فایل رایگان پاورپوینت تربيت ديني

    —         —    

ارتباط با ما     —     لیست پایان‌نامه‌ها

... دانلود ...

بخشی از متن فایل رایگان پاورپوینت تربيت ديني :

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA MicrosoftInternetExplorer4

قسمت دوم

اشاره

:

در بخش نخست این مقال، مباحث ذیل عرضه شد

:

1-

گزارشی از ادیان بزرگ و پیروان آنان

.

2-

شکل و نوع فایل رایگان پاورپوینت تربيت ديني در مدارس شبانه روزی تمام وقت; مدارس روزانه تمام وقت; مدارس روزانه تکمیلی

;

کلاس های اتفاقی

.

3-

مقاصد و اهداف فایل رایگان پاورپوینت تربيت ديني; اهداف تصریحی و تلویحی; تلقین در مقابل مقایسه; اهداف شناختی در مقابل اهداف عاطفی

.

4-

روش های آموزشی و وسایل ارتباط جمعی، موعظه های مشارکتی، طرح های شاگرد محور، برنامه های عمل اجتماعی، هنرهای نمایشی، رویکردهای چند رسانه ای و رادیو و تلویزیون

.

اینک ادامه این مقال را پی می گیریم

:

5 -

مربیان

مربیان دینی در سراسر جهان از نظر صلاحیت ها تفاوت بیش تری نسبت به معلمان موضوعات غیر دینی دارند. در بین مربیان دینی، افرادی با مدارک دانشگاهی در رشته های الهیات و روش های تدریس (تربیت معلم) تا کسانی که هیچ دوره تربیت معلم نگذرانده اند و فقط اطلاعات کمی درباره دین دارند، دیده می شوند. به نظر می رسد این گوناگونی عوامل چندی دارد

:

اول آن که آموزش دینی نسبت به آموزش و پرورش غیر دینی به شیوه های متنوع تری انجام می گیرد. همان گونه که قبلا گفتیم، فایل رایگان پاورپوینت تربيت ديني گوناگونی فراوانی به خود می گیرد: آموزش تمام وقت در مدرسه، آموزش پاره وقت در مدرسه، هفته ای یک بار در کلیسا یا مسجد، جلسات آموزشی غیر رسمی در یک گروه کوچک، در خلال ملاقات غیر رسمی با همسایه وغیره. فنونی که یک شخص نیاز دارد تا در یکی از این موقعیت ها مطالب دینی را آموزش دهد، می تواند به طور چشم گیری با فنونی که در موقعیتی دیگر مورد نیاز است، متفاوت باشد

.

دوم آن که دولت ها معمولا بر آموزش غیر دینی بیش از آموزش دینی نظارت می کنند. یکی از عوامل این مساله آن است که سیاست آزادی عقاید دینی بسیار رایج تر از سیاست آزادی در تربیت غیر دینی است. در حالی که دولت ها عموما مواد درسی را و صلاحتی های لازم برای تدریس را مشخص می کنند (به خصوص در مدارس تحت حمایت دولت یا دولتی

)

احتمال بسیار کم تری وجود دارد که درباره صلاحیت دینی شرایطی وضع کنند این مساله، به ویژه در کشورهایی که چند فرقه در آن ها وجود دارد و اگر از استقلال هر یک ممانعتی به عمل آید دست به تهدید سیاسی می زنند، بنابراین، در محیطهای رسمی مثل مدرسه هم معلمان دینی تفاوت های بسیاری با هم دارند. به عنوان مثال، در کشور هلند، افراد غیر حرفه ای در مدارس یکشنبه تدریس می کنند، معلمان رسمی در مدارس ابتدایی درس دینی می دهند و افراد روحانی یا غیر روحانی، که آموزش دینی دیده اند، در دبیرستان ها به آموزش دین می پردازند. علاوه بر این، در مناطق اسلامی، طبق یک سنت قدیمی، کسانی که در کلاس قرآن شرکت کرده اند، بدون گذراندن هیچ گونه دوره تربیت معلم، می توانند یک مرکز آموزشی دایر کنند. حکومت هایی که برای تغییر چنین سنتی تلاش کنند، نباید از مسلمانان انتظاری جز مقاومت شدید داشته باشند

.

خلاصه آن که در کشورهای دین دار و پای بند به دین، دست کم از کسانی که جلسات غیر رسمی آموزش دین برگزار کنند به ندرت جلوگیری می شود، و شاید اصلا مانع آن ها نشوند

.

سوم آن که درباره مواد تشکیل دهنده تربیت معلم در مسائل غیر دینی توافق بیش تری وجود دارد تا مسائل دینی. به عبارت دیگر، معلمان درباره محتوا و فنونی که در آموزش موضوعاتی مثل جغرافیا، فیزیک یا موسیقی ضرورت دارد توافق بیش تری دارند تا آنچه در آموزش اصول دین ضروری است. بنابراین، تعیین صلاحیت های که یک معلم موضوعات غیردینی باید کسب کند آسان تر از تعیین صلاحیت های یک مربی دینی است

.

به نظر می رسد در آینده این مساله که معلمان فایل رایگان پاورپوینت تربيت ديني چه آمادگی هایی لازم دارند و باید پیش از اشتغال آن را کسب کنند، مورد بحث و گفت وگو قرار گیرد با این حال، به دلیل خط مشی های متفاوت دولت ها در مورد آزادی دینی و این

لینک کمکی