فایل رایگان مقايسه عوامل مؤثر در اثربخشي تبليغات تجاري از ديد مردم و متخصصان تبليغات | WORD
ؤثر از دیدگاه مردم و متخصصان تبلیغات، متخصصان استفاده از بیل بورد و رنگهای مرتبط (05/0p < )، انیمیشن کارتونی، اطلاعرسانی از جوایز و گواهینامه و پخش بهصورت زیرنویس (01/0p < ) را در تبلیغات مؤثرتر از دیدگاه مردم در این زمینهها دانسته و در مقابل مردم؛ استفاده از تصاویر زنان و کودکان، توجه به امنیت، اطلاعرسانی از قیمت، مزایا و پیشینه، گویشها و اصطلاحات متداول، ضربالمثلها و شعار تبلیغاتی مطلوب (01/0p < ) را مؤثرتر از دیدگاه متخصصان در این موارد میدانند.
فایل رایگان پيشبيني مؤلفههاي کيفيت زندگي کاري از طريق مؤلفههاي فضايل سازماني ادراکشده در کارکنان يک سازمان دولتي | WORD
ل سازمانی، به ترتیب خوشبینی (21/0 = β)، محبت و همدلی (16/0 = β)، صداقت (26/0 = β) و بخشش (2/0 = β) پیشبینیکننده نیاز به بقاء، خوشبینی (18/0 = β)، اعتماد (23/0 = β)، محبت و همدلی (18/0 = β) و صداقت (22/0 = β) پیشبینیکننده نیاز به تعلق و خوشبینی (17/0 = β)، اعتماد (26/0 = β)، صداقت (26/0 = β) و بخشش (19/0 = β) پیشبینیکننده نیاز به دانش هستند. درمجموع نتایج این پژوهش نشان داد با ارتقاء سطح فضایل سازمانی، میتوان کیفیت زندگی کاری کارکنان را بالا برد.
فایل رایگان بررسي تأثير مداخلات بهنگام روانشناختي و آموزشي خانوادهمحور بر ميزان مهارتهاي شناختي و اجتماعي کودکان اتيسم | WORD
وه در اثربخشی مداخلات بهنگام روانشناختی و آموزشی خانوادهمحور بر میزان رشد شناختی و اجتماعی کودکان اتیسم اثر تعاملی وجود ندارد. همچنین نتایج نشان داد که تفاوت بین عملکرد دو گروه آزمایش و کنترل در متغیر مهارتهای شناختی (0001/0>p) و اجتماعی (0001/0>P) معنیدار است. بنابراین با توجه به نتایج به دست آمده میتوان چنین نتیجه گرفت که مداخلات بهنگام روانشناختی و آموزشی خانوادهمحور بر رشد مهارتهای شناختی و اجتماعی کودکان اتیسم زیر 5 سال تأثیر مثبت دارد.
فایل رایگان مقايسه ابعاد نظريه ذهن در کودکان مبتلا به اوتيسم و عادي 5 تا 10 سال شهر اصفهان | WORD
عتبار آن در حد مطلوبی گزارش شده است، استفاده گردید. دادههای بهدست آمده با استفاده از روش آماری تحلیل واریانس تجزیه و تحلیل شد. نتایج نشان داد که کودکان مبتلا به اوتیسم در کل آزمون و همچنین سطوح خردهآزمونهای نظری ذهن نمرات پایینتری را نسبت به کودکان عادی کسب کردند و تفاوت معناداری بین دو گروه (001/0 P < ) وجود داشت. بنابراین میتوان گفت که کودکان مبتلا به اوتیسم محرکهای پیرامون را به گونههایی متفاوت از کودکان عادی مورد توجه و تفسیر قرار میدهند
فایل رایگان اثربخشي هنردرماني گروهي بيانگر بر کاهش مشکلات درونيسازي و برونيسازي کودکان بدسرپرست | WORD
هها از فهرست رفتاری کودک آخنباخ استفاده شد. نتایج آزمون تحلیل کوواریانس نشان داد آزمودنیهای گروه آزمایش در مقایسه با گروه گواه کاهش معناداری در مشکلات درونیسازی شده شامل تحریکپذیری، اضطراب/ افسردگی، گوشهگیری و نشانههای بدنی و همچنین مشکلات برونیسازی شده شامل پرخاشگری داشتند. با توجه به یافتههای پژوهش، به نظر میرسد هنردرمانی بتواند بهعنوان روشی مؤثر و کارآمد در کاهش مشکلات رفتاری هیجانی کودکان بدسرپرست در مداخلات به کار گرفته شود.
فایل رایگان ساخت، رواسازي، اعتباريابي و هنجاريابي نرمافزار مقياس بينالمللي عملکردي لايتر براي کودکان 3 تا 6 سال شهر اصفهان | WORD
و 1 ماه تا 4 سال و 5 ماه 75/0و برای سنین 4 سال و 6 ماه تا 6 سال و 9 ماه 83/0 به دست آمد. ضریب همبستگی نرمافزار مقیاس بینالمللی عملکردی لایتر و مقیاس واینلند مثبت و معنیدار بود (61/0=r). ضرایب همبستگی بین هوشآزمای استنفورد- بینه و نرمافزار مقیاس بینالمللی عملکردی لایتر در خرده مقیاس کلامی برابر با (34/0=r) و در خردهمقیاس غیرکلامی برابر با (75/0=r) بود. نتیجه اینکه نرمافزار مقیاس بینالمللی عملکردی لایتر، ابزاری روا و پایا برای انجام ارزیابی هوشی کودکان است.
فایل رایگان مقايس? توانايي نظريه ذهن بين کودکان ناشنوا و شنواي 9 تا 11 سال | WORD
ی نظری ذهن، با کنترل متغیر هوش عملی تفاوت معناداری وجود دارد (01/0 P < ). به بیان دیگر، دانشآموزان ناشنوا در مقایسه با دانشآموزان شنوا، توانایی نظری ذهن کمتری دارند. همچنین، مقایس نظری ذهن میان دانشآموزان ناشنوای با والدین ناشنوا و دانشآموزان ناشنوای با والدین شنوا، نشاندهند بالاتر بودن میانگین نظری ذهن در ناشنوایان والد ناشنوا نسبت به ناشنوایان والد شنوا بود (01/0 P < ). بین دختران و پسران ناشنوا و شنوا در نظری ذهن تفاوت معنادار مشاهده گردید (01/0 P < ).
فایل رایگان اثربخشي آموزش مهارتهاي ارتباطي بر کارايي خانواده در زوجين مراجعهکننده به مرکز بهزيستي شهر اهواز | WORD
ش مهارتهای ارتباطی)، فقط بر روی گرو 5 آزمایش و در 7 جلسه ارائه گردید و پس از اتمام برنامه، پسآزمون روی هر دو گروه اجرا شد. سپس دادهها با استفاده از تحلیل واریانس چند متغیری مانوا مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و سطح معناداری در این تحقیق 05/0 میباشد. نتایج این پژوهش نشان میدهد که: آموزش مهارتهای ارتباطی موجب افزایش کارایی خانواده در مقولههای حل مشکل، ارتباط، نقشها، همراهی عاطفی، آمیزش عاطفی، کنترل رفتار و عملکرد کلی خانواده در گروه آزمایش شده است.
فایل رایگان مقايس? ويژگيهاي شخصيتي بيماران مبتلا به نشانگان رود? تحريکپذير با افراد سالم شهر شيراز | WORD
و مجذور کای تجزیه و تحلیل گردید. یافتهها نشان داد که بیماران IBS بهطور معناداری از روانرنجورخویی بیشتر و برونگرایی کمتری نسبت به افراد سالم برخوردار بودند (01/0 P < ) ، اما بین دو گروه در متغیرهای گشودگی، دلپذیر بودن و با وجدان بودن تفاوت معناداری مشاهده نشد. همچنین مشخص شد که از بین متغیرهای جمعیتشناختی سه متغیر؛ ترتیب تولد، وضعیت تأهل و سن با بیماری IBS رابط معنادار دارند ( 05/0 P < ). به نظر میرسد ویژگیهای شخصیتی نقش مهمی در شدت و تداوم علایم IBS دارند.
فایل رایگان بررسي نقش ويژگيهاي شخصيت در پيشبيني نشانگان وانمودگرايي و افسردگي در نوجوانان دختر بزهکار | WORD
کلانس (1978) و پرسشنام افسردگی بک (1990) بود. دادهها با استفاده از نرمافزار SPSS تحلیل شدند و سطح معنیداری (001/0≥P ) در نظر گرفته شد. نتایج حاصل از تحلیل رگرسیون گام به گام نشان داد که روانرنجورخویی، برونگرایی و وظیفهشناسی در پیشبینی وانمودگرایی و روانرنجورخویی و برونگرایی در پیشبینی افسردگی نقش دارند. با استفاده از ویژگیهای شخصیتی نوجوانان بزهکار میتوان وانمودگرایی و افسردگی را در ایشان پیشبینی و از ابتلای آنان به این موارد پیشگیری کرد.
فایل رایگان تحليل محتواي کتاب تعليمات اجتماعي ششم بر اساس مؤلفههاي سند تحول بنيادين (هويت ملي، اخلاق، آداب و مهارتهاي زندگي ) | WORD
ه اخلاق در نظام اجتماعی پرداخته است. در تحلیل محتوا، از میان مقولههای هویت ملی به ویژگیهای جغرافیایی با (23 % ) بیشترین توجه و به نماد ملی و اسطوره ملی به ترتیب با (5/15% و 07%) کمترین توجه شده است. از میان مقولههای آداب و مهارتهای زندگی به تصمیم گیری بیشترین توجه (49%) و به تفکر انتقادی ومقابله با استرس با (06% و 5% ) درصد به ترتیب کمترین توجه شده است. از میان مقولههای اخلاق در نظام اجتماعی به میهن دوستی بیشترین توجه (32%) و به عدالت جویی (13%) کمترین توجه شده است.
فایل رایگان آسيب شناسي برنامه درسي شيمي در دوره متوسطه با استفاده از تکنيک دلفي | WORD
در نهایت، فرایند تدوین دروس، محتوا، روش، فضای آزمایشگاهی و مشکلات اجرایی به عنوان مهمترین مشکلات برنامه درسی شیمی در دوره متوسطه شناسایی شد که محتوا با میانگین رتبه بندی 86/3 بالاترین و مشکلات اجرایی و فرآیند تدوین دروس با 50/2 پایین ترین رتبه آسیبها را به خود اختصاص دادند. همچنین کتابهای شیمی مقطع متوسطه شامل مشکلات فراوانی است که یک نگاه آسیب شناسانه به این درس، مسئوولان را موظف میدارد تا در راستای باز بینی مجدد این برنامه گامهای اساسی بردارند.
فایل رایگان آسيبشناسي روشهاي تدريس در فرايند ياددهي و يادگيري از ديدگاه دبيران و دانشآموزان دبيرستانهاي شهر اصفهان | WORD
سخهای خودانگیخته دانشآموزان» و «عدم توجه به علایق دانشآموزان» میدانند. همچنین دیگر یافتهها نشان داد که بین دیدگاه دبیران و دانشآموزان در خصوص آسیبها تفاوت معنادار وجود دارد. بین دیدگاه دبیران بر اساس جنسیت و سابقه تحصیلی نیز تفاوت معنادار بود؛ اما بر اساس مدرک تحصیلی تفاوت معناداری مشاهده نشد. همچنین، بین دیدگاه دانشآموزان بر اساس رشته تحصیلی و ناحیه تحصیلی تفاوت معنادار بود؛ اما بر اساس جنسیت و پایه تحصیلی تفاوتی مشاهده نشد.
فایل رایگان تأثير برنامههاي درسي اوقات فراغت بر مهارتهاي فراغتي دانشآموزان پسر دوره متوسطه شهر مشهـد | WORD
ی و خودنظم جویی) را مورد سنجش قرار میداد. روایی این ابزار از طریق روایی محتوایی و پایایی آن از روش آلفای کرونباخ 76/، مورد تأیید قرار گرفت. برای پاسخ سؤالات پژوهش از آزمون t همبسته آزمون تحلیل کوواریانس استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که برنامههای درسی اوقات فراغت، مهارتهای فراغتی دانشآموزان را به طور معناداری افزایش داده است (000/0 (p < به عبارت دیگر، میتوان گفت که برنامههای درسی اوقات فراغت، بر مهارتهای فراغتی دانشآموزان اثرگذار بوده است.
فایل رایگان بررسي نقش آموزشهاي پس از سواد در ارتقاي سطح آگاهيهاي زنان و دختران نو سواد بزرگسال روستايي | WORD
ایایی ابزار پژوهش، به ترتیب تاو کندال و ضریب آلفای کرانباخ مورد استفاده قرار گرفت که سؤالات مربوط به فرضیهی 3و 5 در سطح 01/0 و سؤالات مربوط به دیگر فرضیهها در سطح 05/0معنادار بود و پایایی کل پرسشنامه 88./ مشخص شد. نتایج پژوهش نشان میدهد که میان فراگیرانی که آموزشهای پس از سواد را دریافت کردهاند با سوادآموزانی که این آموزشها را دریافت نکردهاند در مؤلفههای بهداشت، پیشگیری از بیماریها، تربیت فرزند، مسائل دینی و اعتقادی تفاوت معناداری وجود دارد.
فایل رایگان ارائه مسير نماهاي نظام آموزشي فني وحرفه اي متوسطه ايران | WORD
رزی، ارتباط معلمان با شرکتها و ادامه همکاری و فعالیت زیر نظر یک استاد کار مجرب و ارزشیابی با استفاده از ابزار متنوع، انواع متعدد (پایانی ، تکوینی، مستمر)، توجه به حیطه عاطفی، اخلاق حرفهای و ارزشیابی گروهی در این کشورها مورد نظر قرار گرفته است. به منظور بهبود وضعیت نظام آموزشی فنی و حرفهای کشور عزیزمان میتوانیم با الگوگیری از موفقیتهای کشورهای پیشرفته و کاربست الگوها و رویکردهای آموزشی مناسب آنها، وضعیت کارآفرینی دانش آموختگان را ارتقا دهیم.
فایل رایگان تأثير آموزش مبتني بر مغز در ميزان يادگيري و آمادگي زباني نوآموزان دورة پيشدبستاني | WORD
ز (نور، تغذیه، اکسیژن، رنگ، موسیقی و آب) تغییر یافت. سپس در گروه آزمایش، آموزشها با توجه به اصول برنامه درسی مبتنی بر مغز به مدت 4 ماه ارائه شد. برای هر دو گروه پیشآزمون و پسآزمونی با توجه به محتوای فعالیتهای در نظر گرفته شده در دوره پیشدبستانی اجرا شد. دادههای پژوهش با استفاده از آزمون کوواریانس و تی (t) تحلیل شد. یافتهها حاکی از آن بود که آموزش مبتنی بر مغز بر افزایش میزان یادگیری و پایداری یادگیری و نیز آمادگی زبانی آنان تأثیر معنیدار دارد.
فایل رایگان بررسي موانع و مشکلات دوره هاي آموزشي ترويج کشاورزي از ديدگاه کشاورزان شرکت کننده در دوره هاي ترويج شهرستان دزفول | WORD
فاده شد. نتایج بهدست آمده نشان داد که از نظر کشاورزان شرکتکننده، این دورهها با موانع و مشکلاتی از قبیل؛ استفاد کم از مروجین باتجربه و آگاه نسبت به مسائل روز کشاورزی، استفاد کم مروجین از وسایل آموزشی و کمکآموزشی، تناسب نداشتن زمانی دورههای برگزار شده با شرایط زمانی کشاورزان، دسترسی نداشتن کشاورزان به محتوای آموزشی دورهها در قالب جزوههای آموزشی و سیدی، تناسب نداشتن محتوای ارائه شده در دورهها با نیازهای آموزشی کشاورزان، روبهرو بودند.
فایل رایگان تأثير راهبردهاي فراشناختي بر حل مسائل رياضي در دانشآموزان دوره اول دبيرستان شهر يزد | WORD
شرکت کرده بودند به طور معناداری بیشتر از میانگین گروه کنترل بود. (P < 0/05). همچنین مقایسه بین دانشآموزان دختر و پسر و میانگین نمرههای آنها نشان داد که آموزش فراشناخت برای هر دو گروه دارای تأثیری یکسانی بوده است و تفاوت معناداری مشاهده نشد . (P>0/05) در مجموع، این مطالعه نشان میدهد که آموزش فراشناخت و رویکردهای آن بر قابلیت حل مسأله دانشآموزان دارای تأثیر مثبتی است و این فعالیتهای فراشناختی باعث ترغیب و تشویق دانشآموزان به یادگیری ریاضی میشود.
فایل رایگان علل گرايش به آموزش در خانه از نظر والدين کودکان آموزش ديده در خانه: مطالعه کيفي تجربيات والدين | WORD
لی بودن جای آموزشهای اخلاقی و ارزشهای انسانی در برنامههای درسی مدارس و تجربیات آموزشی والدین و احساس مسؤولیت والدین اشاره شده است. در مورد عوامل آموزشی و پداگوژیکی گرایش به آموزش در خانه، نارضایتی از برنامههای درسی، روشهای آموزشی در مدارس و استقلال در یادگیری، توجه به علایق و نیازهای کودک، پویایی روش و فرصت آموزش متقابل در آموزش در خانه بیان شد. تمرکزگرایی و سیاست زدگی آموزشی نیز نیز به عنوان خط مشیهای سیاسی مؤثر در آموزش در خانه ذکر گردید.
فایل رایگان تحليل جايگاه سازنده گرايي به عنوان رويکرد نوين يادگيري درکتابهاي درسي دوره ابتدايي | WORD
ای دوره ابتدایی؛ شامل 36 جلد کتاب در سال تحصیلی 1388 ـ 1387 و نمونه آماری این پژوهش شامل 31 جلد و 7 عنوان فارسی (بخوانیم)، فارسی (بنویسیم)، علوم، هدیههای آسمانی، هدیههای آسمانی (کتاب کار)، قرآن و تعلیمات اجتماعی است. نتایج حاصل ازتجزیه و تحلیل دادهها نشان میدهد که به مؤلفه تعامل گروهی بیش از سایر مؤلفهها توجه شده و کمترین میزان توجه و اهمیت مربوط به مؤلفههای توجه به محیط فیزیکی یادگیری و توجه به ارزشیابی به عنوان ابزاری جهت بهبود فرآیندیادگیری است.
فایل رایگان تأثير الگوي کاوشگري بر تفکر انتقادي و نگرش دانشآموزان نسبت به کتاب درسي علوم تجربي در دوره ابتدايي | WORD
لی بودن جای آموزشهای اخلاقی و ارزشهای انسانی در برنامههای درسی مدارس و تجربیات آموزشی والدین و احساس مسؤولیت والدین اشاره شده است. در مورد عوامل آموزشی و پداگوژیکی گرایش به آموزش در خانه، نارضایتی از برنامههای درسی، روشهای آموزشی در مدارس و استقلال در یادگیری، توجه به علایق و نیازهای کودک، پویایی روش و فرصت آموزش متقابل در آموزش در خانه بیان شد. تمرکزگرایی و سیاست زدگی آموزشی نیز نیز به عنوان خط مشیهای سیاسی مؤثر در آموزش در خانه ذکر گردید.
فایل رایگان عوامل بازدارنده و راهبردهاي به کارگيري شبکه اجتماعي براي تدريس و يادگيري مؤثر در آموزش | WORD
ظری به دست آمد، مهمترین موانع به ترتیب اهمیت، نبود امکانات فنی مناسب، عدم زیر ساختهای آموزشی و شناخت ناکافی اساتید به دست آمد و مبتنی بر آن راهبردهای سه گانهای تدوین شد که از میان این راهبردها کسب مهارتهای فنی مهمترین راهبرد و برقراری تعامل پویا در تدریس و مهارتهای شناختی مرتبط با شبکه اجتماعی در اولویت دوم و سوم قرار داشت. در پرتو شناسایی موانع و راهبردهای به کار گیری شبکه اجتماعی در آموزش میتوان به بهبود مهارتهای تدریس و یادگیری دست یافت.
فایل رایگان بررسي علل افزايش ورود زنان به دورههاي کارشناسي ارشد از منظر تمايلات شغلي افراد و ميزان برآورده شدن آن از طريق برنامههاي درسي دورهها | WORD
گر معنادار نبودن عامل دستیابی به شغل در ورود به دوره کارشناسی ارشد بوده اما نتایج مصاحبه با یافتههای پرسشنامه همسو نیست. همچنین یافتهها نشان داد که دانشجویان با وضعیت اقتصادی ضعیف بیشتر از دانشجویان با شرایط اقتصادی خوب تمایل داشتند که با هدف دستیابی به شغل ادامه تحصیل دهند. نتایج کمی در رابطه با میزان برآورده شدن انتظارات از طریق برنامه درسی نشانگر آن بوده که برنامه درسی انتظارهای دانشجویان را برآورده نکرده است که با نتایج مصاحبهها همسو است.
فایل رایگان تأثير روش آموزش علوم مبتني بر پژوهش بر پيشرفت تحصيلي و مهارت حل مسئله دانشآموزان پايه ششم ابتدايي ناحيه يک شهر يزد | WORD
ر متخصصان تأیید شد و برای تعیین محاسبه پایایی آزمون از ضریب پایایی مصحح استفاده شد که مقدار پایایی آن 87/0 به دست آمد. دادهها با استفاده از نرمافزار آماری SPSS19 و آزمون تحلیل کوواریانس و آزمون t، مورد تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان داد که در سطح اطمینان 95 درصد، روش آموزش علوم مبتنی بر پژوهش بر مؤلفههای پیشرفت تحصیلی، مهارت حل مسئله، اعتماد به حل مسائل و کنترل شخصی تأثیر معنادار داشته و بر مؤلفه سبک گرایش - اجتناب دانشآموزان تأثیر معناداری نداشته است.
فایل رایگان مقايسه انگيزش تحصيلي و کيفيت زندگي دانشآموزان پسر مشمول ارزشيابي توصيفي با ارزشيابي سنتي | WORD
ده شده است. نتایج نشان داد که بین انگیزش تحصیلی دانشآموزانی که با ارزشیابی کیفی ـ توصیفی سنجش میشوند با دانشآموزانی که با تحت سنجش ارزشیابی سنتی سنجش بودند، تفاوت معناداری مشاهده نشد (115/ 0P=، 585/1-=t). بین کیفیت زندگی در مدرسه دانشآموزانی که با ارزشیابی کیفی ـ توصیفی سنجش میشوند با دانشآموزانی که تحت سنجش با ارزشیابی سنتی بودند، تفاوت معناداری مشاهده نشد (750/0P=، 318/0=t). بین کیفیت زندگی و انگیزش تحصیلی دانشآموزان رابطه مستقیم و معناداری وجود دارد
فایل رایگان تحليل محتواي کتابهاي درسي علوم تجربي دوره ابتدايي از لحاظ ميزان پرداختن به انواع پرسشهاي درسي | WORD
رسی علوم تجربی سال سوم و چهارم ابتدایی، سؤالهای همگرا و عملی، بیشترین فراوانی و سؤال نتیجه مدار، کمترین فراوانی را دارا هستند. در کتاب درسی علوم تجربی سال پنجم ابتدایی، سؤالهای همگرا و موضوع محور، بیشترین فراوانی و سؤالهای نتیجه مدار و پیشبین، کمترین فراوانی را دارا هستند. همچنین نتایج آزمون خی دو نشان داد که بین مقادیر مشاهده شده و مورد انتظار در انواع سؤالهای درسی در کلیه کتابهای درسی علوم تجربی دوره ابتدایی، تفاوت معنادار وجود دارد.
فایل رایگان مباني پداگوژيکي آموزش از دور و نظريههاي آن | WORD
رایی، چون یادگیرنده خود مفسر، سازنده وتولید کننده دانش در قالب چارچوبهای استاندارد است، به عنوان مبانی پداگوژیکی آموزش از دور در نظر گرفته میشود. علاوه بر این، به منظور اینکه آموزش از دور به نظریه علمی تبدیل شود، باید دارای نظریه پردازی خاص خود باشد. مهم ترین نظریههای علمی حوزه آموزش از دور عبارتند از: نظریه استقلال عمل یادگیرنده ویدمیر، صنعتی شدن آموزش پیترز، تعامل آموزشی شش گانه هالمبرگ، فاصله تراکنشی مور و نظریه کنترل گریسون و مایرا بینتون.
فایل رایگان بررسي نقش نظام آموزش از دور برتوسعه منابع انساني در دانشگاه پيام نور (ايران) | WORD
معنادار میان آنهاست. نتیجه نهایی لیزرل نیز نمایان ساخت که آموزش از دور بر توسعه دانش، نگرش،مهارت و رفتار دانشجویان به عنوان مؤلفههای توسعه منابع انسانی در دانشگاه پیام نور تأثیرگذار است. زیرا نسبت خی دو به درجه آزادی 23/1 کوچکتر از 3، میزان RMSEA 0033/.کوچکتر از سطح استاندارد 01/.، میزانP- value 321/. بزرگتر از سطح استاندارد 05/.، میزان GFI 97/. و AGFI 93/. بزرگتر از 90/. به دست آمد که نشان از برازش خوب مدل و بیان کننده رابطه علی بین آموزش از دور و توسعه منابع انسانی است.
فایل رایگان بررسي تطبيقي و تحليلي نظام آموزش عالي از راه دوردر کشورهاي انگلستان، هند و ايران | WORD
داز آموزش عالی از راه دور به دلیل بالا بردن قدرت انتخاب فراگیران، ارتقای جامعیت و ابتکار عمل و توان اثرگذاری نظام آموزش از راه دور در کشورمان به ضرورت رویکرد تلفیقی در تکنیکها و روشهای آموزش از راه دور و همچنین توجه به اصول و رویکردهای اساسی این نظام که دانشجو محوری و تأکید بر تفاوتهای فردی در طراحی آموزشی دارد و عدم محدودیت زمان و مکان به ویژه زمانی که در اندیشه استقرار نظام آموزش از راه دور در دانشگاهها و آموزش عالی کشورمان هستیم، به کار آید.