فایل رایگان رابطه باورهاي هوشي با اشتياق تحصيلي دانشجويان | WORD
حلیل و بررسی فرضیه های پژوهش بعد از بررسی پیش فرض های آمار پارامتریک از رگرسیون به روش همزمان استفاده گردید. تحلیل نتایج نشان داد بین باورهای هوشی و اشتیاق تحصیلی، رفتاری، عاطفی و شناختی رابطه مثبت و معناداری در سطح 0 / 01 وجود دارد. این نتیجه نشان می دهد که با بالا رفتن نمره اشتیاق تحصیلی در دانشجو، نمره باورهای هوشی او نیز افزایش می یابد با توجه به این که باورهای هوشی متغیر پیش بین است، باورهای هوشی که بالا می رود اشتیاق تحصیلی هم بیشتر میشود.
فایل رایگان رابطه خودارزشمندي با اشتياق تحصيلي دانشجويان | WORD
دریکز و همکاران (2004) بود. جهت تحلیل و بررسی فرضیه های پژوهش بعد از بررسی پیش فرض های آمار پارامتریک از رگرسیون به روش همزمان استفاده گردد. تحلیل نتایج نشان داد بین خودارزشمندی و اشتیاق تحصیلی، رفتاری، عاطفی و شناختی رابطه مثبت و معناداری در 0 / 01 وجود دارد. این نتیجه نشان می دهد که با بالا رفتن نمره اشتیاق تحصیلی در دانشجو، نمره خودارزشمندی او نیز سطح افزایش می یابد و متغیر خودارزشمندی پیش بینی کننده معنادار اشتیاق تحصیلی است (سطح معناداری 0/05)
فایل رایگان رابطه سبک هاي عشق (تعهد، صميمت، هوس) و اخلاق رابطه اي با کيفيت رابطه زناشويي در دانشجويان متاهل دانشگاه آزاد شهر اهواز | WORD
ی عشق بین سبک تعهد و سبک صمیمیت با کیفیت رابطه زناشویی رابطه مثبت و معنادار و بین سبک هوس با کیفیت رابطه زناشویی رابطه منفی و معنادار وجود دارد. همچنین بین اخلاق رابطه ای و کیفیت رابطه زناشویی رابطه مثبت و معنادار وجود دارد. به علاوه، نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که متغیرهای پیش بین این پژوهش به طور معناداری توانایی پیش بینی متغیر کیفیت رابطه زناشویی را دارند و روی هم رفته 28/ 0 درصد از واریانس کیفیت رابطه زناشویی را در دانشجویان تبیین می کنند.
فایل رایگان رابطه سيستم هاي مغزي – رفتاري و تنظيم شناختي هيجان با رضايت زناشويي در افراد متاهل شهر تهران | WORD
یستم فعال ساز رفتاری =-0/25) و (p> 0/01و بازداری رفتاری =-0/42) و (p> 0/001 و همچنین راهبردهای انطباقی =-0/27) و (p> 0/001 و غیرانطباقی(=0/35 و (p> 0/001 پیش بینی کننده معنادار رضایت زناشویی هستند. بنابراین با توجه به نتایج بدست آمده توصیه می شود جهت پیشگیری از مشکلات مربوط به رضایت زناشویی آموزش های لازم از طریق برنامه های آموزشی با بهره گیری از تنطیم شناختی هیجان تدارک دیده شود. همچنین توصیه می شود به نقش سیستم های مغزی – رفتاری در درمان مشکلات زناشویی توجه شود
فایل رایگان رابطه کمال گرايي و بهزيستي روانشناختي با عملکرد تحصيلي دانش آموزان دختر متوسطه دوم شهر رشت | WORD
مالگرایی و عملکرد تحصیلی رابطه منفی و معنی دار و بین بهزیستی روانشناختی با عملکرد تحصیلی رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد و ابعاد کمال گرایی و بهزیستی روانشناختی پیش بینی کننده مناسبی برای عملکرد تحصیلی دانش آموزان مورد بررسی می باشند. با توجه به نقش تعیین کننده کمالگرایی و بهزیستی روانشناختی بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان لازم است مشاوران تحصیلی و دست اندرکاران امر آموزش جهت افزایش عملکرد تحصیلی دانش آموزان به این دو بعد توجه داشته باشند.
فایل رایگان رابطه کمرويي، تنيدگي تحصيلي ادراک شده و خودکارآمدي تحصيلي با فرسودگي تحصيلي در دانش آموزان دختر مقطع دبيرستان شهر شوش | WORD
رسیون چندگانه استفاده شد. نتایج همبستگی پیرسون نشان داد بین کمرویی و تنیدگی تحصیلی ادراک شده با فرسودگی تحصیلی رابطه مثبت و معنادار و بین خودکارآمدی تحصیلی با فرسودگی تحصیلی رابطه منفی و معنادار وجود دارد. همچنین نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که از میان متغیرهای پیش بین، به ترتیب کمرویی و خودکارآمدی تحصیلی پیش بینی کننده های معناداری برای فرسودگی تحصیلی بودند و روی هم رفته 31 / 5 درصد از واریانس فرسودگی تحصیلی را در دانش آموزان تبیین می کنند.
فایل رایگان رابطه ي کيفيت زندگي با ويژگي هاي شخصيت و حمايت اجتماعي ادراک شده در دانشجويان | WORD
. نتایج نشان داد که بین کیفیت زندگی با ویژگی شخصیتی برون گرایی، باوجدانی و همچنین حمایت اجتماعی ارتباط مثبت و معنادار وجود دارد. اما بین کیفیت زندگی و ویژگی شخصیتی روان نژندی رابطه ی معنادار منفی وجود دارد و نتایج رگرسیون نشان داد که %28 از واریانس کیفیت زندگی با استفاده از متغیرهای پیش بین (ویژگی های شخصیتی و حمایت احتماعی) پیش بینی می شود. در مجموع می توان نتیجه گرفت که ویژگی های شخصیت و حمایت اجتماعی از جمله عوامل موثر بر کیفیت زندگی می باشد.
فایل رایگان راهکارهاي ترويج سبک زندگي سالم | WORD
توجه به گسترش معیارهای سبک زندگی سالم از اولویت های کارشناسان و روانشناسان است سبک زندگی فعلی باعث شده است که ما روز به روز با روش زندگی سابق مان فاصله بگیریم و با گذشته تفاوت های اساسی داشته باشیم و برای سالم زیستن و داشتن عمر طولانی باید سبک زندگی مان را تغییر دهیم. این پژوهش با هدف تبیین راهکارهایی جهت داشتن سبک زندگی سالم انجام شده است. اطلاعات این پژوهش با روش کتابخانه ای و جستجو در پایگاه ها و منابع اطلاعات علمی اینترنتی گرآوری شده است.
فایل رایگان راهکارهاي ترويج سبک زندگي سالم بر اساس مدل سازمان بهداشت جهاني (WHO) و تصميم گيري براي اشتغال در جوانان | WORD
انی: که الگوی خواب، تغذیه و ورزش را در بر می گیرد. ب) سلامت روانی: شامل توانایی برای لذت بردن از زندگی، سازگاری با استرس، حفظ تعادل روانی، انعطاف پذیری و خودشکوفایی است. ج) سلامت معنوی: آن بخش از وجود انسان است که در جستجوی معنا و مفهوم زندگی است. د) سلامت اجتماعی: که به ایجاد و ابقاء روابط سالم و تعاملات مثبت با خانواده و دیگران تاکید میکند همچنین ارتباط مجموع ابعاد فوق در ارتباط با مهارت ها و خط مشی ها در تصمیم گیری شغلی مورد توجه قرار گرفته است.
فایل رایگان روانشناسي سلامت با محوريت رفتارهاي اجتماعي خانواده سالم در زندگي سالم | WORD
د دارد و امنیت و آرامش خانواده بسیار بالاست . پژوهش حاضر با هدف محوریت رفتارهای اجتماعی در خانواده و زندگی سالم در جامعه امروزی مورد بررسی قرار گرفت . این پژوهش با بررسی تحقیقات پیشین و مصاحبه با تعدادی از خانواده ها و متخصصان خانواده به نتایج قابل توجهی دست یافت. یافته های پژوهش نشان داد که خانواده سالم برای حفظ سلامت خود باید در تحقق وظایف و رشد و شکوفایی اعضاء خود تلاش کند تا آینده ای روشن داشته باشد و بتوانند در راستای اهداف خود حرکت کنند.
فایل رایگان روانشناسي کمال در گلستان سعدي با تاکيد بر عوامل تزکيه | WORD
حیت باطن اعمال بر ظواهر ، بردباری و اخلاق مداری از عوامل تکوین شخصیت سالم اند که هم در روانشناسی کمال و هم در گلستان جایگاهی خاص دارند ، اما برای بررسی این عوامل نیاز به شناخت هر چند مجمل از زندگی و تفکر سعدی و نظریه های کمال ضروری می باشد. بی شک عوامل دیگری در گستره ی تزکیه مورد توجه سعدی در گلستان بوده است که به دلیل گسترده شدن بحث و فقدان مجال، پرداختن بدانها مقدور نبود . این پژوهش به شیوه ی کتابخانه ای و با روش توصیفی – تحلیلی صورت گرفته است.
فایل رایگان روش پژوهش در تعليم و تربيت از منظر فلسفه تحليل زبان عادي | WORD
وه شکل گیری فلسفه تحلیل زبان، با توجه به مفروضهای مورد قبول این فلسفه، آن را در حوزه نظرات پسا اثبات گرایانه قرار میدهند و به مقایسه آن با رویکرد اثبات گرایانه میپردازد. همچنین در دسته بندی روشهای پژوهش شیوه تحلیل زبان را در دسته پژوهشهای کیفی قرار داده و آن را با پژوهشهای کمی مقایسه مینماید. در پایان با توجه به ویژگی های مطرح شده برای این شیوه سعی شده است تا مراحل انجام پژوهش به روش تحلیل زبان مطرح و چگونگی استفاده از نتایج آن توضیح داده شود.
فایل رایگان روش شناسي تربيت اقتصادي مبتني بر آموزه هاي ديني | WORD
اد جامعه می گذارد سواد مالی کافی نداشته و هم نمی تواند نقش مثمر ثمری در جامعه ایفا کند و هم در نحوه صحیح کسب درآمد بی تجربه است. درصورتی که اگر آموزه های اقتصادی که در قرآن آمده است از سنین کودکی به فرزندان جامعه اسلامی آموخته شود و آن ها با مفاهیمی همچون رزق ،برکت ،روابط اقتصادی ، تلاش مستمر و... آشنا شوند آن ها تبدیل به جوانانی توان مند و پویا و پرتلاش در آینده خواهند شد و هنگام ورود به بازار کار و نظام اقتصادی جامعه آمادگی و دانش لازم را دارند.
فایل رایگان ساخت و هنجاريابي روانسنجي پرسشنامه تحريک پذيري | WORD
املی حداقلی و یا مغشوش، کنار گذاشته شده، تمامی عبارت های مربوط به عامل افسردگی حذف شد، و تحلیل مجددا اجرا شد. در نهایت ساختار عاملی ساده ای به دست آمد که با 10 عامل با ارزش ویژه بالاتر از یک، می توانست 70 / 28 درصد از واریانس را تبیین کند. ضرایب آلفای کرونباخ از 0 / 68 تا 92/. در تغییر بود و نشان داد که تمامی زیر مقیاس ها پایا بودند. ضرایب آلفا و دو نیمه کردن برای کل نیز به ترتیب 0 / 95 و 0 / 90 بودند. در نهایت پژوهش بعنوان یک منبع سنجش تحریک پذیری قابل معرفی شد
فایل رایگان ساختار سازماني و ارتباط آن با رضايت شغلي کارکنان | WORD
اختار سازمانی و رابطه آن با رضایت شغلی کارکنان در سازمان می پردازیم. نتیجه تحقیق نشان می دهد، افزایش رضایت شغلی کارکنان در گرو ساختاری است که در آن بر استقلال و انعطاف تاکید شود و میزان تمرکز کاهش یابد. همچنین مدیران می توانند با حذف و از میان برداشتن پاره ای قوانین خشک و رسمی و اجازه دادن به کارکنان جهت تشکیل گروه های غیر رسمی در سازمان و تفویض اختیار و نیز مشارکت دادن آنان در تصمیم گیری های سازمانی موجبات رضایت شغلی کارکنان را فراهم نمایند.
فایل رایگان سازگاري اجتماعي براساس سبکهاي دلبستگي و ميزان پرخاشگري دختران نوجوان کرمانشاه | WORD
تند. از پرسشنامه های سبکهای دلبستگی کولینز و رید ) 1990 (، پرسشنامه سازگاری اجتماعی سینها و سینک) 1994 (، پرسشنامه پرخاشگری باس و پری ) 1992 ( استفاده گردید. داده های دریافتی با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی شامل آزمون فرضیه ها با استفاده از آزمون کلموگروف – اسمیریونف برای بررسی نرمال بودن دادهها، آزمون همبستگی پیرسون جهت بررسی رابطه بین متغیر ها و رگرسیون چندگانه جهت پیشبینی متغیر ها تحلیل شدند. برای تحلیل دادهها از نرم افزارSPSSاستفاده شده است
فایل رایگان سبک مديريت کلاس در فرايند نوين هوشمندسازي مطالعه موردي مدارس استثنايي) | WORD
ی یادگیری و دسترسی آسان به منابع آموزشی و یادگیری شده است . مرور مطالعات انجام شده حاکی از این است که هوشمندسازی مدارس نقش مهم و کلیدی در بهبود سیستم های مدیریتی دارد. بنابراین باید به پدیده هوشمند سازی به عنوان یک ضرورت نگریست تا بتوانیم نهایت استفاده را از فناوری های نوین در فرایند یاددهی- یادگیری دانش آموزان ببریم. ساختار هوشمند سازی مدارس، باعث ایجاد محیط یاددهی یادگیری پویاتر، بهبود نظام مدیریتی کلاس، مدرسه و تربیت دانش آموزان شده است.
فایل رایگان سنجش مديريت دانش مبتني بر سيستم مديريت يادگيري با تحليل عاملي تاييدي در دانشگاه علوم انتظامي | WORD
م در ارتباط بوده اند، انتخاب شدند و همچنین با تحلیل عاملی تاییدی به دنبال تهیه مدلی است که فرض می شود داده های تجربی را بر پایه چند پارامتر نسبتا اندک، توصیف، تبیین یا توجیه می کند. تحلیل محتوا وجود پیش فرض هایی را در مورد داده ها ضروری می نماید. این پیش فرض ها عبارتند از: وجود یک توزیع نرمال، وجود رابطه خطی میان متغیرها، داده ها حداقل در سطح فاصله ای، غربالگری داده ها و سپس حذف نمونه هایی که با نمونه های دیگر تفاوت بسیار زیادی دارند، صورت گرفت
فایل رایگان شناسايي شايستگي هاي منابع انساني براي پياده سازي بانکداري جامع | WORD
دی و شناخته شدند. مولفه ها و شاخص های روزآمدی و پویایی، احترام و مسئولیت؛ صداقت و درستکاری؛ مدیریت عملکرد؛ نتیجه گیری؛ مهارت مذاکره، تفکر سیستمی و انعطاف پذیری در رتبه های بعدی و مدیریت فرهنگ و تغییر؛ مدیریت تضاد و بحران و تحمل فشار نیز در رتبه های بعدی بودند. در نهایت اینکه، آشنایی با قوانین مدیریت استرس و هوش هیجانی نیز پایین ترین مولفه هایی بودند که برای منابع انسانی شعب بانک تجارت جهت پیاده سازی بانکداری جامع، اولویت بندی و شناخته شدند.
فایل رایگان شناسايي عوامل موثر بر پياده سازي مديريت دانش با توجه به رتبه بندي تکنيک TOPSIS فازي در ناجا | WORD
به مولفههای مورد بررسی از آزمونtتک نمونه ای 1استفاده شد و برای رتبه بندی عوامل موثر بر مدیریت دانش از تکنیک TOPSISاستفاده شد. یافتهها نشان داد که تمام عوامل مدل بوکویتز و ویلیام )یافتن، بکارگیری، یادگیری، تسهیم، ارزیابی،ایجاد/ نگهداری، و حذف دانش( بر پیادهسازی مدیریت دانش در ناجا موثر است. همچنین در رتبه بندی این عوامل با استفاده از تکنیک TOPSISمشخص شد که عامل تسهیم دانش بیشترین و عامل حذف دانش کمترین تاثیر را در پیادهسازی مدیریت دانش در ناجادارد
فایل رایگان شناسايي نوع جهان بيني رهبري مديران: مطالعه مدارس دولتي شيراز | WORD
هر شیراز بود که با روش نمونه گیری تصادفی-طبقه ای (بر حسب دوره تحصیلی) و براساس فرمول کوکران تعداد 369 نفر انتخاب گردیدند. ابزار جمع آوری اطلاعات فرم خلاصه شده مقیاس جهانبینی رهبری (ترکزاده و جعفری، (1391، بود که پس از محاسبه روایی و پایایی بین نمونه توزیع و جمع آوری گردید. داده های بدست آمده با استفاده از روش تی تک نمونه ای، و به کمک نرم افزار SPSS تحلیل شد. یافته ها نشان داد که نوع جهانبینی رهبری غالب در مدارس ابتدایی و متوسطه دولتی شیراز وجود ندارد.
فایل رایگان طراحي و اعتبارسنجي الگوي تسهيم دانش مبتني بر سيستم مديريت يادگيري (LMS) در دانشگاه امام حسين(ع) | WORD
موثر واقع شدن سیستمهای مدیریت یادگیری به عنوان یک تکنولوژی نوین و موثر در سازمانها و موسسات مختلف آموزشی چون که نقش موثر خود را در زمینه تسهیم دانش ایفاء خواهد نمود. تحقیق حاضر به لحاظ نوع در زمره مطالعات کاربردی قرار میگیرد و از نظر نوع روش انجام تحقیق، در طبقه ی تحقیقات توصیفی- پیمایشی میباشد. تحقیقات توصیفی- پیمایشی به بررسی ویژگیها و صفات جامعه آماری پرداخته و شرایط فعلی جامعه آماری را به وسیله چندین صفت یا متغیر مورد بررسی قرار می دهند.
فایل رایگان فکرت را عوض کن، زندگيت عوض ميشود | WORD
، جهان همانند کوه است و ما همچون صدا و البته که هر ص5دایی، ص3دایی (انعکاس و پژواک) در پی دارد.به تعبیر دیگر، جهان بیرونی ما، آئینه تمام نمای جهان درونی ماست؛ بنابراین، اگر چه جهان فیزیکی بیرونی برای همه موجودات عالم، واحد و یگانه است، اما جهان درونی آدمیان که در بردارنده اندیشها، آمال، احساسات، امیال و ... است کاملا 0 متعدد و متکثر است؛ به نحوی که گویی به تعداد افراد آدمی، جهان وجود دارد و هرکسی هم در جهان خاص خویش میزید که با جهان دیگری فرق دارد.
فایل رایگان کيفيت بخشي در مباحث آموزشي آموزش و پرورش | WORD
داشتن نیروی انسانی شاغل در آموزش و پرورش، ناکارآمدی نظام انتخاب مدیران به ویژه در سطح ادارات آموزش و پرورش (اعم از ستادی، استانی و منطقه ای)، عدم پویایی در مدیریت آموزشگاه ها ، ناکارآمدی نظام کنترل، نظارت و ارزشیابی، کم اثربخش بودن برنامه های درسی موجود، پایین بودن سواد علمی معلمان و عدم انگیزه و علاقه آنها برای تدریس فعال در کلاسهای درس، نبودن عشق به آموختن، محبت و روابط انسانی و صمیمی بین کادر مدیریت مدارس، معلمان و دانش آموزان اشاره کرد.
فایل رایگان کيفيت زندگي مادران کودکان اتيسم ومادران کودکان عادي | WORD
سبب ارتقای سطح کیفیت زندگی تمامی اعضای خانواده خواهد شد هدف این مقاله بررسی nx می باشد براین اساس دریک جامعه 150 نفر 15گروه و150 نمونه انتخاب گردید از یافته های مقاله این نکته به دست آمد کیفیت زندگی والدین کودکان مبتلا به اختلال طیف اتیسم کمتر از والدین کودکان در حال رشد معمولی و والدین کودکان با دیگر ناتوانی ها است از یافته های مقاله این نتیجه حاصل شد که رویکردهای وسیع و گسترده ای باید در سطح ملی انجام گیرد تا بتواند این مسائل را بادقت بررسی کند.
فایل رایگان مدرسه زدايي از جامعه ، افق فلسفي تعليم وتربيت | WORD
تلاشهای آتی دارای رویکردی مدرسه زدایانه خواهد بود. برای رسیدن به نظامی فردگرایانه در حیطه آموزش و پرورش مدرسه زدایی، امری ضروری است. هر معلم در حیطه ی عمل خود، دارای یک آرمان و مجموعه ای از تعهدات برای دستیابی به این آرمان است. مهم ترین آرمان برای هر فرد معلم ، رساندن جامعه بشری به انسان گرایی است و تعهدات لازم برای دستیابی به این مهم از بعد کرامت انسانی به دست می آید.پس تعهدات لازم شامل حقوق و وظایف مربوط به هر فرد انسان در تعامل با جامعه است .
فایل رایگان مديريت و برنامه ريزي فرهنگي در آموزش و پرورش | WORD
پذیر نیست. اینجاست که نقش آموزش و پرورش پررنگ و شاخص می شود. لذا اول تحول در آموزش وپرورش باید ایجاد شود و بعد تحول فرهنگی توسعه جامعه و آموزش و پرورش هم نقش برتر را در تعلیم و فرهنگ سازی این رویکرد دارد. ما در این مقاله به مولفه های متعارف فرهنگی پرداخته و سپس مولفه های مدیریت و برنامه ریزی مدیران و دست اندرکاران در این امر را مبنای کار قرار می دهیم. با توجه به مطالب بیان شده بایستی مدیریت و برنامه ریزی فرهنگی در اولویت آموزش و پرورش قرار گیرد.
فایل رایگان مروري بر تاثير نقاشي درماني بر اختلالات رفتاري کودکان ناشنوا | WORD
داشتن توانایی های ویژه این گروه نیازهای ویژه ای دارند. تا کنون مطالعاتی بر روش های مختلف روان درمانی در کودکان کر و لال تمرکز داشته اند. اما مطالعات اندکی به بررسی نقاشی درمانی و تاثیر آن بر کودکان دارای اختلالهای گفتاری و شنیداری پرداخته اند. بنابر این هدف این مطالعه، مروری بر تاثیر نقاشی درمانی بر کودکان ناشنوا است نتایج مطالعات نشان می دهد نقاشی درمانی بر اختلالات رفتاری کودکان ناشنوا از جمله پرخاشگری، احساس تنهایی و ناامیدی تاثیر دارد.
فایل رایگان مطالعه اي بر نقش خشونت خانگي عليه مادران در بروز رفتارهاي پرخاشگرانه در کودکان | WORD
ن فاقد سلامت روان، کودکان خود را به طور منفی درک می-کنند که این موضوع بر نحوه برخورد آنها با کودکان شان و شیوه های رفتار کردن کودکان تحت تاثیر قرار می دهد. کودکان مادران افسرده، مجبورند برای دوره های طولانی، غم، درماندگی، تحریک پذیری و آشفتگی مادرانشان را تحمل کنند که این جریان بر روند رشدشان تاثیر میگذارد. در همین هدف از انجام این پژوهش بررسی تاثیرات خشونتهای رخ داده در منزل علیه مادران در بروز و ایجاد رفتارهای پرخاشگرانه در کودکان میباشد.
فایل رایگان مطالعه ي جامعه شناختي ميزان گرايش زندانيان به اعمال عدالت ترميمي در مورد آنان و عوامل مرتبط با آن | WORD
اضر پیمایشی بوده و با ابزارپرسشنامه داده های مورد نیاز گردآوری شدند. برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزارSPSSاستفاده گردید. یافته های تحقیق نشان دهنده ی گرایش بالای زندانیان به اعمال برنامه های عدالت ترمیمی در مورد آنان می باشد. همچنین نتایج حاصل از تحلیل داده ها نشان می دهد بین ابعاد سرمایه روانشناختی )ثبات عاطفی، عزت نفس، خودکارآمدی و کانون کنترل داخلی و خارجی( و گرایش زندانیان به اعمال برنامه های عدالت ترمیمی همبستگی معنادار وجود دارد.