فایل رایگان پاورپوینت در مورد 9 eshkalaate asnaad

    —         —    

ارتباط با ما     —     لیست پایان‌نامه‌ها

... دانلود ...

بخشی از متن فایل رایگان پاورپوینت در مورد 9 eshkalaate asnaad :

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 5 اسلاید

قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :


بررسی و رفع اشکالات اسناد
در این بخش متداول ترین اشکالات احتمالی که در این سیستم ممکن است رخ دهد مورد بررسی قرار می گیرد .
برای نشان دادن اشکالات موجود در اسناد  مراحل زیر را انجام دهید .
1- از منوی «« عملیات حسابداری »»   زیر منوی «« رفع اشکالات اسناد »» را انتخاب کنید. تا پنجره شکل 1 باز شود .
2- اگر اشکالی در اسناد وجود داشته باشد ( مانند شکل 1 ) لیست آنها نشان داده می شود. و در غیر اینصورت این لیست خالی و یا اصلاً نشان داده نمی شود .
3- در این لیست شرح اشکال و شماره سند مربوطه نشان داده می شود .
4-   روی ردیف اشکال مورد نظر راست کلیک کنید تا منوی باز شونده ای مطابق با شکل 2 باز  شود .
شکل 1
5- اگر از منوی بازشونده شکل 2 ، گزینه ««رفع خطا»» را انتخاب کنید ، متناسب با نوع خطای گرفته شده پنجره مربوطه باز خواهد شد .
 
بطور معمول سه نوع اشکال متداول زیر ممکن است در سیستم رخ دهد :
 
اشکال   نوع اول : اسنادی که در آنها حساب هائی که ماهیت بدهکار دارند، مانده شان بستانکار شده است .
اشکال   نوع دوم : اسنادی که در آنها حساب هائی که ماهیت بستانکار  دارند،  مانده شان بدهکار شده است .
اشکال   نوع سوم : اسناد هزینه ای( پرداختی) که در آنها حساب بانک بستانکار شده ولی به هیچ چکی مرتبط نشده اند. ( از حساب بانک مبلغ خارج شده ولی چک آن مشخص نشده (
 
ماهیت حساب چیست ؟
هر حسابی که مانده اش باید بدهکار باشد اصطلاحاً گفته می شود ماهیت بدهکار دارد به بیان ساده تر این حساب  در هیچ حالتی  نباید بستانکار ( طلبکار )  شود مانند حساب بانک  که فقط زمانی می توانی از آن پول برداشت کنی که پول در حساب باشد و اگر زمانی حساب خالی شود این حساب نمی تواند بستانکار شما شود .
در مقابل حساب هائی هستند که  ماهیت بستانکار دارند یعنی مانده آها همیشه باید بستکار باشد. مانند حساب  سرانه آموزشی ، که این حساب چون همیشه دهنده پول است در هیچ حالتی مانده اش نباید بدهکار شود
 
شکل 2
چگونگی رفع خطا
برای رفع خطاهائی از نوع اول و دوم ( مانند ردیف 2 و 3 در شکل 1 ( می توانید اقدامات زیر را انجام دهید :
خطاهائی شبیه ردیف 2 و 3  در شکل 1 معمولاً هنگامی بروز می کند که در تاریخ ثبت سند پولی در حساب بانک و یا تنخواه وجود نداشته   ولی در آن سند حساب بانک و یا تنخواه گردان بستانکار شده است .
برای رفع این خطا می توان روش های زیر بکار گرفت :
روش اول : تاریخ سندی که اشکال دارد به تاریخی که از آن تاریخ به بعد سندی ثبت شده و در آن به  حساب بانک و یا تنخواه پول واریز شده تغییر دهید .   
روش دوم : از طریق منوی «« عملیات حسابداری »»   زیر منوی   «« مرتب سازی اسناد »» را انتخاب تا پنجره شکل 4 باز شود، سپس با استفاده از دو دکمه فلش سبز رنگ ( شکل 4 را ببینید) سند اشکال دار را  به بعد  از سندی که در آن حساب تنخواه و یا بانک وجهی دریافت کرده اند جابجا کنید. ( این حالت فقط برای سندهائی امکان پذیر می باشد که در یک تاریخ ثبت شده باشند )
برای رفع خطای نوع سوم ( ارتباط چک با سند) اقدامات زیر را انجام دهید :
1- از طریق منوی «« مشاهده و صدور چک ها »»   زیر منوی   «« ارتباط چک ها و اسناد »» را  انتخاب کنید تا پنجره شکل 3   باز شود .
2- در این پنجره دو تا لیست وجود دارد ، لیست سمت راست اسنادی هستند که به هیچ چکی مرتبط نشده اند و لیست  سمت چپ  ، چک های صادر شده ای هستند که به هیچ سندی مرتبط نشده اند. برای ارتباط یک سند به چک مربوطه آن را در سمت راست انتخاب و سپس چک یا چک های صادر شده ی مربوطه را از لیست چپ تیک بزنید .
3- اگر برای سند مورد نظر شما هنوز چکی صادر نشده ، روی دکمه «« صدور چک »» در شکل 3 ، کلیک و چک آن را صادر نمائید  و سپس به سند مربوطه ارتباط دهید. ( جهت اطلاع از چگونگی صدور چک به راهنمای صدور چک مراجعه نمائید )
توضیح مهم: برای یک سند می توان بیش از یک چک صادر نمود ولی یک چک برای دو سند نمی توان صادر نمود .
شکل 3


لینک کمکی