فایل رایگان شناسايي شايستگي هاي منابع انساني براي پياده سازي بانکداري جامع | WORD
داری جامع، اولویت بندی و شناخته شدند. مولفه ها و شاخص های روزآمدی و پویایی، احترام و مسئولیت؛ صداقت و درستکاری؛ مدیریت عملکرد؛ نتیجه گیری؛ مهارت مذاکره، تفکر سیستمی و انعطاف پذیری در رتبه های بعدی و مدیریت فرهنگ و تغییر؛ مدیریت تضاد و بحران و تحمل فشار نیز در رتبه های بعدی بودند. در نهایت اینکه، آشنایی با قوانین مدیریت استرس و هوش هیجانی نیز پایین ترین مولفه هایی بودند که برای منابع انسانی شعب بانک تجارت جهت پیاده سازی بانکداری جامع، اولویت بندی و شناخته شدند.
فایل رایگان شناسايي عوامل موثر بر پياده سازي مديريت دانش با توجه به رتبه بندي تکنيک TOPSIS فازي در ناجا | WORD
حلیل دادهها با توجه به مولفههای مورد بررسی از آزمونtتک نمونه ای 1استفاده شد و برای رتبه بندی عوامل موثر بر مدیریت دانش از تکنیک TOPSISاستفاده شد. یافتهها نشان داد که تمام عوامل مدل بوکویتز و ویلیام )یافتن، بکارگیری، یادگیری، تسهیم، ارزیابی،ایجاد/ نگهداری، و حذف دانش( بر پیادهسازی مدیریت دانش در ناجا موثر است. همچنین در رتبه بندی این عوامل با استفاده از تکنیک TOPSISمشخص شد که عامل تسهیم دانش بیشترین و عامل حذف دانش کمترین تاثیر را در پیادهسازی مدیریت دانش در ناجادارد
فایل رایگان شناسايي نوع جهان بيني رهبري مديران: مطالعه مدارس دولتي شيراز | WORD
ایی و متوسطه دولتی شهر شیراز بود که با روش نمونه گیری تصادفی-طبقه ای (بر حسب دوره تحصیلی) و براساس فرمول کوکران تعداد 369 نفر انتخاب گردیدند. ابزار جمع آوری اطلاعات فرم خلاصه شده مقیاس جهانبینی رهبری (ترکزاده و جعفری، (1391، بود که پس از محاسبه روایی و پایایی بین نمونه توزیع و جمع آوری گردید. داده های بدست آمده با استفاده از روش تی تک نمونه ای، و به کمک نرم افزار SPSS تحلیل شد. یافته ها نشان داد که نوع جهانبینی رهبری غالب در مدارس ابتدایی و متوسطه دولتی شیراز وجود ندارد.
فایل رایگان طراحي و اعتبارسنجي الگوي تسهيم دانش مبتني بر سيستم مديريت يادگيري (LMS) در دانشگاه امام حسين(ع) | WORD
یتوان به کارا بودن و موثر واقع شدن سیستمهای مدیریت یادگیری به عنوان یک تکنولوژی نوین و موثر در سازمانها و موسسات مختلف آموزشی چون که نقش موثر خود را در زمینه تسهیم دانش ایفاء خواهد نمود. تحقیق حاضر به لحاظ نوع در زمره مطالعات کاربردی قرار میگیرد و از نظر نوع روش انجام تحقیق، در طبقه ی تحقیقات توصیفی- پیمایشی میباشد. تحقیقات توصیفی- پیمایشی به بررسی ویژگیها و صفات جامعه آماری پرداخته و شرایط فعلی جامعه آماری را به وسیله چندین صفت یا متغیر مورد بررسی قرار می دهند.
فایل رایگان فکرت را عوض کن، زندگيت عوض ميشود | WORD
به تعبیر شاعرانهتر، جهان همانند کوه است و ما همچون صدا و البته که هر ص5دایی، ص3دایی (انعکاس و پژواک) در پی دارد.به تعبیر دیگر، جهان بیرونی ما، آئینه تمام نمای جهان درونی ماست؛ بنابراین، اگر چه جهان فیزیکی بیرونی برای همه موجودات عالم، واحد و یگانه است، اما جهان درونی آدمیان که در بردارنده اندیشها، آمال، احساسات، امیال و ... است کاملا 0 متعدد و متکثر است؛ به نحوی که گویی به تعداد افراد آدمی، جهان وجود دارد و هرکسی هم در جهان خاص خویش میزید که با جهان دیگری فرق دارد.
فایل رایگان کيفيت بخشي در مباحث آموزشي آموزش و پرورش | WORD
نش، جذب، تربیت و نگهداشتن نیروی انسانی شاغل در آموزش و پرورش، ناکارآمدی نظام انتخاب مدیران به ویژه در سطح ادارات آموزش و پرورش (اعم از ستادی، استانی و منطقه ای)، عدم پویایی در مدیریت آموزشگاه ها ، ناکارآمدی نظام کنترل، نظارت و ارزشیابی، کم اثربخش بودن برنامه های درسی موجود، پایین بودن سواد علمی معلمان و عدم انگیزه و علاقه آنها برای تدریس فعال در کلاسهای درس، نبودن عشق به آموختن، محبت و روابط انسانی و صمیمی بین کادر مدیریت مدارس، معلمان و دانش آموزان اشاره کرد.
فایل رایگان کيفيت زندگي مادران کودکان اتيسم ومادران کودکان عادي | WORD
ر گذاشته و در نهایت سبب ارتقای سطح کیفیت زندگی تمامی اعضای خانواده خواهد شد هدف این مقاله بررسی nx می باشد براین اساس دریک جامعه 150 نفر 15گروه و150 نمونه انتخاب گردید از یافته های مقاله این نکته به دست آمد کیفیت زندگی والدین کودکان مبتلا به اختلال طیف اتیسم کمتر از والدین کودکان در حال رشد معمولی و والدین کودکان با دیگر ناتوانی ها است از یافته های مقاله این نتیجه حاصل شد که رویکردهای وسیع و گسترده ای باید در سطح ملی انجام گیرد تا بتواند این مسائل را بادقت بررسی کند.
فایل رایگان مدرسه زدايي از جامعه ، افق فلسفي تعليم وتربيت | WORD
رایشات فرد گرایانه تلاشهای آتی دارای رویکردی مدرسه زدایانه خواهد بود. برای رسیدن به نظامی فردگرایانه در حیطه آموزش و پرورش مدرسه زدایی، امری ضروری است. هر معلم در حیطه ی عمل خود، دارای یک آرمان و مجموعه ای از تعهدات برای دستیابی به این آرمان است. مهم ترین آرمان برای هر فرد معلم ، رساندن جامعه بشری به انسان گرایی است و تعهدات لازم برای دستیابی به این مهم از بعد کرامت انسانی به دست می آید.پس تعهدات لازم شامل حقوق و وظایف مربوط به هر فرد انسان در تعامل با جامعه است .
فایل رایگان مديريت و برنامه ريزي فرهنگي در آموزش و پرورش | WORD
د نیروی انسانی امکان پذیر نیست. اینجاست که نقش آموزش و پرورش پررنگ و شاخص می شود. لذا اول تحول در آموزش وپرورش باید ایجاد شود و بعد تحول فرهنگی توسعه جامعه و آموزش و پرورش هم نقش برتر را در تعلیم و فرهنگ سازی این رویکرد دارد. ما در این مقاله به مولفه های متعارف فرهنگی پرداخته و سپس مولفه های مدیریت و برنامه ریزی مدیران و دست اندرکاران در این امر را مبنای کار قرار می دهیم. با توجه به مطالب بیان شده بایستی مدیریت و برنامه ریزی فرهنگی در اولویت آموزش و پرورش قرار گیرد.
فایل رایگان مروري بر تاثير نقاشي درماني بر اختلالات رفتاري کودکان ناشنوا | WORD
راوان هستند. علارغم داشتن توانایی های ویژه این گروه نیازهای ویژه ای دارند. تا کنون مطالعاتی بر روش های مختلف روان درمانی در کودکان کر و لال تمرکز داشته اند. اما مطالعات اندکی به بررسی نقاشی درمانی و تاثیر آن بر کودکان دارای اختلالهای گفتاری و شنیداری پرداخته اند. بنابر این هدف این مطالعه، مروری بر تاثیر نقاشی درمانی بر کودکان ناشنوا است نتایج مطالعات نشان می دهد نقاشی درمانی بر اختلالات رفتاری کودکان ناشنوا از جمله پرخاشگری، احساس تنهایی و ناامیدی تاثیر دارد.
فایل رایگان مطالعه اي بر نقش خشونت خانگي عليه مادران در بروز رفتارهاي پرخاشگرانه در کودکان | WORD
اختلال می کشاند. زنان فاقد سلامت روان، کودکان خود را به طور منفی درک می-کنند که این موضوع بر نحوه برخورد آنها با کودکان شان و شیوه های رفتار کردن کودکان تحت تاثیر قرار می دهد. کودکان مادران افسرده، مجبورند برای دوره های طولانی، غم، درماندگی، تحریک پذیری و آشفتگی مادرانشان را تحمل کنند که این جریان بر روند رشدشان تاثیر میگذارد. در همین هدف از انجام این پژوهش بررسی تاثیرات خشونتهای رخ داده در منزل علیه مادران در بروز و ایجاد رفتارهای پرخاشگرانه در کودکان میباشد.
فایل رایگان مطالعه ي جامعه شناختي ميزان گرايش زندانيان به اعمال عدالت ترميمي در مورد آنان و عوامل مرتبط با آن | WORD
می باشد. روش تحقیق حاضر پیمایشی بوده و با ابزارپرسشنامه داده های مورد نیاز گردآوری شدند. برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزارSPSSاستفاده گردید. یافته های تحقیق نشان دهنده ی گرایش بالای زندانیان به اعمال برنامه های عدالت ترمیمی در مورد آنان می باشد. همچنین نتایج حاصل از تحلیل داده ها نشان می دهد بین ابعاد سرمایه روانشناختی )ثبات عاطفی، عزت نفس، خودکارآمدی و کانون کنترل داخلی و خارجی( و گرایش زندانیان به اعمال برنامه های عدالت ترمیمی همبستگی معنادار وجود دارد.
فایل رایگان مقايسه اثربخشي روشهاي تدريس اعضاي تيم و سخنراني همراه با پرسش و پاسخ بر انگيزش تحصيلي و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان دختر پايه سوم ابتدايي | WORD
ر انگیزش تحصیلی آنان تاثیر معناداری نداشت. همچنین، روش سخنرانی همراه با پرسش و پاسخ بر انگیزش تحصیلی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان تاثیر معناداری نداشت. علاوه بر این، مشخص شد که بین اثربخشی دو روش طرح تدریس اعضای تیم و روش سخنرانی همراه با پرسش و پاسخ بر انگیزش تحصیلی تفاوت معناداری وجود ندارد ولی بین اثربخشی دو روش طرح تدریس اعضای تیم و روش سخنرانی همراه با پرسش و پاسخ بر پیشرفت تحصیلی تفاوت معنیداری وجود دارد؛ به طوری که روش طرح تدریس اعضای تیم موثرتر بوده است.
فایل رایگان مقايسه انگيزه شغلي و سازگاري بين فردي در کارکنان رسمي و بخش خصوصي مديريت مخابرات مشهد | WORD
SPSS-21 انجام گرفت. نتایج نشان داد که بین میانگین انگیزش شغلی )P> 0/01( و سازگاری بین فردی )P> 0/05( در دو گروه تفاوت معنیداری وجود دارد. به این صورت که ابعاد مذکور در کارکنان رسمی نسبت به کارکنان قراردادی دارای میانگین بالاتری هستند. یا توجه به نتایج حاصله می توان گفت که وضعیت شغلی ( رسمی یا بخش خصوصی) در انگیزش شغلی و سازگاری بین فردی کارکنان اثرگذار بوده و جهت ایجاد تغییرات مثبت در عملکرد شغلی کارکنان، باید به مسائلی نظیر انگیزش شغلی و سازگاری بین فردی آنان توجه نمود.
فایل رایگان مقايسه بخشودگي وسلامت معنوي در زنان سرپرست خانواده و زنان غير سرپرست | WORD
هعنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه های بخشودگی هارتلند و سلامت معنوی پولوتزین و الیسون. برای تجزیه وتحلیل فرضیات تحقیق بخش آمار توصیفی شاخصهایی نظیر فراوانی، میانگین و انحراف استاندارد نمرات و در بخش استنباطی آزمون تحلیل واریانس چند متغیره (MANOVA) مورداستفاده قرارگرفته بود. نتایج نشان داد که بین سلامت معنوی در زنان سرپرست وزنان غیر سرپرست تفاوت معنادار وجود ندارد و بین بخشودگی در زنان سرپرست و خانواده وزنان غیر سرپرست تفاوت معنادار وجود دارد
فایل رایگان مقايسه تطبيقي آموزش و پرورش ايران و ژاپن | WORD
نایی با نقاط قوت و ضعف ساختار آموزشی کشور های دیگر و بهره مندی از راهکار های دیگر کشورها برای توسعه و ارتقاء جامعه می باشد. لذا شناسایی ویژگی های آموزش و پرورش کارا و اثر بخش از اهمیت خاصی برخوردار است. اگرچه مطالعه تطبیقی نظام های اموزشی دارای پیشینه ای تاریخی در بسیاری از جوامع بشری است، اما در چند ده ه اخیر افزایش علاقه مندی پژوهشگران به کسب آگاهی از و ضع و نقش نظام های آموزشی در روند پیشرفت های اجتماعی –اقتصادی و... گرایش به پژوهشهای تطبیقی را سرعت بخشیده است.
فایل رایگان مقايسه تطبيقي جايگاه تعليم و تربيت در نظام سياسي کشورهاي اسلامي و کشورهاي غربي | WORD
x که از روش توصیفی- تحلیلی استفاده شده است پاسخگوی این سوال می باشد که تعلیم در کشورهای اسلامی و کشورهای غربی چه جایگاهی دارد نتایج پژوهش حاکی از آن است که هدف تعلیم و تربیت از دیدگاه اسلام، انسان بار آوردن وانسان نگاه داشتن همه افراد آدمی است ولی از دیدگاه متفکران غربی به فراخور جامعه ای که در آن زندگی می کنند ایدئولوژی حاکم بر آن جامعه ، با مسائل و مشکلات فرهنگی، آموزشی و تربیتی خاص خود مواجه اند و تعلیم و تربیت را به عنوان موضوعی مستقل مورد توجه قرار نداده اند.
فایل رایگان مقايسه تطبيقي فلسفه ي تعليم و تربيت از ديد گاه فيلسوفان غرب و شرق | WORD
ه فلسفه تعلیم و تربیت از دیدگاه فیلسوفان ، یک حوزه معرفتی دیرپا و کلاسیک است که تاریخی به قدمت تاریخ تاملات فیلسوفان در باب تعلیم و تربیت دارد. میان فیلسوفان غربی ، افلاطون ، نخستین فیلسوفی است که در کتاب معروف خویش، جمهوری به این گونه تاملات پرداخته، دیدگاه تربیتی به نسبت جامعی را عرضه داشته است. پس از افلاطون می توان از فیلسوفان دیگری همچون ارسطو ، ابن سینا، خواجه نصیر طوسی، آگوستین ، آکوئیناس، بیکن، دکارت، لاک، روسو و کانت نام برد که در این حوزه کار کرده اند.
فایل رایگان مقايسه حالت هاي فراشناخت، اهمال کاري تحصيلي، و اضطراب امتحان در دانش آموزان بي سرپرست و عادي | WORD
رپرست و عادی تفاوت معنی داری وجود دارد و میزان اهمال کاری در دانش آموزان بی سرپرست بیشتر و میانگین حالت های فراشناختی در دانش آموزان عادی بیشتر بود. اما در میزان اضطراب امتحان بین دو گروه تفاوت معنی داری بدست نیامد. در نتیجه می توان بیان کرد که حالت های فراشناختی و برخورداری از سبک اهمال کارانه در مقابل مسایل می تواند تحت تاثیر شرایط و موقعیت زندگی فرد قرار گیرد و دانش آموزانی که در مراکز شبه خانواده هستند ضعف های بیشتری در حالت های فراشناختی و اهمال کاری دارند.
فایل رایگان مقايسه عملکرد خانواده و سلامت رواني نوجوانان مبتلا به آسيب هاي اجتماعي و نوجوانان عادي | WORD
ها نیز از روشهای آماری توصیفی و از آزمون های آماری تجزیه و تحلیل واریانس یکطرفه (ANOVA و ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد عملکرد خانواده نوجوانان عادی متفاوت از نوجوانان مبتلا به آسیب های اجتماعی بود. بدین معنا که نوجوانان دارای آسیب های اجتماعی در خانواده هایی با عملکرد غیر کارآمد و مختل رشد یافته اند. همچنین نوجوانانی که در خانواده های دارای کارآمد بودند نسبت به نوجوانانی که در خانواده های ناکارآمد زندگی می کردند سلامت روانی بالاتری داشتند
فایل رایگان موانع خلاقيت و نوآوري در کسب و کارهاي جديد | WORD
nbsp; و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي nx،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد
بخشی از متن nx : سال انتشار : 1397تعداد صفحات : 10چکیده مقاله:
در این نوشتار ضمن آشنا ساختن خوانندگان با مفاهیم و مبانی خلاقیت و نوآوری ،سعی می شود جدی ترین مانع خلاقیت را برداشت ، یعنی همان نگرش غلطی که فرد فکر می کند ،خلاق نیست . سپس موضوع نوآوری و ارتباط آن با خلاقیت شرح داده میشود.
فایل رایگان مولفه هاي برنامه درسي تربيت اخلاقي از ديدگاه کانت | WORD
نماینده دیدگاه غرب ، مولفه های قابل استنباطی را بیان کرده است که می تواند مورد نظر سیاستگذاران و برنامه ریزان درسی قرار گرفته تا بتواند رشد اخلاقی فراگیران را تسهیل نماید از جمله اولویت اصلی برنامه های درسی بر تربیت انسان، پرورش بعد اخلاقی دانش آموزان، تاکید بر پرورش حافظه در برنامه های درسی، عمل گرایی بودن و تجربه محوری در برنامه های درسی، تاکید بر دروس ریاضیات در برنامه های درسی، تاکید بر نقد و نظر در برنامه های درسی و پرورش بعد دینی و معنوی دانش آموزان است .
فایل رایگان نقش ابعاد شخصيتي و هوش فرهنگي در پيش بيني سازگاري پرستاران شاغل در بخش ويژه | WORD
رفتند. یافته های به دست آمده حاکی از این است که بین ابعاد هوش فرهنگی(عامل راهبردی، عامل دانشی، عامل انگیزشی و عامل رفتاری) و ابعاد شخصیتی (برونگرایی، باز بودن به تجربه، توافق و باوجدان بودن) با سازگاری پرستاران شاغل در بخش ویژه شهر اردبیل رابطه مستقیم معنیداری وجود دارد و رابطه بین روان رنجوری با سازگاری معکوس میباشد. بنابراین میتوان نتیجه گیری کرد که افرادی که از هوش فرهنگی بالا و ویژگی شخصیتی مثبتی برخوردار هستند بهتر میتوانند با دیگران سازگاری داشته باشند.
فایل رایگان نقش ابعاد عملکرد خانواده در پيش بيني رضايت جنسي در افراد متاهل شهر تهران | WORD
عاد عملکرد خانواده نشانه رضایتمندی از عملکرد و عملکرد بالا و موثر است. ولی میان ابعاد حل مشکل، پاسخگویی عاطفی و درگیری عاطفی با رضایت جنسی رابطه ای یافت نشد. همچنین ضریب همبستگی چندگانه برای ترکیب خطی ابعاد عملکرد خانواده)حل مشکل، ارتباط، نقش ها،پاسخگویی عاطفی، درگیری عاطفی کنترل رفتار( با رضایت جنسیR=0/44 و ضریب تعیین برابر R2=0/18 بود که درسطح p<0/01 معنی دار بود همچنین بعد ارتباط عملکرد خانواده با ضریب بتای استاندارد شده 53 /.- قویترین پیش بینی کننده رضایت جنسی بود.
فایل رایگان نقش خانواده در ضرورت اهتمام به تربيت انسان به ويژه در دوران جنيني از نظرگاه قرآن و روانشناسي | WORD
اکاوی آیات در زمینه مرحله نخست رشد و تکامل یعنی دوران جنینی، تربیت صحیح و مورد نیاز در این دوران بررسی و راهکارهایی جهت اتخاذ تدابیر تربیتی مناسب برای خانواده ها در جامعه اسلامی ایرانی ارائه گردد. روش مورد استفاده در این تحقیق، توصیفی تحلیلی میباشد و گستره مطالعاتی این تحقیق شامل کلیه مدارک و اسناد پژوهشی موجود و در دسترس (اعم از کتب، مقالات، پایان نامه ها، و ...) در زمینه موضوع تحقیق است. اطلاعات مورد نیاز به شیوه کتابخانه ای و به شکل فیش برداری گردآوری شده است.
فایل رایگان نقش درس پژوهي بر تفکر انتقادي و توسعه حرفه اي معلمان | WORD
تدریس در مدارس نیازمندی هم فکری و تعامل گروهی و تفکر انتقادی و خودارزیابی از سوی معلمان و دبیران می باشد که موجب توسعه حرفه ای(مدیریت کلاس درسی، توانایی برقراری ارتباط با دانش آموزان، برنامه ریزی درسی و توانایی استفاده از فناوری آموزشی، اعتبار کیفیت تدریس، خودکارآمدی معلم،افزایش اعتمادبه نفس معلمان) می گردد که در نتیجه خروجی آن پرورش دانش آموزان مستعد و بهبود دانش آموزان دارای مشکلات یادگیری می باشد و مساله افت و شکست تحصیلی را در دانش آموزان کاهش خواهد داد.
فایل رایگان نقش شيوه هاي فرزندپروري و عزت نفس در نگرش و گرايش به ارتباط قبل از ازدواج | WORD
شان داد بین شیوهی فرزندپروری آزادگذاری با نگرش و گرایش به ارتباط قبل از ازدواج رابطه مثبت و معنادار ولی بین شیوه ی فرزند پروری اقتدار منطقی و نگرش و گرایش به ارتباط قبل از ازدواج رابطه منفی و معنادار وجود دارد. همچنین بین عزت نفس با گرایش و نگرش به ارتباط قبل از ازدواج رابطه منفی و معنادار وجود دارد. یافته های پژوهش حاضر نشان داد از طریق آموزش شیوه های فرزندپروری صحیح به والدین و راهکارهای افزایش عزتنفس میتوان نگرش و گرایش به ارتباط قبل از ازدواج را بهبود بخشید.
فایل رایگان نقش کمال گرايي و استرس ادراک شده در تعلل ورزي رفتاري | WORD
س ارزیابی تعلل ورزی لی و مان، مقیاس چند بعدی کمال گراییMPSو مقیاس استرس ادراک شده کوهن استفاده شد. نتایج تحلیل داده ها با استفاده از روش مدل یابی معادلات ساختاری نشان داد بین کمال گرایی و استرس ادراک شده را با تعلل ورزی رفتاری رابطه وجود دارد. در این راستا مدل اندازه گیری شده با مدل نظری برازش مطلوب دارد این یافته ها، تلویحات عملی برای کاهش تعلل ورزی در دانشجویان داشته و بیانگر این است که ویژگیهای شخصیتی و مهارتهای رفتاری در بروز و ظهور تعلل ورزی نقش اساسی دارند.
فایل رایگان نقش مولفه هاي برنامه درسي پنهان در افت تحصيلي فراگيران متوسطه شهر شيراز | WORD
اده استفاده گردید . نتایج گویای آن است که بین برنامه درسی پنهان با افت تحصیلی رابطه ای معکوس وجود دارد؛ به بیانی دیگ، هرچه فرد در متغیر برنامه ی درسی پنهان نمره بیشتری بگیرد، افت تحصیلی کمتری دارد و از وضعیت تحصیلی بهتری برخوردار است. همچنین بین مولفه های برنامه درسی پنهان (ساختار فیزیکی مدرسه، جو اجتماعی، روابط موجود در مدرسه، فناوری اطلاعات و ارتباطات) با افت تحصیلی رابطه وجود دارد اما بین مولفه ی مکانیسم تشویق و تنبیه با افت تحصیلی رابطه ای معنادار یافت نشد.
فایل رایگان نقش هوش اخلاقي بر دلبستگي شغلي: آزمون نقش ميانجي سرمايه اجتماعي | WORD
ی و پایایی آن نیز از طریق ضریب آلفای کرونباخ محاسبه گردید. برای تجزیه و تحلیل یافته های پژوهش از آمار توصیفی از آمار استنباطی مدل یابی معادلات ساختاری (تحلیل مسیر بسط یافته استفاده شد. نتایج حاکی از آن بود که هوش اخلاقی تاثیر مستقیمی بر سرمایه اجتماعی دارند ولی تاثیر مستقیمی بر دلبستگی شغلی ندارند. همچنین نتایج نشان داد سرمایه اجتماعی تاثیر مستقیمی بر دلبستگی شغلی دارد. اثر غیر مستقیم هوش اخلاقی بر دلبستگی شغلی با نقش میانجی سرمایه اجتماعی مثبت و معنی دار بود.