فایل رایگان بررسي نقش کلان داده ها در بازاريابي و کسب و کار

    —         —    

ارتباط با ما     —     لیست پایان‌نامه‌ها

... دانلود ...

بخشی از متن فایل رایگان بررسي نقش کلان داده ها در بازاريابي و کسب و کار :


سال انتشار : 1398

تعداد صفحات : 18

چکیده مقاله:

در دنیای امروز حجم عظیم اطلاعات، تمام جنبه های زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده و نقش مهمی در تصمیم گیری های ما ایفا می کند. کلان داده یا Big Data؛ مجموعه ی عظیمی از داده های بزرگ و پیچیده هستند که پردازش آنها به کمک روش ها و ابزارهای رایج امکان پذیر نیست. از ویژگی های کلان داده علاوه بر حجم بالا، میتوان به تنوع درساختار، سرعت تولید داده ها و تغییرپذیری آنها در طول زمان اشاره نمود. اهمیت کلان داده ها در کسب و کار نیز همانند دیگر فرآیندهای کلیدی سازمان، بر اهل فن پوشیده نیست. دسترسی به کلان داده ها می تواند نقش مهمی در شناخت رفتار مخاطب، برنامه ریزی کمپین های تبلیغاتی، تصمیم گیری دربارهی آمیخته ی بازاریابی مانند ایجاد تغییر در محصول و انتخاب کانال های توزیع آن، پیاده سازی استراتژی های بازاریابی الکترونیکی، استراتژی های تولید محتوا و بسیاری از تصمیمات خرد و کلان دیگر داشته باشد. در نتیجه می توان گفت استفاده از کلان داده ها، فرآیند بازاریابی و فروش را بهبود می بخشد، چرا که میتوان از استراتژی های بازاریابی بهینه تر و شخصی سازی شده استفاده کرد. در این صورت، نتیجه ی نهایی هم برای کسب و کار و هم برای مشتری سود و ارزش بیشتری همراه خواهد داشت. همراستا بودن محصولات یا خدمات یک سازمان با نیازهای روز مشتریان و بازار و شخصی سازی محتوای تولید شده بر اساس رفتار مخاطب، علاوه بر جلب توجه مخاطبان و افزایش مشتریان راغب بیشتر، می تواند نقش بسیار مهمی در رضایت و وفاداری مشتریان فعلی ایفا نماید. در این پژوهش سعی بر آن است در ابتدا به تعاریف مفاهیم کلان داده و سپس به نقش و ارتباط آن با تجارت و کسب و کار خواهیم پرداخت.

لینک کمکی