برنامه ریزیهای آموزشی و پرورشی جنبه های عاطفی و هیجانی دانش آموزان مورد توجه قرار گیرد.
فایل رایگان بررسي اثربخشي آموزش کارکرد اجرايي بر بهبود خودکنترلي و خودانگاره کودکان مبتلا به اختلالات اضطرابي | WORD
عمل آمد و گروه آزمایش آموزش کاردکرد های اجرایی دریافت نمودند. در حالی که به گروه کنترل این مداخله ارائه نشد و در پایان برای هر دو گروه پس آزمون اجرا شد. جهت گردآوری اطلاعات از پرسشنامه خودکنترلی هومفری((1982 و پرسشنامه خودانگاره پیرز-هریس استفاده گردید. نتایج تحلیل کوواریانس نشان داد آموزش کارکرد اجرایی بر بهبود خودانگاره کودکان مبتلا به اختلالات اضطرابی اثربخش است. آموزش کارکرد اجرایی بر بهبود خودکنترلی کودکان مبتلا به اختلالات اضطرابی اثربخش است.
فایل رایگان بررسي اثربخشي زوجدرماني هيجانمدار در کاهش تعارض و دلزدگي زناشويي زوجين داراي عضو معتاد در فرآيند درمان اعتياد | WORD
رل و آزمایش قرار گرفتند. در این پژوهش برای بررسی متغیرهای پژوهش از پرسشنامه تعارض زناشویی کانزاس و پرسشنامه دلزدگی زناشویی پاینز استفاده شد. تجزیه وتحلیل داده توسط نرم افزار SPSS و تحلیل کوواریانس انجام شد. نتایج پژوهش نشان داد که روش زوج درمانی هیجان مدار بر تعارض زناشویی تاثیر معنادار دارد و باعث کاهش ان میشود. همچنین روش زوج درمانی هیجان مدار بر دلزدگی زناشویی و ابعاد از پا افتادگی عاطفی و روانی زوجین دلزدگی تاثیر معنادار دارد و باعث کاهش ان میشود.
فایل رایگان بررسي ارتباط افسردگي با کنترل قند خون و عوارض آن در بيماران مبتلا به ديابت شهرستان خرم آباد | WORD
در حالیکه در افراد غیر افسرده 1 / 1 بود که از نظر آماری معنی دار بود ( 0 . 01 > p). نتیجه گیری بر اساس نتایج این مطالعه نه تنها افسردگی عارضه مهم وشایعی در بیماران دیابتی بود بلکه شیوع عوارض قلبی عروقی ، رتینوپاتی ، کلیوی ، نوروپاتی و ناتوانایی های جنسی به طور معنی داری در افراد افسرده بیشتر از افراد غیر افسرده می باشد. با توجه به راحت بودن آزمون غربالگری علائم افسردگی در بیماران دیابتی ، شناسایی بیماران افسرده و درمان آنها باید اولویت حوزه سلامت قرار گیرد
فایل رایگان بررسي ارتباط حمايت اجتماعي و اعتماد اجتماعي با کنترل قند خون بيماران مبتلا به ديابت نوع دو در نواحي شهري و روستايي استان لرستان | WORD
روابط انجمنی بیماران و میزان HbA1C مشاهده شد. (= p < 0 . 021 ) ( 0102L ). بطری که افرادی که از اعتماد اجتماعی و روابط انجمنی بیشتری برخوردار بودند میزان HbA1C آنها کمتر بود. نتیجه گیری: بطور کلی در این مطالعه مشاهده شد که افرادی که میزان حمایت اجتماعی بیشتری داشتند نحوه کنترل قند خونشان بهتر از افرادی بود که حمایت اجتماعی پایین تری داشتند. با افزایش حمایت اجتماعی افراد می توان فرصتی برای کاهش قند خون بیماران و جلوگیری از پیشرفت عوارض بیماری در این افراد بوجود آورد
فایل رایگان بررسي ارتباط گرايش به و نداليسم با سرسختي روان شناختي و خودکنترلي در بين دانشجويان استان مازندران | WORD
انشجویان دانشگاه های غرب استان مازندران بود که براساس جدول مورگان 210 نفر از دانشجویان دانشگاه های تنکابن و چالوس که در سال تحصیلی 96-97 مشغول به تحصیل بودند حجم نمونه آماری را تشکیل دادند. ابزار گردآوری داده ها در این تحقیق شامل پرسشنامه گرایش به وندالیسم ، پرسشنامه سرسختی روانشناختی کوباسا (P.V.S) و پرسشنامه خودکنترلی میباشد. یافته ها حاکی از آن بود که که گرایش به وندالیسم می تواند خودکنترلی و سرسختی روان شناختی دانشجویان را به طور معنادار پیش بینی کند.
فایل رایگان بررسي ارتباط مولفه هاي ديني و سلامت عمومي دانشجويان | WORD
نتخاب شدند. ابزار مورد استفاده جهت جمع آوری اطلاعات، شامل مقیاس سنجش دینداری در دانشجویان خدایاری فرد و همکاران، 1385)، و پرسشنامه سلامت عمومی (28-GHQ، گلدبرگ و حیلر، 1979) بوده است. نتایج به دست آمده با استفاده از آزمون تحلیل رگرسیون نشان دهنده این مورد بود که مولفه های نگرش دینی (شناخت دینی، گرایش و عواطف دینی، باور دینی و عمل به دین) با نمرات افسردگی ( 0 / 00 = P و 27 / 21 = F)، اضطراب (0 / 00 = P و 37 / 28 = F) و علائم جسمانی (003/. = P و 8 / 76 = F) ارتباط منفی معناداری را نشان می دهند.
فایل رایگان بررسي ارتباط ميان وابستگي به پدر و مادر و دوستان با فاصله روانشناختي با تاکيد بر هويت معنوي | WORD
و دلبستگی به همسالان باورهای اخلاقی را به صورت مثبت و معنیدار پیش بینی نموده است. همچنین نتایج روشن ساخت که باورهای اخلاقی در رابطهی دلبستگی به همسالان با فاصلهی روانشناختی نقش میانجی دارد. علاوه بر این، یافته های حاصل از دستور فرایند در نرم افزار SPSS نشان داد که مدل پژوهش حاضر وابسته به جنسیت میباشد.در مجموع، یافته های پژوهش بیانگر آن است که دلبستگی و روابط عاطفی با همسالان به واسطهی افزایش باورهای اخلاقی موجب کاهش فاصله روانشناختی در افراد میشود.
فایل رایگان بررسي تاثير چيدمان مبلمان کلاس بر افزايش يادگيري مشارکتي دانش آموزان | WORD
شان می دهد که فاکتور های مورد بحث ارتباط عمیق و غیر قابل اجتنابی با هم دارند و رابطه معناداری بین داده های پژوهش وجود دارد. با توجه به نتایج به دست آمده می توان گفت نظرات پژوهشگران رشته آموزش ابتدایی پیرامون مقوله های ارائه شده در این رابطه کاملا صحیح و مبتنی بر واقعیت است. از این رو پیشنهاد می شود مباحث چیدمان مبلمان کلاس و یادگیری مشارکتی دانش آموزان در مراکز آموزش عالی و تحصیلات تکمیلی مطرح گردد. و نتایج تحقیقات به صورت پروپوزال های نظری ارائه گردد
فایل رایگان بررسي تاثير رفتار شهروندي و آموزشگر خياباني بر بهبود زندگي کودکان خياباني | WORD
این موضوع در جامعه بسیار ضروری است و افراد جامعه باید به آن توجه کنند. موضوع پژوهش حاضر nx است. برای انجام این پژوهش از مقالات و کتاب های متعددی استفاده شده است. در این پژوهش از طریق روش تحقیق میدانی استفاده شده است. با مدیر یکی از مدرسه های مردم نهاد (صبح رویش) مصاحبه ای در مورد بررسی مشکلات کودکان خیابانی انجام شد. به طور کلی پژوهش حاضر نشان می دهد که مشارکت اجتماع و حمایت گیری از مردم و آموزشگران خیابانی در بهبود زندگی کودکان خیابانی نقش بسیاری دارند.
فایل رایگان بررسي تاثير روشهاي تدريس مبتني بر نظريه هاي هوش هاي چندگانه بر يادگيري در آموزش ترکيبي ( با تاکيد بر درس رياضي مقطع ابتدايي) | WORD
3نفر، جمعا شامل 66 نفر بود. برای جمع آوری داده ها در این پژوهش از پرسشنامه های نگرش به یادگیری یا کپینر و همکاران (2009) پرسشنامه یادگیری درس ریاضی استفاده گردید که روایی آن مورد تایید اساتید متخصص قرار گرفته و پایایی آن با استفاده از فرمول آلفای کرونباخ به ترتیب 0 / 89 و 0 / 73 محاسبه و تایید گردید . ماحصل یافته ها نشان می دهد که روشهای تدریس مبتنی بر نظریه های هوش های چندگانه بر یادگیری در آموزش ترکیبی درس ریاضی نقش موثر و بین متغییرهای مورد نظر رابطه وجودارد.
فایل رایگان بررسي تاثير مديريت سيستم حافظه سازماني در بهبود فعاليت سازمان با توجه به ابزارهاي معماري آن | WORD
ب و در زمان مناسب مطرح شده اند در این مقاله سعی خواهیم کرد تا با بررسی دقیق مفاهیم اولیه موجود در حوزه دانش سازمانی، حافظه سازمانی و معماری آن اهمیت سرمایه های اطلاعاتی یک سازمان را مورد توجه قرار داده و نقش یک سیستم حافظه سازمانی را در ساماندهی دانش موجود در سازمان نشان دهیم. همچنین در ادامه با بررسی مفاهیم معماری سازمانی و هستان شناسی به مطرح نمودن مدیریت سرمایه سازمانی، مدل ها و ویژگی های ابزارهای معماری سازمانی مبتنی بر حافظه سازمانی می پردازیم.
فایل رایگان بررسي تاثيرآموزش مهارتهاي زندگي بر بهبود عملکرد اجتماعي جوانان زندان مرند در سال 1396 | WORD
و مورد تایید قرارگرفته است. دادهها در دو بخش آمار توصیفی )اطلاعات دموگرافیکی، جداول و نمودار( و آمار استنباطی )آزمون تحلیل کوواریانس( مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند و مشخص شد که: آموزش مهارتهای زندگی بر عملکرد اجتماعی جوانان زندان مرند تاثیر دارد. همچنین آموزش مهارتهای خودآگاهی، مهارتهای همدلی، ارتباط موثر، روابط بین فردی، مهارت تصمیمگیری، مهارت حل مسئله، تفکر انتقادی، توانایی مقابله با هیجانات و استرس بر بهبودی جوانان زندانی در زندان تاثیر دارد.
فایل رایگان بررسي تجارب زيسته فرزندان مادران شاغل و نقش آن در موفقيت شغلي آن ها | WORD
مثبت و منفی اشتغال مادران بر فرزندان، اشتغال مادر و احساس امنیت کودک، اشتغال مادر و رشد اجتماعی کودک، اشتغال مادر و رشد شخصیت کودک، اشتغال مادر و سلامت روانی کودک و بررسی نقش این موارد با موفقیت شغلی آن ها. در پژوهش حاضر موفقیت شغلی عینی و موفقیت شغلی ذهنی فرد تعریف می شود.با توجه به پژوهش های صورت گرفته و مواردی که در مقاله حاضر مورد بررسی قرار می گیرد می توان نتیجه گرفت تجارب زیسته فرزندان مادران شاغل بر میزان موفقیت شغلی فرزندان آن ها اثرگذار است.
فایل رایگان بررسي تفاوت هاي جنسيتي در استفاده از سبک هاي دفاعي | WORD
ختر( ازدانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب در این پژوهش شرکت کردند. از آزمودنی ها خواسته شد پرسشنامه سبک های دفاعیDSQرا تکمیل کنند. برای تحلیل داده ها ازآزمونtمستقل استفاده شد.نتایج نشان داد که مردان بیشتر از زنان از سبک های دفاعی رشدنایافته و روان آزرده استفاده می کنندP< 0/05ولی در استفاده از سبک دفاعی رشد یافته بین زنان و مردان تفاوت وجود نداشتP> 0/05 احتمالا سبک های تربیتی متفاوت یکی از دلایل این تفاوت ها در زنان و مردان باشد
فایل رایگان بررسي جايگاه مولفه هاي هويت ملي در کتاب فارسي پايه چهارم ابتدايي بر اساس سند تحول بنيادين آموزش و پرورش با رويکرد تحليل محتوا | WORD
ز لحاظ توجه به محورهای هویت ملی قرار دارد. باوجود اشاره های مستقیم و غیر مستقیم به برخی از مولفه ها مانند اصول و آموزهای اسلامی، امر به معروف و نهی از منکر، میرات و تمدن فرهنگی، روحیه انقلابی و جهادی بخوبی پرداخته شده بود ولی بنظر می رسد مولفه هایی چون زبان های خارخی، مهدویت و انتظار، سورد و پرچم ملی، حجاب و پرچم ملی انطور که شایسته است مورد توجه قرار نگرفته است. در پایان نیز با توجه به سند تحول آموزش پرورش پیشنهاداتی در جهت بهبود این رود ارایه شده است.
فایل رایگان بررسي جايگاه و اهميت کتاب راهنماي معلم درس رياضي پايه ششم در تدريس معلمان نظام آموزشي کشور | WORD
ا صرف هزینه اضافی می-دانند و بعضا در طول سال، یک بار هم به این کتابها مراجعه نمی کنند. نتایج نشان داده جایگاه و اهمیت کتاب راهنمای معلم در حد بالایی است، ولی نقش کتاب راهنمای ریاضی در بین معلمان پایه ششم در حد متوسط بوده است. اما چون با مقدار قابل قبول تفاوت دارد، پیشنهاد میگردد زمینه هایی فراهم شده تا هم معلمان از این کتاب بیشتر استفاده نموده و هم با غنی سازی محتوای این کتاب و سایر کتابهای راهنمای معلم سطح مهارتهای حرفهای را در بین معلمان افزایش دهیم.
فایل رایگان بررسي رابطه اعتماد به نفس با پيشرفت تحصيلي دانش آموزان | WORD
وع همبستگی بود. نمونه موردمطالعه دراین پژوهش 65 نفر از دانش آموزان دبیرستانی شهرستان دهدشت بود که به صورت خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه عزت نفس کوپر اسمیت و معدل نمرات دانش آموزان استفاده گردید. یافته ها نشان داد که بین مولفه های اعتماد به نفس و نمره کل آن با پیشرفت تحصیلی رابطه مستقیم معنادار وجود دارد. نتایج حاصل از t مستقل نیز نشان داد که اعتمادبه نفس دانش آموزان دختر بیشتر از اعتمادبه نفس دانش آموزان پسر میباشد.
فایل رایگان بررسي رابطه بين تاب آوري و ويژگي هاي شخصيتي در دانش آموزان مقطع متوسطه دوم شهر ياسوج. | WORD
مبستگی پیرسون استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزارspss19 انجام شد. نتایج تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که در کل دانش آموزان، بین تاب آوری و ویژگی های شخصیتی در دانش آموزان مقطع متوسطه رابطه معنی داری وجود دارد. در کل دانش آموزان، بین تاب آوری و برون گرایی، وجدان گرایی و توافق پذیری رابطه معنی داری وجود دارد. همچنین بین تاب آوری و روان رنجورخویی، رابطه منفی معنی داری وجود دارد. ولی بین تاب آوری و تجربه پذیری رابطه معنی داری وجود ندارد.
فایل رایگان بررسي رابطه بين رهبري تحول آفرين با کيفيت زندگي کاري دربين کارمندان مدارس دانشگاههاي پيام نور استان کردستان | WORD
ده است که روایی آن برای پرسشنامه رهبری تحول آفرین ( 0 / 930)، کیفیت زندگی کاری ( 0 / 80) و اعتبار آن از طریق اعتبار محتوا تایید شده است. در این تحقیق به صورت روش نمونه گیری در دسترس و از میان مراکز و واحدهای 100 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. نتایج تحقیق نشان داد که بین ترغیب ذهنی و کیفیت کاری، نفوذ آرمانی و کیفیت زندگی کاری و ملاحظات فردی و کیفیت زندگی کاری رابطه مستقیم و معنادار وجود دارد. نتیجه اینکه بین رهبری تحول آفرین و کیفیت زندگی کارکنان رابطه وجود دارد.
فایل رایگان بررسي رابطه بين ساختار سازماني با خلاقيت کارکنان در دانشگاه اروميه | WORD
لیل داده ها در دو بخش آمار توصیفی (میانگین و انحراف استاندارد) و آمار استنباطی (همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه) به وسیله نرم افزار SPSS انجام شد. نتایج آزمون همبستگی پیرسون نشان داد که بین ساختار سازمانی با خلاقیت کارکنان در دانشگاه ارومیه رابطه معناداری وجود دارد، اما از بین مولفه های ساختار سازمانی ارتباط مولفه رسمیت با خلاقیت معنادار نبود. نتایج تحلیل رگرسیون چندگانه نشان داد که %7 از تغییرات خلاقیت کارکنان توسط ابعاد ساختار سازمانی تبیین می شود.
فایل رایگان بررسي رابطه بين سبکهاي دلبستگي با هوش هيجاني در دانش آموزان پايه ششم ابتدايي شهر ياسوج. | WORD
که بین هوش هیجانی و سبک های دلبستگی دانشجویان رابطه معناداری وجود داردr=0/324در کل دانشجویان ضرایب همبستگی محاسبه شده مربوط به ارتباط هوش هیجانی با سبک ایمن (-0/378) هوش هیجانی با سبک اجتنابی (-0/406)، هوش هیجانی با سبک دوسوگرا -0/383) )می باشد که در سطح معنادار((p<0/01 تا %99 اطمینان بین هوش هیجانی با ابعاد وابستگی (سبک ایمن ، سبک اجتنابی و سبک دوسوگرا) رابطه وجود دارد. از آنجا که ضرایب همبستگی منفی می باشند، کاهش نمره در ابعاد وابستگی با افزایش هوش هیجانی همراه است.
فایل رایگان بررسي رابطه بين ويژگي هاي شخصيتي و پرخاشگري در دانش آموزان پايه ششم ابتدايي شهر دهدشت. | WORD
زمون t مستقل استفاده شده است ضمناتجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزارSPSS 19 انجام گرفته است . نتایج نشان داد که بین تمام ویژگی های شخصیتی (روان رنجورخویی، برون گرایی، انعطاف پذیری، توافق- پذیری و باوجدان بودن) با پرخاشگری رابطه معنادار وجود دارد. در انواع پرخاشگری، تفاوت معناداری بین دو گروه دختران و پسران وجود ندارد. همچنین نتایج نشان داد که در میان ویژگی های شخصیتی، فقط در ویژگی توافق پذیری، بین دو گروه دختران و پسران تفاوت معنادار وجود دارد.
فایل رایگان بررسي رابطه سبک هاي ابراز هيجان با سلامت عمومي دانشجويان دانشکده روانشناسي و علوم تربيتي دانشگاه شهيد بهشتي تهران | WORD
لاعات به دست آمده از طریق شاخص های آمار توصیفی فراوانی،درصد، میانگین وانحراف معیار و در بخش آمار استنباطی با روش همبستگی پیرسون با استفاده از نرم افزار spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت . یافته های تحقیق حاضر نشان داد که بین کنترل هیجانی و ابرازگری هیجان با سلامت عمومی ارتباط مثبت و معنی داری وجود دارد .همچنین بین ابراز هیجان مثبت و سلامت عمومی ارتباط منفی و معنی داری مشاهده نگردید و بین ابراز هیجان منفی و سلامت عمومی ارتباط مثبت و معنی داری وجود دارد.
فایل رایگان بررسي رابطه سبک هاي دلبستگي و هوش هيجاني با رضايت زناشويي دانشجويان متاهل دانشگاه شهيد چمران اهواز | WORD
اشویی انریچ، هوش هیجانی بار- ان و دلبستگی بزرگسال هازن و شیور استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش همبستگی و رگرسیون گام به گام استفاده شد. از بین مولفه های سبکهای دلبستگی و هوش هیجانی، سبک دلبستگی ایمن پشبینی کننده ی رضایت زناشویی است. نتایج پژوهش از این باور حمایت میکند که روابط اولیه ی افراد در محیط خانواده به شکل گیری سبک دلبستگی خاص و سطوح بالا هوش هیجانی منجر میگردد و این تجارب اولیه بر روابط بین فردی زوجین در بزرگسالی تاثیر مستقیم دارد.
فایل رایگان بررسي رابطه شايستگي اجتماعي و ترس از ارزيابي منفي با اضطراب اجتماعي در دانشجويان | WORD
سیون گامبهگام از طریق نرم افزار SPSS مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد بین ترس از ارزیابی منفی و شایستگی اجتماعی با اضطراب اجتماعی رابطه معنی داری برقرار است. نتایج تحلیل رگرسیون نیز حاکی از نقش معنادار ترس از ارزیابی منفی و شایستگی اجتماعی در پیش بینی اضطراب اجتماعی دانشجویان بود. بنابراین میتوان نتیجه گرفت که ترس از ارزیابی منفی و شایستگی اجتماعی توانایی پیشبینی اضطراب اجتماعی را دارند و باید در راهکارهای پیشگیری و مداخلات مورد توجه قرار گیرند.