... دانلود ...
بخشی از متن فایل رایگان پاورپوینت ماجراي يک رؤياي صادقه درباره آينده رهبري :
عالم عامل و عارف واصل، حضرت آیت الله العظمی حاج شیخ مرتضی تهرانی همراه با برادر کوچک ترشان، مرحوم آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی ازجمله برجسته ترین و قدیمی ترین شاگردان حضرت امام خمینی به شمار می آیند. ایشان دوران کودکی و نوجوانی را در دامان و مکتب پدر بزرگوارشان، مرحوم آیت الله میرزا عبدالعلی تهرانی تربیت یافتند. پدری که از اخیار روزگار خود و تربیت شده بزرگانی همچون مرحوم آیت الله سید علی قاضی(ره) بود.
آیت الله حاج آقا مرتضی تهرانی دوره سطح علوم حوزوی را در نوجوانی گذرانید و در سن 18 سالگی با مهاجرت به قم در زمره جوان ترین شاگردان درس خارج مرحوم آیت الله العظمی بروجردی و حضرت امام خمینی قرار گرفت. هنگام عزیمت ایشان به قم، باوجودآنکه پدر بزرگوارشان با عموم مراجع وقت، مراوده داشتند، اما به مرتضایش، پیوند خاص با حاج آقا روح الله را توصیه کرد.
حاج آقا مرتضی در طول سالیان اقامت در قم همپای دوست صمیمی اش مرحوم حاج آقا مصطفی خمینی از مائده حکمت، معرفت و اخلاق امام خمینی بهره مستوفی می گیرد. اما انس و محبت متقابل بین حاج آقا مرتضی و حضرت امام خمینی فراتر از استاد و شاگردی بود. تا آنجا که حتی در برخی تابستان ها که امام در روستای امام زاده قاسم تهران مستقر می شدند، حاج آقا مرتضی از بیشترین انس و مجالست با مراد محبوب خود برخوردار بود و گاهی با اشاره امام به طور شبانه روز در محضر معظم له ماندگار می شد.
عشق و علاقه به امام، حاج آقا مرتضی را در نیمه دوم دهه 40 نیز به نجف اشرف کشاند و در همان فرصت راقم این سطور توفیق یافت تا 47 سال پیش به طور خصوصی بخشی از کفایه الاصول را در محضر ایشان به شاگردی بنشیند.
بِسمِ اللّه الرَّحمنِ الرَّحیم. اَلْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِ الْعالَمین. وَ صَلَّی اللهُ عَلی مُحمَّدٍ وَ آلهِ الطّاهِرین و لَعنهُ اللهِ عَلَی أعدائِهِم أجمَعین.
با آن که ضربان قلبم چهل تا چهل وپنج در دقیقه است اما صحبت درباره موضوع مورد نظرم را لازم می دانم بنده این طور فکر کرده ام که ابتدا اشاره ای داشته باشم به ذاتیات آیه الله خامنه ای «سلام الله علیه» که تقریباً از پانزده شانزده سالگیِ ایشان اطلاعِ نزدیک دارم و تصورم بر این است که ایشان اگر ازاین صحبت مطلع شوند یکی دو نکته را تعجب خواهند کرد که بر حسب ظاهر جز خودشان اطلاع نداشته اند و این در حافظه و اطلاعات من هست.
و بعد وارد تصمیم های ایشان می شوم و مأخذ حرکت ایشان را هم عرض می کنم که کدام یک از این ذاتیات است و بعد هم اشاره ای می کنم به آنچه که به عنوان نقیصه در جامعه دیده می شود و این را با استدلالی که در ذهنم هست بیان خواهم کرد.
اشاره حاج آقا مرتضی تهرانی به رؤیای صادقه آیت الله خامنه ای درباره آینده رهبری
البته این نقیصه ای که در جامعه وجود دارد منحصر به زمان ایشان نیست و از زمان امیرالمؤمنین«صلوات الله علیه» و بلکه از زمان رسول اکرم «صلوات الله علیه» بوده است و در زمان ما هم بوده و مواردش هم در ذهنم هست که اشاره می کنم. یعنی فاعل در فاعلیت خودش تام است، ولی قابل در قابلیت خودش تمامیت ندارد و قهراً این نقایص به چشم می خورند و کسانی که قدرت تحلیل مسئله را آن طوری که صحیح است، ندارند، به اشتباه در نسبت مبتلا می شوند.
بنده در حدود 62- 63 سال پیش به تبعیت از مرحوم والدم «رضوان الله تعالی علیه» از تهران به مشهد مقدس هجرت کردم. آن زمان در مدرسه مروی تهران حجره داشتم و در سطح مشغول تحصیل سطح بودم.
در مشهد یکی از علما و مدرسین رسمی بود که شنیدم در لمعه خیلی مسلط است. مرحوم حاج سید احمد مدرس یزدی. فرزندی هم داشت به نام آقا سید جلال که بعد از پدر بزرگوارش مرد فاضلی شد و در مشهد مدرس بود که هر دو را بزرگان می شناختند. من اخوی بزرگ آقا را در درس آقای مدرس یزدی دیدم. تقریباً مشخص بود که بنده در معیت مرحوم حاج آقا از تهران آمده ام و از طلبه های مشهد نیستم. ایشان اظهار لطف کردند و چیزی نگذشت که انس ما بیشتر شد. گاهی اوقات پنج شنبه ها ایشان به منزل ما تشریف می آوردند که در اواسط بازار سرشور مشهد، کوچه ای بود به نام کوچه بانک شاهی. در آنجا بودیم.
آقا هم به اتفاق اخوی بزرگشان آقای سید محمد یک پنج شنبه به منزل ما تشریف آوردند. آن موقع حدود شانزده سال داشتند. در همان جلسه اول توجهم به ایشان جلب شد. علتش هم این بود که شواهدی را در چهره مبارک ایشان دیدم. ایشان از نظر بیت هم متعلق به یک بیت باتقوا بود، به گونه ای که من هر وقت می خواستم نماز ظهر و عصر را به جماعت بخوانم، به مسجد گوهرشاد نمی رفتم؛ بلکه نماز مرحوم آسید جواد خامنه ای، ابوی بزرگوار ایشان می رفتم. در بازار سرشور، مسجد آذربایجانی ها. ایشان مرد بزرگواری بود و در منزل لمعه تدریس می کرد.
بنده لمعه را در تهران خوانده بودم، ولی درس مرحوم آسید احمد مدرس یزدی بسیار پخته بود و ایشان کمال تسلط را به فروع مسئله داشت و لذا به این درس رفتم. در تهران رسائل را هم خوانده بودم. یک مقدار از مکاسب مانده بود که درس مرحوم آمیرزا هاشم قزوینی رفتم و شش ماه هم بیشتر مشهد نبودم و بعد به قم آمدم.. ایشان هم بعد به قم مشرف شدند و خدمتشان ارادت داشتیم و زیارتشان می کردیم. خدای متعال این بزرگوار را در حوزه درس مرحوم آیت الله حاج شیخ مرتضی حائری سوق داد.
هرچند من از اول هم کم معاشرت می کردم و در سیزده سالی که در قم بودم، معاشرتم عمدتاً با مرحوم حاج آقا مصطفی [خمینی] بود اما سیادت، تقوا وپاکیزگی ایشان را هم شاهد بودم. بنده ایشان را از آن زمان صاحب ذاتیات مثبت یافتم.
مسئله دیگری که عرض کردم شاید ایشان اطلاع ندارند که من در جریان هستم، خوابی بود که ایشان در مشهد دیدند و این خواب را به کسی که معروف بود خوب تعبیر می کند، عرضه کردند و جوابی که آن شخص داد ـ خدا رحمتش کند. آدم خوبی بود و در تهران هم به منزل ما هم می آمد ـ یک تعبیر اجمالی بود و به آقا عرض کرد که این رؤیای صادقه است و نشان می دهد آینده فوق العاده دارید. آن روزها مرجع داشتیم، ولی به نظر معبّر نیامده بود که بالاتر از مرجعیت هم هست.
پیدا بود که رؤیای صادقه است. ایشان خواب را گرفتند و اجمالاً کشف کردند که یکی از مقدرات حق تعالی این است که مسیر ایشان در زندگی یک مسیر استثنایی و غیرمشابه با دیگران شود.
یکی از ذاتیات ایشان که اشاره می کنم، بلندهمتی ایشان است. یعنی آن قدر این روح پاکیزه و لطیف و بزرگ است که وقتی ایشان این تعبیر را شنید، از آن موقع تدریجاً خودش را برای فعلیت این منزلت آماده کرد و از این حرکت اختصاصی و استثنایی هم هیچ غفلت نورزید.
آیت الله خامنه ای نسبت به والدین تأدب، تواضع، فروتنی و اطاعت بسیار زیادی داشتند
خصیصه دیگر ایشان این بود که نسبت به والدین تأدب، تواضع، فروتنی و اطاعت بسیار زیادی داشتند. خیلی زیاد که از عرفیت خارج است، به خصوص نسبت به پدر بزرگوارشان. عجیب بود. آنها هم حتماً اثر وضعی دارد و پیدا بود که حق تعالی تعبیر همان خواب را برای ایشان تقدیر کرده است و باید منتظر باشیم که خدا ایشان را به آن منزلت برساند.
ایشان قم هم که مشرف شد، ازجمله درس مرحوم آقای حائری که می رفتند، کمال دقت را داشتند و کار می کردند و دریافتی ایشان از درس خارج، به خصوص درس خارج مرحوم آقای حائری که خارج دقیقی بود و خارج مکاسب بود، اگر کسی مانند آقا «سلام الله علیه» شش ماه درس ایشان می رفت، کافی بود که روش استنباط و تلاش و کار و کوشش در فقه و مبادی فقه را کاملاً بیاموزد. من معتقدم که این گونه است و شاید سایر ارادتمندان ایشان اطلاع نداشته باشند و خود ایشان هم شاید اطلاع نداشته باشند که خدا این دریافت را به من لطف کرده است.
آنچه که من در ایشان ادراک کردم، تصمیم و همت ایشان بود که بر حسب فضایل انسانی، ایشان دو کار را شروع کردند. یکی زحمت کشیدن در فقه و اصول، و دیگری زحمت کشیدن برای تهذیب نفس و ایجاد اخلاص در اعمالشان. در این دو مسیر تا الان متحرک بوده اند. چرا می گویم تا الان؟ برای اینکه بنده فرمایشات ایشان را مرتب گوش می کنم. هر وقت به هر مناسبتی ایشان صحبت می کنند، من گوش می کنم. ایشان وقتی نماز مغرب را شروع می کنند، نگاه می کنم و می بینم روز به روز غلظت اخلاص ایشان در باطنشان بیشتر می شود.
در مراجع قطعاً چنین فردی با این جامعیت نداریم. یعنی وقتی به سراغ مسائل سیاسی می روند و مطالعه و جمع آوری و مقایسه می کنند، یک نفر غیر از ایشان نیست. در مسائل فقهی که وارد می شوند و جواب می دهند، کاملاً پیداست که سراپا اخلاص و تقواست. آن قدر احتیاط می کنند که یک سر سوزن بر خلاف تقوا و احتیاط حرکت نکرده باشند. این را من تا الان لمس کرده ام و معتقدم دیگران به این صورت به ایشان نگاه نمی کنند.
شب و روزی نیست که من از ایشان 20 مرتبه یاد و برای ایشان دعا نکنم
در این جامعیتی که خدا این بزرگوار را رشد داده است، هیچ در بین علمای شیعه واسلام نداریم.
کسانی که به نظر بنده خیلی جالب و استثنایی می آمدند، مرحوم آقا موسی[صدر] بود، مرحوم آقای بهشتی بود و مرحوم آسید محمدباقر صدر بود. اینها را از نزدیک دیده بودم. مرحوم آقای بهشتی با من مأنوس بود، ولی هیچ کدام در ذاتیات به این بزرگوار نمی رسند و نرسیدند.
من این جور فکر می کنم که حق تعالی اراده فرموده است که وجود ایشان را از دیگران متمایز کند و با این همت عالی در این مسیر قرار بگیرد.
امام «رضوان الله تعالی علیه» راست می گفت. همت ایشان عالی و غیرعادی بود. قبل از انقلاب بنده پای منبر امام نشسته بودم که فرمود: «والله من به عمرم نترسیده ام.» این از روحی عادی نیست. از روحی است که به قدری عظمت دارد که دیگر موجودات مادی را کوچک تر و ضعیف تر از خودش می داند.
این بزرگوار هم خدای متعال اراده فرموده است که مسئولیت سنگینی را به ایشان عطا کند که عطا کرده است. با ظرفیتِ فوق ادراک اشخاص عادی. این ذاتیات ایشان است. و ایشان کار کرد و من اطلاع داشتم که در فقه و اصول و رجال و لغت و... کار می کرد. و در کنار همه اینها کار روحی می کرد. حتماً الان هم دارد. من حتی چند شب پیش آثار حرکت در تهذیب نفس و تشدید اخلاص را وقتی ایشان داشت نماز می خواند در ایشان دیدم؛ می پرسید: چگونه دیدی؟ با همین چشم؟ می گویم خیر، با آن چشم دیگری که خدا به من عطا کرده است و یقین دارم. لااله الاالله.
شب و روزی نیست که من از ایشان 20 مرتبه یاد و برای ایشان دعا نکنم و به خدای متعال التماس نکنم که خدایا! این نعمت را برای شیعه مستدام بدار. معتقدم شکر و سپاسگزاری این نعمت الهی را شیعه اعم از علما و غیرعلما به جا نیاورده اند، چون درک نکرده اند، ولی خدای متعالی چنانچه بخواهد با عمل من و امثال من نعمت را بگیرد که دیگر چیزی برای ما باقی نمی ماند.
رویای صادقه آیت الله خامنه ای درباره آینده رهبری/ در جامعیت رهبر انقلاب بین علمای شیعه و اسلام نداریم/ خدا به این بزرگوار نعمت شناخت دشمن را عطا کرده است
اگر خدای متعال این بزرگوار را در این سمت قرار نداده بود، هیچ یک از علما تا سال های طولانی هم این همت و اراده را نداشت
ایشان در مقطعی که خودشان مستقیماً این مسئولیت الهی را به عهده داشتند، کارهای بزرگی انجام دادند، آن قدر بزرگ که نمی شود حجم آن را تعیین کرد.
اگر خدای متعال این بزرگوار را در این سمت قرار نداده بود، هیچ یک از علما تا سال های طولانی هم این همت و اراده را نداشت که آنچه را من خیال هم نمی کردم که در عمرم آن ابعاد معنوی، الهی، شرعی و انسانی را ببینم شاهد باشیم.
این عرایض من به بحث سوم منتهی می شود که باید برای مردم حل شود. مردمی که دین و شعور و ایمان دارند و تاریخ می دانند. در زمان ایشان وقتی کمبودهایی را احساس می کنیم، باید بفهمیم آنها را به چه کسانی باید نسبت بدهیم. عین این کمبودها در زمان امیرالمؤمنین «صلوات الله علیه» هم بود. آیا می توانیم نتیجه بگیریم که حض
لینک مرتبط » فایل رایگان پاورپوینت ماجراي يک رؤياي صادقه درباره آينده رهبري
فایل رایگان پاورپوینت تبيين نظري?مهاجرت امام رضا (ع) و امامزادگان (ع) در راستاي سنت الهي استبدال | WORD
عه نماند مگر آنکه کشته یا به دار آویخته یا آواره و فراری شد (همان: 458- 457).
کشتار و غارت علویان در دوران عباسیان نیز ادامه داشت
فایل رایگان پاورپوینت طرح انديشه مهدويت در کلام معصومان: امام کاظم و امام رضا عليهماالسلام | WORD
بعد؛ زیرا هیچ سلسله دیگری با این مشخصات در میان مدعیان امامت نبوده و نیست.
در برخی روایات، امام رضا (ع) به روشنی از امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف نام برده و پدران، جایگاه و صفات او معرفی را کرده است: حَدَّثَنَا صَدَقَهُ بْنُ مُوسَی حَدَّثَنَا أَبِی
فایل رایگان پاورپوینت غاليان دوره امام رضا (ع) و چگونگي برخورد آن حضرت (ع) با آن ها | WORD
تی مأمون از امام رضا میپرسد که ای ابوالحسن! به من خبر رسیده که جماعتی درباره شما، غلو و زیاده
فایل رایگان پاورپوینت موضع امام رضا (ع) در قبال حرکت هاي سياسي علويان در زمان عباسيان | WORD
ادعای زنده بودن ایشان [42] و انکار نص درباره امام بعدی را مطرح کردند و فرقه ای به نام «واقفیه » شکل گرفت. در مورد حقیقت شکل گیری چنین فرقه ای، ظاهرا اموال فراوانی نزد برخی اصحاب جمع شده بود و زمانیکه امام (ع) در زندان بودند، آنان این اموال
فایل رایگان پاورپوینت مهدويت در واقفيه و موضع گيري امام رضا عليه السلام | WORD
اده مالی، یک گزینه مهم و تأثیرگذار مطرح شد؛ اما این واقعیت را نیز نمی توان نادیده گرفت که شاید ابتدای شکل گیری واقفه، مسأله مالی، انگیزه اصلی برای بعضی بنیان گذاران آن بوده است؛ اما در تداوم
فایل رایگان پاورپوینت نقش و آثار مديريت فرهنگي امام رضا (ع) بر جامعه شيعه | WORD
ی که مدفن امام رضا (ع) به یکی از پایگاه های مهم تشیع در طول تاریخ درآمد و برتاریخ فرهنگ، هنر و اقتصاد ایران تأثیر عمیقی بر جای گذاشت.
با توجه به آنچه در منابع تاریخی آمده است علاوه بر منطقه خراسان، توسعه شیعیان در مناطق مدینه، کوفه، بغداد و قم
فایل رایگان پاورپوینت علامه طباطبائي(ره) و حکومت اسلامي | WORD
ری از معماران فکری انقلاب اسلامی درباره علامه طباطبایی می گویند: « علامه طباطبایی رابطه عاطفی و فکری بسیار نزدیکی با امام خمینی(ره) داشتند.» امام خمینی (ره) درباره علامه طباطبایی می فرماید: «آقای طباطبایی مرد بزرگی است و حفظ ایشان با این مقام علمی لازم است ». همچنین ایشان در اوایل انقلاب خطاب به علامه طباطبایی فرموده بودند: «همجواری شما برای ما مغتنم است.»
مقام معظم رهبری، حضرت آیت
فایل رایگان پاورپوینت ويژگي هاي برجسته امام مهدي (عج) | WORD
نده بودن در عصر او به عنوان یک فرهنگ در بین مردمان رواج می یابد. حتی در روایت آمده است که در آن زمان مؤمنان در معاملات از یکدیگر سود نمی گیرند. امام علیه السلام اهل بخشش است و بدون سخت گیری نیاز و خواسته دیگران را برآورده می سازد. او نسبت به عمال و کارگزاران و مأموران دولت خویش سخت گیر، دقیق و با ناتوانان و مستمندان بسیار دلرحم و مهربان است.[5]
بیشتر بخوانید
خصایص و ویژگی های حضرت مهدی (عج)
امام عصر علی
فایل رایگان پاورپوینت وظايف منتظران ظهور | WORD
ِ[3]دینداران در همه اعصار به ویژه عصر غیبت باید نیرومند باشند و با تمام توان از آیین و فرهنگ خویش دفاع هم جانبه نمایند.
5.بعد دانش روز و سازماندهی
حضور منتظران در جامعه وقتی کارساز و کارآمد است که همراه با دانش، آگاهی و سازماندهی باشد یعنی در صورتی که تشکیلاتی منسجم و نیرومند باشد، از هرز رفتن نیروها جلوگیری می کند و زمینه ظهور و شرایط آن را بهتر فراهم می نماید.. . به دو حدیث ذیل توجه کنید:
پیامبر اعظم خطاب به اص
فایل رایگان پاورپوینت وظايف منتظران ظهور | WORD
ِ[3]دینداران در همه اعصار به ویژه عصر غیبت باید نیرومند باشند و با تمام توان از آیین و فرهنگ خویش دفاع هم جانبه نمایند.
5.بعد دانش روز و سازماندهی
حضور منتظران در جامعه وقتی کارساز و کارآمد است که همراه با دانش، آگاهی و سازماندهی باشد یعنی در صورتی که تشکیلاتی منسجم و نیرومند باشد، از هرز رفتن نیروها جلوگیری می کند و زمینه ظهور و شرایط آن را بهتر فراهم می نماید.. . به دو حدیث ذیل توجه کنید:
پیامبر اعظم خطاب به اص
فایل رایگان پاورپوینت آفات ده گانه مال و جاه دنيا | WORD
است، همان گونه که فرعون را گرفت و گفت: آیا سلطنت مصر برای من نیست و این جویها از زیر (کاخ) من روان نمی باشد؟[4]
پنجم:
تفاخر است که بر دیگران فخر جوید و بر برادران برتری را خواهد.[5]
ششم:
تکاثر است که با زیاد کردن مال و جاه به آن سرگرم شده و از یاد خدای عزوجل غافل می ماند.[6]
هفتم:
سرگرمی به امور مادی است که در نتیجه، عمر عزیز را ضایع می گرداند و این سرمایه گرانقدر را در جمع آوری و نگهداری مال و صرف
فایل رایگان پاورپوینت منطق شهيد و شهادت در اسلام | WORD
ه اساسی دارد. به عبارت دیگر، شهادت، بر یک سری پایه های معرفتی و عملی خاص استوار می شود:
پایه اول، ایمان به حقیقت مسیر است. شهید می دانسته و یقین داشته که در راه حق قدم بر می دارد و خود این علم و یقین، زمینه شهادت را مهیا کرده است. در روایت داریم که امام حسین (ع) در مسیر مکه به کوفه رؤیای صادقانه ای داشتند که موجب شد چند بار پشت سر هم آیه استرجاع را قرائت کنند. در این هنگام، علی اکبر (ع) آمد نزد پدر و علت قرائت مکرر آیه اس
فایل رایگان پاورپوینت نماز در کلام امير مومنان علي عليه السلام | WORD
اذان ) را بشنود و بدون علت به آن پاسخ ندهد، پس نمازی برای او نیست. (20)
-هر کسی که نماز خود رابا اذان و اقامه بخواند، صفی از فرشتگان پشت سر او به نماز می ایستند که دو طرف آن صف دیده نمی شود و هر کس نماز خود را با اقامه تنها بخواند، یک فرشته پشت سر او نماز می گزارد. (21)
-در چهار زمان دعا را غنمیت شمارید: 1- هنگام قرائت قرآن،2- هنگام اذان3- هنگام نزول باران4-
فایل رایگان پاورپوینت فلسفه تشريع نماز در اسلام | WORD
د همان کلام خداست که فرمود: أَقِمِ الصَّلاهَ لِذِکْری؛ نماز را بپا دارید تا همیشه به یاد من باشید) طاغی و یاغی نباشد و با خشوع و تذلل و رغبت، خواستار فزونی بهر خود در دین و دنیا باشد و همین نماز گزاردن، بازدارنده انسان از گناهان است و او را از فسادهای گوناگون دور می کند. سجده بر خاک، غرور و طغیان و خودخواهی را دور می سازد.
1.پاکسازی روح و روان در پرتو نماز؛
2.نماز، نشانه تواضع و د
فایل رایگان پاورپوینت ويژگي هاي ياوران و بسيجيان راستين اسلام | WORD
تغییرناپذیر «نه شرقی و نه غربی» باشند. امروز دانشگاه و حوزه از هر محلّی بیشتر به اتّحاد و یگانگی احتیاج دارند. فرزندان انقلاب به هیچ وجه نگذارند ایادی امریکا و شوروی در آن دو محلّ حسّاس نفوذ کنند. تنها با بسیج است که این مهم انجام می پذیرد و مسائل اعتقادی بسیجیان به عهده این دو پایگاه علمی است. حوزه علمیه و دانشگاه، باید چارچوب های اصیل اسلام ناب محمّدی را در اختیار تمامی اعضای بسیج قرار دهند.[4]
دو. فروتنی و
فایل رایگان پاورپوینت لقمان حکيم، سرآمد حکيمان | WORD
ه السلام متولّد شد و تا زمان یونس پیامبر علیه السلام، زنده بود؛ امّا برابر برخی روایات، لقمان در زمان داود علیه السلام، پیری سال خورده بوده است.[9] برخی بر این باورند که وی در فاصله میان بعثت عیسی علیه السلام و پیامبر خاتم صلی الله علیه و آله، زندگی می کرده است.
بر پایه برخی گزارش ها، اوج شهرت لقمان، با سلطنت کیقُباد، سرسلسله کیانیان در ایران، مقارن بوده است. یک
فایل رایگان پاورپوینت رمز دستيابي لقمان به حکمت | WORD
اسداشت همسایه ام و رها کردن کارهای نامربوط. این، آن چیزی است که مرا چنین کرد که تو می بینی.[4]
و در گزارشی دیگر می خوانیم:
به لقمان گفته شد: آیا تو برده فلان قبیله نیستی؟
گفت: چرا!
گفته شد: چه چیزْ تو را به این مقام که ما می بینیم رساند؟
گفت: راستگویی، امانتداری، رها کردن کارهای نامربوط به من، فرو بستن چشمم، نگهداری زبانم و پاکی خوراکم. پس هر که کمتر از اینها داشت، کمتر از من است و هر که بی
فایل رایگان پاورپوینت جايگاه طبّ در قوانين اسلام | WORD
وما کثیرَهً کالبِحارِ الزَّواخِرِ.[10]
از من بپرسید، پیش از آن که مرا از کف بدهید؛ چرا که در سینه من، به سان دریاهای بیکران، دانش های فراوان نهفته است.
همه امامان علیهم السلام از چنین دانشی برخوردار بوده اند و در پاسخ دادن به هیچ مسئله علمی ای در نمی ماندند. امام رضا علیه السلام در این باره می فرماید: إنَّ العَبدَ إذَا اختارَهُ اللّهُ عز و جل لِامورِ عِباد
فایل رایگان پاورپوینت آداب طبابت و وظائف طبيب | WORD
دیگر، آمادگی لازم را برای اظهار نظر ندارد، از معاینه بیمار و دادن دارو، به طور جدّی خودداری کند.
5.تلاش برای شناخت داروهای طبیعی
احادیث باب سوم از فصل اوّل تأکید دارند که همه بیماری ها به استثنای مرگ، در نظام آفرینش، دارو دارند و قابل درمان اند. برخی تصریح می کنند که خداوند برای همه بیماری ها دارو آفریده و برخی می گویند خداوند، برای همه بیماری ها دارو نازل کرده است.
ظاهر این د
فایل رایگان پاورپوینت رهنمودهاي اسلام درباره خوردن و آشاميدن | WORD
ور. و سرانجام، سیری در دنیا، موجب گرسنگی در آخرت خواهد شد.
پنج. مقدار خوراک مفید
برای پیشگیری از زیان های پُرخوری و بهره گیری از منافع کم خوری، پیشوایان اسلام توصیه کرده اند که انسان، پیش از آن هنگام که اشتها دارد، چیزی نخورد و قبل از آن که اشتهایش کاملًا از بین رفته، از خوردن، دست بکشد: «کلْ وَ أَنْتَ تَشْتَهی، وَ أَمْسِک وَ أَنْتَ تَشْتَهی».
شش. برترین خوراکی و بهترین
فایل رایگان پاورپوینت واقعيت و حقيقت دنيا | WORD
را تعیین کند. تأمین آینده، در حوزه رفتار دانش آموز است. این جا دیگر معلّم، نقش آفرین نیست. همان گونه که دانش آموز نمی تواند نوع سؤالات را به معلّم دیکته کند، معلّم نیز نمی تواند نتیجه دلخواه خود را به دانش آموز تحمیل کند و بگوید به گونه ای پاسخ بده تا نمره مورد نظر من تأمین شود!
قصّه دنیا نیز به همین ترتیب است. ما معمولًا انتظار داریم برنامه دنیا (که امتحانی بزرگ است)، طبق خواسته ما تنظیم شود و هر چه می خواهیم محقّق شود؛ حال آن که، این
فایل رایگان پاورپوینت زندگي راحت و بهتر در دنيا! | WORD
آن را یافته ای و چون بیدار شدی، چیزی از آن را در دست خود ندیدی. چه بسا کسی که نسبت به چیزی حریص بوده و چون آن را یافته، بدبخت شده و چه بسا کسی که چیزی را ترک کرده و چون به آن رسیده، خوش بخت شده است.
پنج. دنیا را پلی بدانید که از آن می گذرید و دیگر به آن بازنمی گردید
کسی که برای رفتن به یک سفر سیاحتی یا زیارتی باید از رودخانه ای گذر کند، همه توجّه خود را به پل متوج
فایل رایگان پاورپوینت حقيقت معناي زندگي | WORD
آن زندگی کند و به خاطر آن تلاش کند و حتی بمیرد، باید ارزشمندتر از زندگی باشد. در غیر این صورت، پدیده «زیان زندگی» که در ادبیات دین از آن به عنوان «خسران» یاد می شود، رخ می دهد.
دنیا مقطعی از زندگی است که به لحاظ زمانی، بخش ناچیزی از حیات انسانی را تشکیل می دهد. بیش از چند سال در این دنیا زندگی نمی کنیم و حیات جاوید ما در سرای دیگر است. به لحاظ ارزش نیز دنیا و هر آنچه در آن است، ناچیز است. به خاطر انسان و د
فایل رایگان پاورپوینت مدرنيته، سکولاريزاسيون و احياي دين | WORD
صوات نیست، اما با این حال، «پیام» منتقل می شود: کلماتِ خداوند دیگر نیازی ندارند تا در قالبِ یک زبان یا فرهنگِ بخصوص حفظ شوند.
بود. ما آنقدری اطلاعات داریم که انجیل را متنی فرهنگی به حساب آوریم، اما همچنان کلیسای تبشیری برای آنکه فقط یک پیام را به رسمیت بشناسد، آن را «نص» می داند. نصی که نه تنها از زبانِ اصلی اش، بلکه از ن
فایل رایگان پاورپوینت گروههاي سلفي-جهادي در نوار غزه؛ تهديد يا موهبتي راهبردي براي تلآويو | WORD
ه به گروه سلفی انصار جندالله، عبداللطیف موسی معروف به ابو نور المقدسی رهبر این جریان را به قتل رساند.
1-2- انشقاق و تنش در نوار غزه
همان گونه که گفته شد، تمامی جریان های سلفی نوار غزه در خصوص اداره جامعه و برداشت از دین، نگاه متفاوتی نسبت به حماس و دیگر جنبش های فعال در غزه چون جهاد اسلامی دارند. این تفاوت، موجب انشقاق و عدم یکپارچگی میان گروه های فعال در غزه در مواجهه با رژیم صهیونیستی و هم چن
فایل رایگان پاورپوینت اخوان در عربستان | WORD
است: «زمانی که عرصه بر اخوان تنگ شد ما به آنان پناه دادیم، اما متأسفانه آن ها اکنون مردم را علیه ما می شورانند و جریان های مختلفی را علیه حاکمیت عربستان راه می اندازند».
در میان چهره های متعدد اخوان وارداتی، محمد قطب و محمد سرور، از شهرت بیشتری برخوردار شدند.پیروان تفکر اخوان به همان اندازه که به مسائل اعتقادی اهتمام داشتند به مسائل سیاسی نیز توجه داشتند. این در حالی بود که وهابیت و پیروان آن تا آن زمان فقط بر ستیز با شرک و بدعت، و دعوت به توحید
فایل رایگان پاورپوینت سلفيگري ايراني | WORD
ین و گاه با تأکید بر برخی از وجوه تازه به فعالیت خود ادامه می دهند، می توان ویژگی های زیر را بر شمرد:
1) قرآن گرایی و بی اعتنایی به حدیث.
نتیجه ی این گرایش فکری در موارد بسیاری قابل مشاهده است. برای مثال در مورد نماز جمعه، با تمسک به ظاهر قرآن در سوره ی جمعه و بدون توجه به احادیث، به وجوب اقامه ی جمعه فتوا می دادند یا خمس را جز در غنایم جنگ ثابت نمی دانستند و آن چه را که در روایات آمده، انکار یا به شکلی دیگر توجیه می کردند. (فرضاً بر زکات تطبیق می
فایل رایگان پاورپوینت عوامل افزايش شادکامي و رضايت مندي | WORD
خت نقاط مثبت موجود است، نه توهّم وجود آنها. پرورش یافته دین، نه با ناامیدی زندگی می کند و نه با تخیل و توهم؛ بلکه با واقعیت ها زندگی می کند و به آنچه دارد می اندیشد.
هنر مقایسه نزولی، این است که نقاط مثبت و امیدوارکننده زندگی را آشکار می سازد و در برابر دید فرد قرار می دهد. این، کارکرد روانی مقایسه نزولی است. پیامبر خدا صلی الله علیه و آله در این باره می فرماید:
به کسی که پایین تر از شماست، بنگرید و به آن که
فایل رایگان پاورپوینت حکومت جهاني امام مهدي (عج) از منظر حقوق اساسي | WORD
خلافت اسلامی در آن عصر بود که شامل کشورها و سرزمین های زیادی - از مصر تا ایران و شام - می شد. در عرف مسلمانان، امیر (والی ) کسی است که خلیفه او را در شهر یا منطق از بلاد اسلامی، به ایالت و حکومت نصب کند (کارگر، 1383:
فایل رایگان پاورپوینت دست آوردهاي اجتماعي حکومت امام مهدي (عج) | WORD
نیت اجتماعی عبارت است از:
آسودگی خاطر مردم از ترس، تهدید، اضطراب، و مصون ماندن جان، مال، ناموس، هویت و اعتقادات آنان از هرگونه تهدید و تعرض مفروض... امنیت اجتماعی نگران تهدیدهایی است که هویت جامعه را مورد تعرض قرار می دهند. چون اگ