فایل رایگان دسته بندي مشتريان با استفاده از قوانين وابستگي فازي و کشف روابط پنهان موجود به منظور ارسال دو نوع پيام تبليغاتي براي کالاهاي لوکس و اقتصادي (مطالعه موردي فروشگاه اينترنتي Digikala)

    —         —    

ارتباط با ما     —     لیست پایان‌نامه‌ها

... دانلود ...

بخشی از متن فایل رایگان دسته بندي مشتريان با استفاده از قوانين وابستگي فازي و کشف روابط پنهان موجود به منظور ارسال دو نوع پيام تبليغاتي براي کالاهاي لوکس و اقتصادي (مطالعه موردي فروشگاه اينترنتي Digikala) :


سال انتشار : 1398

تعداد صفحات : 17

چکیده مقاله:

امروزه یکی از مهم ترین استراتژی های اساسی کسب و کارها علی الخصوص کسب و کارهای اینترنتی دسته بندی و تحلیل رفتار مشتریان است که به طور اثربخش منجر به ارتقا راهکارهای بازاریابی، متمرکز شدن بر گروه خاصی از مشتریان و افزایش سوددهی می گردد. افزایش کاربردهای گسترده اینترنت و وجود داده های بسیار در این فضا، باعث شده است که بحث اصلی از چگونگی جمع آوری اطلاعات به نحوه ی استفاده از اطلاعات منتقل شود. برای این منظور سیستم های داده کاوی این امکان را فراهم می کنند تا بتوان انبوه داده های جمع آوری شده را تفسیر، و الگو و دانش نهفته در پایگاه داده را استخراج کرد. در سال های اخیر، محققین بسیاری در این زمینه مطالعاتی انجام داده اند، که با استفاده از آنها امکان برنامه ریزی و اجرای اثربخش استراتژی های بازاریابی و فروش، و شیوه های تبلیغات منحصربه فرد برای مشتریان هدف فراهم شده است. در این مقاله با هدف تشخیص نیازهای آتی مشتریان و ارائه راهکارهای بازاریابی هدفمند، مدلی ارائه کردیم که بر اساس آن استخراج دانش از رفتار مشتریان و دسته بندی آنها به دو گروه مشتریان علاقه مند به خرید کالای لوکس و اقتصادی با دقت و سرعت بیشتری فراهم شده است. نتایج حاصل شده از مدل پیشنهادی بر روی داده های مورد بررسی دقتی برابر با 99/93% را بدست آورد. با استفاده از این نتایج تحلیلی و کاربردی که به کمک داده کاوی به دست آوردیم مدیران می توانند تصمیمات نهایی را اتخاذ و پیام تبلیغاتی مناسب را برای مشتریان ارسال کنند.

لینک کمکی