فایل رایگان گزارش کارآموزی مواد شیمیایی مورد استفاده در ساخت قطعات فلزی در صنعت خودروسازی

    —         —    

ارتباط با ما     —     لیست پایان‌نامه‌ها

... دانلود ...

بخشی از متن فایل رایگان گزارش کارآموزی مواد شیمیایی مورد استفاده در ساخت قطعات فلزی در صنعت خودروسازی :

در زیر به مختصری ازعناوین و چکیده آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است :
اولین جائی كه قطعات برای مونتاژ بدنه خودرو ها آماده می شوند سالن پرس می‌ باشد. البته تعداد محدودی از قطعات در داخل تولید می شود و بیشتر آن ها از خارج از كشور وارد می شوند برای مثال قطعات ریو از كره و قطعات زانتیا از فرانسه وارد می شوند. یك سری از فولادها نیز از فولاد مباركه اصفهان می آید.
جنس قطعات متفاوت است. مثلاً قطعات ریو و زانیتا گالوانیزه می باشند.
در این سالن برای ورقه هایی كه كشش خیلی زیادی دارند برای جلوگیری از زنگ زدن و محافظت سطح از خوردگی و یا تأثیر رطوبت و تأثیر گرما روغن محافظ می زنند.
قبلاً از روغن كشش (كرم كشش) برای جلوگیری از بریده شدن ورقه هایی استفاده می شد كه كشش خیلی زیادی را هنگام بریده شدن و سوراخ كردن آنها تحمل می كردند مثل قطعه تویی در جانبی.
اما بعداً به 2 دلیل استفاده از آن ممنوع شد:
1 – باعث آلودگی رنگ می شد
2 – بعد از این كه قطعات از كوره بیرون آمدند روی رنگ می ماند و سبب تغییر آن می شد امروزه از آب صابون استفاده می شود.
بعضی از پرس ها چند مرحله ای هستند ابتدا قطعات اضافی آنها بریده می شوند و در مرحله بعدی سوراخ های جانبی روی آن ها ایجاد می گردند.
در كل قالب سازی بسیار دشوار و هزینه بر می باشد.

سالن بدنه
در سالن بدنه جمعاً 4 قسمت كلی وجود دارد كه شامل كفی، شاتل، ساید، و كانوایر (conveyer) می شود.
در قسمت كفی، بخش كف ماشین تولید می شود سپس به قسمت شاتل منتصل می شود كه در آن محفظه موتور به كفی متصل می گردد.
در قسمت ساید هم كناره های مربوط به بدنه تهیه می شوند كه پس از آن به بخش شاتل منتقل می شوند تا همراه با سقف و گلگیرها و دیگر اجزاء همگی روی كفی سوار شوند و عملیات جوش كاری انجام گیرد و دربهای جانبی و درب موتور و درب صندوق هم نصب گردد تا سپس مرحله رگلاژ Regulat درب ها انجام شود و نهایتاً بدنه خودرو تكمیل گردد.
پس از آن روی بدنه سوهان كاری انجام می شود و پس از سنباده زدن و تأیید شدن از لحاظ كیفیت، بدنه به سالن رنگ منتقل می شود.
1 – 4 سالن بدنه جدید
مواد شیمیایی كه در سالن بدنه استفاده دارد شامل ماستیك ها Mastic سمباده ها Abrasives و گازهای مخصوص جوش كاری می شود .
1 – 1 – 4 ماستیك ها مشتمل بر سه نوع هستند :
1 – درزگیر ساخت بدنه (Mastic sealer) : كه ضد لرزش و درزگیر می باشد و صرفاً جهت درزگیری قسمت هایی كه روی هم نصب می شوند استفاده دارد.
2 – درزگیر نقطه جوش : كه در نقش آب بند و رسانای جریان برق را دارد كه استفاده آن برای قسمت هایی است كه انتظار می رود پس از جوش كاری دو قطعه ، هم جریان برق به خوبی هدایت شود و هم مانعی برای ورود آب یا هرگونه ذرات خارجی دیگر وجود داشته باشد.
3 – درزگیر نواری : این ماستیك به صورت یك چسب نواری دوطرفه عمل كرده و صرفاً جنبه چسبندگی دارد كه استفاده آن را زیر درب پارك و اتصال قطعات مربوط به بخش ساید می باشد.
3 – ماستیك های ضد لرزش nti Flutter : 3215 در بخش های مختلفی استفاده دارند كه از جمله آنها اتصال تراورزها Travers به سقف می باشد. نقش تراورزها استحكام بخشیدن به سقف جهت جلوگیری از خشدن آن می باشد.
2 – 1 – 4 سمباده ها :
سمباده هایی كه در سالن بدنه استفاده می شود شامل دو نوع است :
1 – سمباده فیبری دیسكی Abrasive Disc
2 – سمباده پشت كركی Abrasive paper Disc
هر كدام از این سنباده ها با دو درجه P100 و P80 در سالن بدنه موجود است. استفاده این سنباده ها پس از عملیات سوهان كاری است كه با توجه به اینكه در سوهان كاری خراش های زیاد و عمیقی روی بدنه ایجاد می شود باید این خراش ها برطرف شوند تا بدنه آماده برای سالن رنگ باشد برای این كار ابتدا از سنباده یا فیبری استفاده می شود كه دستگاه آن به صورت گرد Rotary ( با یك محور چرخش ) كار می كند بعد از آن سنباده پشت كركی استفاده می شود كه نرم تر بوده و خراش های بسیار كم عمق تری را ایجاد می كند دستگاه مربوط به این سنباده ها به صورت مداری (orbitaly) كار می كند یعنی دو محور چرخش دارد و به صورت بیضوی می چرخد كه این باعث صیقلی تر و صاف تر شدن سطح نسبت به سنباده قبلی می شود كه بعد از این مرحله از سنباده زدن بدنه برای رنگ شدن مناسب است.
3 – 1 – 4 گازهای جوش كه در سالن بدنه استفاده می شوند شامل 3 نوع گاز هستند :
1 – گاز CO2
2 – گاز O2 3 – گاز استیلن
گازهای O2 و استیلن برای جوش سیمهای برنجی استفاده می شوند كه سیم هایی با طول حدود 1 متر و قطر 3 میلیمتر هستند در این نوع جوش كاری از مایعی به اسم گاز فلاكس جهت روان تر شدن جوش كاری استفاده می شود. از گاز CO2 هم برای یك نوع جوشكاری دیگر استفاده می شود كه برای این جوشكاری از روغنی به اسم روغن ضد جرقه استفاده می شود.
2 – 4 تفاوت های خط تولید بدنه
از جمله تفاوت ماستیك هاست در تولید بدنه زانتیا تنها از دو نوع ماستیك استفاده می شود كه یكی نقش درزگیر و لرزه گیر را دارد و دیگری صرفاً نقش چسبندگی دارد. در این جا ماستیك هایی كه نقش آب بند و رسانا دارند و همچنین ماستیك های درزگیر نواری استفاده نمی شود . تفاوت دیگر در استفاده از سنباده هاست . در این خط علاوه بر دو سنباده پشت كركی و فیبری دیسكی دو نوع سنباده دیگر نیز استفاده می شوند :
1 – سنباده های كوچكی كه برای لبه ها استفاده می شوند.
2 – سنباده پشت پارچه ای كه با درجه P150 موجود می باشد.
این سنباده كه به صورت لرزشی كار می كند برای آخرین مرحله سنباده كاری استفاده می‌شود كه از دیگر سنباده ها نرم تر است و سطح بدنه را صاف تر و صیقلی تر می كند.
3 – 4 سالن بدنه قدیم
در این سالن نیز كلیه مراحل مانند سالن بدنه جدید می باشد با اندكی تفاوت كه یكی شامل بخش همینگ Hemming می شود كه در لب های جانبی جلو، درب های موتور و صندوق عقب در این سالن تولید می شوند. در این بخش نیز از درزگیرها استفاده در این قسمت ماستیك 3215 یا ضد لرزش است كه برای اتصال قسمت های تقویت كننده درب های موتوری و صندوق به قسمت اصلی در به كار می رود كه این كار به دو روش دستی و دستگاهی انجام می گیرد كه برای در موتوری به روش دستگاهی است یعنی 44 نازل Nozzel روی یك دستگاه سوار شده اند كه در 44 جای مختلف در موتور و هر كدام به اندازه 5 گرم از این ماستیك را می ریزند و برای در صندوق هم به روش دستی این كار انجام می گیرد یعنی ماستیك ها به وسیله یك نازل اما در جاهای مختلف زده می شوند.
همینگ درب های عقب هم در سالن جدید صورت می گیرد. از تفاوت های قابل ذكر سالن بدنه جدید و قدیم استفاده از پودر تنه كار برای روان كردن جوش برنج به جای گاز فلاكس در سالن قدیم است .
دانلود فایل رایگان گزارش کارآموزی مواد شیمیایی مورد استفاده در ساخت قطعات فلزی در صنعت خودروسازی
مواد شیمیایی مورد استفاده در ساخت قطعات فلزی در صنعت خودروسازی
فایل رایگان گزارش کارآموزی مواد شیمیایی مورد استفاده در ساخت قطعات فلزی در صنعت خودروسازی
فهرست مطالب
3 – سالن پرس
4 – سالن بدنه
1 – 4 سالن بدنه جدید
1 – 1 – 4 ماستیك ها
2 – 1 – 4 سنباده ها
3 – 1 – 4 گازهای جوش
3 – 2 – 4 سالن بدنه قدیم
5 – سالن رنگ
1 – 5 خط PT
1 – 1 – 5 مراحل مختلف PT
2 – 1 – 5 آزمایش های PT
2 – 5 خط ED
1 – 2 – 5 ته نشست آندی
2 – 2 – 5 ته نشست كاتدی
3 – 2 – 5 الترافیلتراسیون
4 – 2 – 5 آنولیت
5 – 2 – 5 آزمون رنگ های كوره ای
3– 5 سیلر و عایق زیر بدن
1 – 3 – 5 آزمون درزگیری PVC
وزن مخصوص
گرانروی
پایه ریزی
بو
رنگ
نحوه كاربرد
آزمایش رنگ
انواع تست ها
روش كاربرد دستگاه اندازه گیری دانسیته
این فایل شامل : صفحه نخست ، فایل رایگان گزارش کارآموزی مواد شیمیایی مورد استفاده در ساخت قطعات فلزی در صنعت خودروسازی
فهرست مطالب و متن اصلی می باشد که با فرمت ( word ) در اختیار شما قرار می گیرد.
(فایل قابل ویرایش است )
تعداد صفحات : 51

لینک کمکی