فایل رایگان گزارش کارآموزی مترو تهران

    —         —    

ارتباط با ما     —     لیست پایان‌نامه‌ها

... دانلود ...

بخشی از متن فایل رایگان گزارش کارآموزی مترو تهران :

دانلود گزارش کارآموزی در قسمتهای مختلف خطوط در حال كار مترو در تهران
در زیر به مختصری ازعناوین و چکیده آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است :
فایل رایگان گزارش کارآموزی مترو تهران
فهرست مطالب
فصل اول: آشنایی با مکان کارآموزی
- جغرافیا
--: مکان شهر تهران
--: تهران و آب و هوای آن :
--: توپوگرافی پهنه‌ی تهران :
-- : جریان اقلیمی در فضای تهران
-- : مناطق مسکونی
-- : راههای ارتباطی
--: صنعت
-- : کشاورزی
--: رودخانه‌ها
-) زمین شناسی :
--: موقعیت زمین شناسی تهران
--: موقعیت تکتونیکی تهران
--: زمین شناسی گستره‌ی تهران
الف )‌سازند آبرفتی هزار دره
ب) سازند آبرفتی ناهمگن شمال تهران
ج) سازند آبرفتی تهران
-- دلایل ساخت مترو
-) تاریخچه‌ی احداث مترو درجهان
-) تاریخچه متروی تهران
-) تفاوت‌های متروی تهران با متروی کرج
-) کلیاتی در مورد متروی تهران
-) تاسیسات مکان کارآموزی
فصل دوم: ارزیابی بخش‌های مرتبط با رشته‌ی علمی کارآموزی
-)ایمنی
اقدامات پیشگیرانه
-) تهویه
-) سیستم نگهداری :
-) روشهای حفاری تونل‌؛
-) آبکشی
-) سیستم روشنایی ؛
-) هوای فشرده
-) ژئوتکنیک
--: بررسی‌های زمین شناسی
--: بررسی های ژئوتکنیکی :
--:بررسی‌های نقشه برداری
- روشهای حفاری تونل توسط TBM 43
2-9-1: مفاهیم اساسی در خصوص ماشین حفاری TBM و ماشین پشتیبان SM: 43
2-9-2: انواع ماشین‌های سپردار :
--: محیط پیرامون پروژه :
-- کارکرد TBM و طبقه بندی توده سنگ ؛
--) استفاده از ماشین حفار شیلد ؛‌
-- ) استفاده از روش اتریشی :
--) ماشین حفار Zokor 53
2-10 مدیریت پشتیبانی و نگهداری خطوط
--) مدیریت پشتیبانی و نگهداری خطوط
مدیریت پشتیبانی و نگهداری خطوط
مدیریت پشتیبانی و نگهداری خطوط
--)آشنایی با نحوه و روند برآورد میزان هزینه تعمیر و نگهداری خطوط ریلی (متروی تهران)
ضرایب پیمان:
دستگاه نظارت :
-- ) خدمات تعمیر ونگهداری شبکه خطوط و سوزن ها :
تعهدات پیمانکار
شرح خدمات فنی پیمانکار
بخشی از تعهدات کارفرما
شرح خدمات دستگاه نظارت
خدمات بازرسی فنی خطوط و سوزن
خدمات تعمیرات و نگهداری شبکه خطوط و سوزن
برنامه بازرسی خطوط
برنامه بازرسی نقاط تلاقی
روغن کاری سوزن ها
نقاط تلاقی خطوط – گزارش بازرسی
--) نمونه ای ازنمودار فعالیت چندگانه(MAC) 83
انواع روش های حفاری تونل متروی تهران :
موقعیت گریس پمپهای داخل تونل :
- معرفی ماشین آلات وتعمیرونگهداری خطوط ریلی
دستگاه اندازه گیر خط
--) دستگاه اندازه گیر خط مدل EM 50 94
2-11-3) ماشین زیرکوب مدل – SPLIT HEAD 102
2-11-4) ماشین رگلاتور بالاست مدل PBR 400U – RS 110
2-12) بررسی انواع روشهای عملی جهت جلوگیری از سایش در قوس های تنگ
فصل سوم آزمون ‌آموخته‌ها ،‌نتایج و منابع
-) آزمون آموخته‌ها :
-) نتیجه گیری و پیشنهادات :
فایل رایگان گزارش کارآموزی مترو تهران
فهرست منابع:
شکل ماشین آلات


مقدمه :

امروزه صنعت حمل و نقل ریلی به علت مقرون به صرفه بودن و آلایندگی كمتر محیط زیست به عنوان یكی از راهكارهای اساسی برای جابجایی و انتقال بار و مسافر در دنیا به شمار می رود. در این میان علی رغم پیشرفت فنی و تكنولوژیكی و به وجود آمدن خطوط مغناطیسی ، خطوط ریلی به خاطر اقتصادی و سهل الوصول بودن و همچنین قابلیت اجرای آسان نسبت به انواع دیگر همواره مد نظر قرار گرفته است.از دیگر دلایل گرایش به این سیستم ایمنی بالای بار و مسافر می باشد.

پیش از اینكه یك فضای زیر زمینی در دل سنگ ایجاد گردد در هر نقطه از این مقطع به حالت بكر و دست نخورده در حال تعادل می‌باشد . هنگامی كه یك فضای زیر زمینی مانند یك تونل در داخل توده ی سنگ حفر می‌شود لایه توده سنگهای همجوار آن تونل دیگر به حالت اولیه نخواهد بود زیرا :

1- سنگهای سقف تونل تكیه گاه زیرین خود را از دست داده‌اند .

2- سنگهای تحتانی (‌كف تونل ) دیگر تحت بار داده از بالا قرار نخواهند داشت و بنابراین در سنگهای محیطی تمایل به تغییر شكل به سمت داخل پیدا خواهد شد و زمان ریزش سنگها یعنی زمان ایستایی به خواص سنگ و شرایط محلی دارد .

نگهداری عبارت از عملی است كه رفتار توده ی سنگ را در انتقال از یك حالت تعادلی به حالت تعادلی دیگر مورد مطالعه قرار می‌دهد . این علم زمینه لازم برای طراحی اقتصادی و ایمنی سیستم نگهداری به منظور جلوگیری از ریزش یا گسیختگی سقف –كف و یا دیواره‌های جانبی را فراهم می آورد . ساده‌ترین راه برای حفظ تعادل اولیه ساختمان عبارت است از قرار دادن یك وسیله‌ی نگهداری محكم بلافاصله بعد از حفاری به نحوی كه امكان هر گونه تغییر شكل از سنگهای جانبی سلب گردد.

از سوی دیگر می‌توان وسایل نگهداری قابل انعطاف كه در برابر تغییر شكل سنگهای جانبی مقاومت نشان نداده ‌و امكان جابجایی را به طور مداوم فراهم می‌كنند به كار گرفت .

ما بین این دو حد انواع بیشماری از سیستم‌های نگهداری وجود دارد كه هر كدام یك حالت جدید تعادلی برای سیستم ایجاد می‌كند . بنابراین مسئله سیستم نگهداری عبارت خواهد بود از :"تعیین بهترین روش سیستم نگهداری از نظر ایمنی و اقتصادی"

شرایط زمین از نظر زمین شناسان روابط عملی و اجرایی تونل روش ساخت و نوع پوشش تونل را تعیین می‌كند . طراحی باید مطمئن‌ترین و ایمنی‌ترین پوشش تونل با هزینه كمتر برای نگهداری و بیشترین دوام را انتخاب كند .

در این مجموعه سعی شده است تا با قسمتهای مختلف خطوط در حال كار مترو كه در آینده‌ای نزدیك به پایان می‌رسد آشنا شویم .

در این دوره سعی بر آن بوده است تا در كنار آشنایی با فعالیتهای بخش پشتیبانی و نگهداری خطوط مترو، با توجه به اهمیت جلوگیری از كاهش ضریب ایمنی مجموعه خطوط پر سرعت و پرتردد به بررسی روشهای علمی و عملی جهت كنترل عوامل تخریبی در روسازی پرداخته شود .

فصل اول

آشنایی با مكان كارآموزی

شكل 1-1 نقشه كلی خطوط متروی تهران



1-1 جغرافیا

1-1-1 : موقعیت جغرافیایی تهران :

منطقه تهران در پهنه‌ای بین 2 وادی كوه و كویر و دامنه‌ی جنوبی البرز گسترده شده است . پهنه‌ی تهران از سمت جنوب و جنوب غربی به دشتهای هموار شهریار و ورامین گسترده شده است واز سمت شمال و شرق به وسیله‌ی كوهستان محصور گردیده است . حد طبیعی فضای جغرافیایی پهنه‌ی تهران هم در كوه و هم در دشت به وسیله‌ی 2 رودخانه‌ی جاجرود و كرج مشخص گردیده است .

این دو رودخانه كوههای البرز مركزی را در دیواره‌ی شمالی فضای تهران به طور عمیق بریده و به سه قسمت جدا از هم تقسیم می‌كنند . البته كانون سرچشمه هر دو رودخانه از كوهستان " خرسنگ كوه " است كه دیزین و شمشك در دو سوی آن قرار دارند شاخه‌های این 2 رود از توچال ،‌دماوند ،‌شهرستانك ،‌میگون ،‌آهار ، گچسر و ارنگه سرچشمه می‌گیرند .

دشتهای ورامین و شهریار از آبرفت این دو رودخانه تشكیل یافته و مزارع و باغات آنها به وسیله این 2 رود آبیاری می‌شوند این دو رودخانه در نزدیكی ورامین به یكدیگر ملحق شده و به سوی " مسیله "دریاچه‌ی فصلی واقع در كویر نمك در جنوب تهران جاری می‌شوند .

1-1-2: مكان شهر تهران

موضع و مكان شهرها ، نخستین و موثرترین عامل در ساخت و بافت فیزیكی و در شكل و سیمای خارجی آنهاست . ایمنی ،‌دفاع جنگی سلامت و فضای اقلیمی ، جذابیت و مطلوبیت محیطی ، وضعیت زیستی ،‌ چگونگی فضای سبز و جنگلها و عوامل موثر در هر كدام از عوامل ذكر شده وابسته به موضع و مكان شهر می‌باشد . چه بسیار شهرهایی كه به علت دلگشایی مكان و مطلوبیت فضای طبیعی و محیطی"ملك سلیمان" و چه بسیار شهرهایی كه به وسیله‌ی خشونت هوا و دلتنگی فضا به" زندان اسكندر" معروفند . مكان و موضع شهرها با موقعیت عمومی آنها در یك منطقه یا كشور فرق می‌كند . مكان شهرها مربوط به ویژگی‌های فضای طبیعی و محیط زیستی آنهاست. به عنوان مثال شهری در دلتا یا دهانه‌ی رودخانه‌ای استوار است

(‌ونیز و آبادان ) یا شهری در تنگه‌ی كوهستان قرار گرفته است (‌ماكو) یا برشیب بلند پایه‌ی كوه (‌ماسوله ) و یا بر دشت وسیع و همواری آرمیده ( نیشابور) و یا بر پوزه‌ی خلیج فارس ( بوشهر ) و دهانه‌ی مرداب ( انزلی ) قرار گرفته است این مكانها و توپوگرافی آنها همواره بر كیفیت زیستی محیطی موثرند برساختار و سیمای شهرها نیز موثرند.
این فایل شامل : صفحه نخست ، فایل رایگان گزارش کارآموزی مترو تهران
فهرست مطالب و متن اصلی می باشد که با فرمت ( word ) در اختیار شما قرار می گیرد.
(فایل قابل ویرایش است )
تعداد صفحات : 128

لینک کمکی